zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

O tym że usługi to nie produkty i co z tego wynika dla rozwoju firmy usługowej

Model zarzą…dzania przedsiębiorstwami zorientowanymi na produkt takimi jak Proctor& Gamble, Motorola, Apple, Boeing czy Toyota, nie jest odpowiedni dla takich firm usługowych takich jak Goldman Sachs, Disney, Starbucks, Southwest Airlines czy McKinsey.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Firmy usługowe posiadają pewne unikatowe atrybuty, które wymagają specyficznego zarzą…dzania, by zapewnić zyskowny wzrost. Podstawowe różnice w stosunku do firm produkujących towary:
(a) konieczność interakcji z klientem końcowym,
(b) zakres uczestnictwa klienta w procesie świadczenia usługi (klient bierze aktywny udział co najmniej na począ…tku),
(c) umieję™tnoś›ci zawodowe pracowników (wysoki poziom kompetencji komunikacyjnych),
(d) element intelektualny (przekazanie klientowi pewnej wiedzy związanej z usługą),
(e) zarzą…dzanie procesami i doświadczeniami,
(f) stosowane mierniki efektywności procesów wewnę™trznych i zewnę™trznych.

Każda usługa składa się z elementów interakcyjnych (kontakt z klientem) i transakcyjnych (produkt materialny).

Elementy o charakterze transakcyjnym to zwykle procesy wysoko wolumenowe, uzależnione od rodzaju procesu i o z góry ustalonym wkładzie klienta - w efekcie są… one bardziej efektywne i mają niską wartość dla klienta. Usługi opierające się w wię™kszoś›ci na tego rodzaju procesach to np. sprzedaż detaliczna, usługi finansowe.

Elementy o charakterze interakcyjnym są… zazwyczaj nisko wolumenowe, w znacznym stopniu uzależnione od czynnika ludzkiego i o zmiennym wkładzie klienta - w efekcie ł‚atwiej dostosowują się do potrzeb danego klienta i mają dla niego wysoką wartość. Usługi opierające się w wię™kszoś›ci na tego rodzaju procesach to np. parki rozrywki, sesje coachingowe.

Stąd też kadra zarządzają…ca firmą usługową powinna znać się nie tylko na tym jak zarzą…dzać EFEKTYWNOŚCIĄ procesów transakcyjnych, ale też jak tworzy㇠WARTOŚĆ poprzez procesy interakcyjne. Tradycyjne, transakcyjne wskaźniki opisujące jakość działania m.in. wskaźniki obrotowości, satysfakcja klienta, poziom zapasów, wykorzystanie aktywów, nie są… wystarczające by prowadzić zyskowną firmę usługową. Konieczne jest rozszerzenie obszarów które się mierzy i o których się myśli na m.in. kompetencje pracowników, charakter relacji, znajomość potrzeb klienta, tworzenie innowacyjnych rozwiązań dla ściśle określonego typu klienta.
Niektóre przedsiębiorstwa, poszukując rozwiązania problemu, dokonują pomiaru produktywności pracowników, przeliczając uzyskiwany przychód na jednego pracownika.

Nowatorski model tworzenia i kontrolowania wartości przydatny dla firm usługowych poznasz z ksią…żki ''Strategiczna karta firm usługowych' Rajesha K. Tyagiego i Praveena Gupty (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010). Model ten składa się z siedmiu dział‚ań, każde kolejne korzysta i wzmacnia efekty poprzedniego. Rozwój firmy usługowej może opierać się na skutecznym korzystaniu z całego modelu, ze wszystkich siedmiu dział‚ań, jednak w praktyce wystarczy nawet bardzo sprawne opanowanie jednego lub dwóch dział‚ań, by przegonić konkurencję i wprowadzić firmę na drogę rozwoju - pokazują to przykł‚ady opisane w książce m.in. IBM, eBay, Southwest Airlines, American Express, Wal-Mart, Starbucks, Ritz-Carlton.

Ksią…żka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.