zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Poradnik dobrego pisania

 

Nie bez kozery można powiedzieć, że pisanie jest podstawową umiejętnością biznesową Umiejętnością kluczową, bez której nie ma co liczyć na sukces. Od pisania wszystko się zaczyna.  

fot. shutterstock fot. shutterstock

Każde przemówienie jest tworzone zgodnie z regułami pisania - albo wręcz najpierw pisane, a dopiero później redagowane zgodnie z zasadami mowy.
Każda profesjonalna rozmowa telefoniczna powstaje najpierw jako skrypt, a dopiero później jest odczytywana lub mówiona z pamięci przez pracownika obsługi.
Każda oferta posiada postać pisaną - nawet jeśli pierwotnie zaistniała jako luźne zdanie rzucone w barze o trzeciej nad ranem, to następnego dnia warto złożyć ją w formie pisanej. Taka forma jest bowiem najczęściej wymagana przez rozmaite ciała zarządcze i zatwierdzające.

 

Jednak pisanie przychodzi nam - ludziom biznesu - generalnie ciężko.

 

Dzieje się tak, ponieważ nie jest to zdolność podstawowa.

Weźmy chodzenie i bieganie. Każdy umie mniej więcej chodzić i mniej więcej biegać, prawda? Jednak w zawodach sportowych startują tylko ci, którzy umiejętność biegania opanowali do perfekcji. Nie można biegać w taki sam sposób w jaki się chodzi.

 

Tak samo jest z pisaniem - umiejętnością wtórna - i mówieniem - umiejętnością podstawową (nie myl mówienia z przemawianiem, gdyż przemawianie to też umiejętność wtórna). Mimo to mnóstwo osób pisze w taki sam sposób jak mówi (bez planu, licząc na swoje doświadczenie, jakość oferowanego produktu, reputację, porę dnia itp.). Efekt - artykuły które ciężko się czyta, oferty z których nie wynika dlaczego produkt lub usługa są naprawdę™ warte zakupu, książki które nudzą po dziesięciu stronach, opisy projektów dla dyrekcji przeładowane terminologią techniczną.

 

Ta książka - 'Jak dobrze pisać' Jolanty Maćkiewicz - zawiera wiele praktycznych, krótkich i trafnych wskazówek jak radzić sobie z tekstami pisanymi. Zasady te są aktualne zarówno gdy piszesz poważną ofertę, jak i gdy składasz żartobliwy news z projektu do wewnętrznego biuletynu firmowego. Mnóstwo przykładów z mediów, gazet i książek pozwoli ci przekonać się w praktyce jak działają omawiane zasady dobrego pisania.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.