zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Pozyskiwanie środków unijnych - innowacje

XXI wiek to czas dynamicznie zmieniających się warunków otoczenia, które wpł‚ywają na gospodarkę jako całość - nie tylko na pojedyncze przedsiębiorstwa. Istotna w tym kontekś›cie jest rola innowacji i innowacyjności. Celem czł‚owieka i jego organizacji od zawsze było polepszenia warunków swojego bytu, realizacja nowych celów i zamierzeń, przełamywanie granic tego co możliwe.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Ponieważ przedsięwzięcia innowacyjne w wielu branżach są… bardzo kosztowne, liczone w setkach tysięcy i milionach złotych, realizacja ich przy pomocy wyłącznie własnych kapitałów byłaby dla wię™kszoś›ci firm niemożliwa. Wejście do Unii Europejskiej było dla polskich firm i instytucji wspaniałą wiadomością: otwierało bowiem nowe, atrakcyjne źródł‚o finansowania inwestycji i innowacji czyli fundusze unijne.

Minęło już nieco czasu od wejścia do Unii, ale pozyskiwanie środków unijnych na innowacyjne projekty inwestycyjne cały czas nie jest właś›ciwie wykorzystywane. Wiele projektów zostaje odrzuconych ze względów formalnych, wiele zawiera proste błędy merytoryczne: niewłaś›ciwie przygotowane uzasadnienia podję™cia projektu, struktury planowanych efektów, kosztów rozłożonych w czasie.

Wynika to z faktu, że często w firmach dofinansowanie unijne jest postrzegane jako projekt. Jednorazowe przedsięwzięcie, z którego korzysta się przez ograniczony czas i do ograniczonego zakresu funkcjonowania firmy. Tymczasem np. modernizacja linii produkcyjnej nie tylko wpł‚ywa na bezpoł›rednie koszty produkcji, ale też otwiera nowe perspektywy biznesowe. Aby w pełni wykorzystać potencjał modernizacji, należy wziąć pod uwagę™ szersze zmiany, nowe okazje, nowe efekty. Należy spojrze㇠na firmę, fundusze i przyszł‚ość pod kątem procesu czyli kontynuowanej w czasie dział‚alności.

To podejście - podejście procesowe - pozwala przygotować spójne i wyczerpujące projekty korzystające z dofinansowania unijnego. W efekcie ł‚atwiej jest organom oceniajacym zanalizować taki projekt i wyda㇠pozytywną opinię, kierują…c do realizacji.

Podejście procesowe może by㇠nowością dla menedżerów zajmujących się projektami unijnymi w firmach. Dlatego też powstała ta książka. Jej celem jest pomoc menedżerom projektów w przygotowaniu dobrego projektu dotyczącego innowacji w firmie.

Ksią…żka 'Pozyskiwanie środków unijnych przez przedsiębiorstwa innowacyjne. Podejście procesowe' Elżbiety Weiss (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.beck.pl

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.