zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą

Tak naprawdę to nie jest książka o przedsiębiorczości. To książka o satysfakcji menedżerów z pracy i o podtrzymaniu przekonania że jesteś firmie potrzebny/potrzebna i że pozyskanie z rynku pracy innego pracownika na twoje miejsce jest ekonomicznie nieopłacalne - przynajmniej dopóki firma jakoś daje sobie radę z ogarnięciem produkcji, sprzedaży i dostaw.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Wstydliwa prawda o której nikt nie mówi jest taka, że firmy, jeś›li nie muszą, to nie są… chętne do szukania nowych pracowników. Generalnie firm nie stać na długie - a co za tym idzie: drogie - poszukiwania najlepszego pracownika, na wdrażanie go lub jej do obowiązków, na czekanie aż wszystko "zatrybi". W teorii ł‚atwiej i taniej jest skłonić pracownika już zatrudnionego by zmienił swoje umieję™tnoś›ci zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem firmy niż zatrudniać pracownika z gotowym zestawem potrzebnych umieję™tnoś›ci, ale który nie zna firmy, klientów, produktów i dobrze pracować zacznie dopiero po kilku pensjach. Kwestia adaptacji do warunków pracy spoczywa na pracowniku. Niestety, ale taka jest prawda.

Statystyka jest bowiem nieubłagana: tylko jedna firma na osiemdziesiąt odnosi znaczący sukces na rynku, a pozostałe siedemdziesiąt dziewięć szarpie się żeby opł‚acić rachunki w terminie. Firmy mają kłopoty z produktami (zbyt wcześnie wchodzą na rynek, produkty są… wadliwe lub nieudane, sie㇠dystrybucji nie odpowiada potrzebom klientów, trudno jest znaleźć‡ swój stały profil dział‚alności), problemy z finansami (zbyt mały kapitał początkowy, zbyt szybkie i zbyt duże zadłużenie przedsiębiorstwa, złe relacje pomię™dzy przedsiębiorcą a inwestorem strategicznym) i problemy ogólne (system selekcji, zatrudniania, awansowania, a także system zwalniania oraz relacje interpersonalne mię™dzy pracownikami nie są… spójne, a zajmującym się tym ludziom często brakuje umieję™tnoś›ci, sympatii, pomysłu i zwykłej ludzkiej klasy).

To nie jest statystyka wyłącznie polska i to nie jest statystyka ostatnich kilku lat. Tak po prostu było i tak jest w biznesie.

Tak więc pracownicy, specjaliści i menedżerowie zostali milcząco postawieni przez koniecznością zmiany zarzą…dzania swoją wiedzą i umieję™tnoś›ciami tak, aby by㇠potrzebnym firmie. Powstał ogromny rynek usług szkoleniowych, edukacyjnych i publikacji biznesowych wszelkiego rodzaju ze wszystkich dziedzin.

Tyle że ta cała wiedza jest nieuporządkowana pod kątem praktycznym. Pracownicy uczą się kompetencji mię™dzyludzkich, czytania sprawozdań finansowych, zarzą…dzania projektami, choć nie bardzo wiedzą czy jest to teraz - właśnie teraz - potrzebne firmie.

Przypomina to nieco odżywianie się śmieciowym jedzeniem poł›ledniej jakości i na zapas.

Ta książka jest jedną z niewielu publikacji biznesowych, która dzieli wiedzę biznesową zgodnie z etapami rozwoju firmy. Etapów tych jest pięć i na każdym z nich nieco inne wymagania wzglę™dem menedżerów. Jeśli zgodnie z nimi zaczniesz organizować swoją wiedzę i umieję™tnoś›ci, utrzymasz w firmie przekonanie, że ekonomicznie lepiej jest pozostawić się na twoim stanowisku - oczywiś›cie dopóki problemy firmy nie zmuszą do podję™cia radykalnych kroków. Wtedy jednak dysponując uporządkowaną wiedzą, łatwo przekonasz do siebie nowego pracodawcę.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.