zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Poradnik dobrego pisania

 

Nie bez kozery można powiedzieć, że pisanie jest podstawową umiejętnością biznesową Umiejętnością kluczową, bez której nie ma co liczyć na sukces. Od pisania wszystko się zaczyna.  

fot. shutterstock fot. shutterstock

Każde przemówienie jest tworzone zgodnie z regułami pisania - albo wręcz najpierw pisane, a dopiero później redagowane zgodnie z zasadami mowy.
Każda profesjonalna rozmowa telefoniczna powstaje najpierw jako skrypt, a dopiero później jest odczytywana lub mówiona z pamięci przez pracownika obsługi.
Każda oferta posiada postać pisaną - nawet jeśli pierwotnie zaistniała jako luźne zdanie rzucone w barze o trzeciej nad ranem, to następnego dnia warto złożyć ją w formie pisanej. Taka forma jest bowiem najczęściej wymagana przez rozmaite ciała zarządcze i zatwierdzające.

 

Jednak pisanie przychodzi nam - ludziom biznesu - generalnie ciężko.

 

Dzieje się tak, ponieważ nie jest to zdolność podstawowa.

Weźmy chodzenie i bieganie. Każdy umie mniej więcej chodzić i mniej więcej biegać, prawda? Jednak w zawodach sportowych startują tylko ci, którzy umiejętność biegania opanowali do perfekcji. Nie można biegać w taki sam sposób w jaki się chodzi.

 

Tak samo jest z pisaniem - umiejętnością wtórna - i mówieniem - umiejętnością podstawową (nie myl mówienia z przemawianiem, gdyż przemawianie to też umiejętność wtórna). Mimo to mnóstwo osób pisze w taki sam sposób jak mówi (bez planu, licząc na swoje doświadczenie, jakość oferowanego produktu, reputację, porę dnia itp.). Efekt - artykuły które ciężko się czyta, oferty z których nie wynika dlaczego produkt lub usługa są naprawdę™ warte zakupu, książki które nudzą po dziesięciu stronach, opisy projektów dla dyrekcji przeładowane terminologią techniczną.

 

Ta książka - 'Jak dobrze pisać' Jolanty Maćkiewicz - zawiera wiele praktycznych, krótkich i trafnych wskazówek jak radzić sobie z tekstami pisanymi. Zasady te są aktualne zarówno gdy piszesz poważną ofertę, jak i gdy składasz żartobliwy news z projektu do wewnętrznego biuletynu firmowego. Mnóstwo przykładów z mediów, gazet i książek pozwoli ci przekonać się w praktyce jak działają omawiane zasady dobrego pisania.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.