zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą

Tak naprawdę to nie jest książka o przedsiębiorczości. To książka o satysfakcji menedżerów z pracy i o podtrzymaniu przekonania że jesteś firmie potrzebny/potrzebna i że pozyskanie z rynku pracy innego pracownika na twoje miejsce jest ekonomicznie nieopłacalne - przynajmniej dopóki firma jakoś daje sobie radę z ogarnięciem produkcji, sprzedaży i dostaw.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Wstydliwa prawda o której nikt nie mówi jest taka, że firmy, jeś›li nie muszą, to nie są… chętne do szukania nowych pracowników. Generalnie firm nie stać na długie - a co za tym idzie: drogie - poszukiwania najlepszego pracownika, na wdrażanie go lub jej do obowiązków, na czekanie aż wszystko "zatrybi". W teorii ł‚atwiej i taniej jest skłonić pracownika już zatrudnionego by zmienił swoje umieję™tnoś›ci zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem firmy niż zatrudniać pracownika z gotowym zestawem potrzebnych umieję™tnoś›ci, ale który nie zna firmy, klientów, produktów i dobrze pracować zacznie dopiero po kilku pensjach. Kwestia adaptacji do warunków pracy spoczywa na pracowniku. Niestety, ale taka jest prawda.

Statystyka jest bowiem nieubłagana: tylko jedna firma na osiemdziesiąt odnosi znaczący sukces na rynku, a pozostałe siedemdziesiąt dziewięć szarpie się żeby opł‚acić rachunki w terminie. Firmy mają kłopoty z produktami (zbyt wcześnie wchodzą na rynek, produkty są… wadliwe lub nieudane, sie㇠dystrybucji nie odpowiada potrzebom klientów, trudno jest znaleźć‡ swój stały profil dział‚alności), problemy z finansami (zbyt mały kapitał początkowy, zbyt szybkie i zbyt duże zadłużenie przedsiębiorstwa, złe relacje pomię™dzy przedsiębiorcą a inwestorem strategicznym) i problemy ogólne (system selekcji, zatrudniania, awansowania, a także system zwalniania oraz relacje interpersonalne mię™dzy pracownikami nie są… spójne, a zajmującym się tym ludziom często brakuje umieję™tnoś›ci, sympatii, pomysłu i zwykłej ludzkiej klasy).

To nie jest statystyka wyłącznie polska i to nie jest statystyka ostatnich kilku lat. Tak po prostu było i tak jest w biznesie.

Tak więc pracownicy, specjaliści i menedżerowie zostali milcząco postawieni przez koniecznością zmiany zarzą…dzania swoją wiedzą i umieję™tnoś›ciami tak, aby by㇠potrzebnym firmie. Powstał ogromny rynek usług szkoleniowych, edukacyjnych i publikacji biznesowych wszelkiego rodzaju ze wszystkich dziedzin.

Tyle że ta cała wiedza jest nieuporządkowana pod kątem praktycznym. Pracownicy uczą się kompetencji mię™dzyludzkich, czytania sprawozdań finansowych, zarzą…dzania projektami, choć nie bardzo wiedzą czy jest to teraz - właśnie teraz - potrzebne firmie.

Przypomina to nieco odżywianie się śmieciowym jedzeniem poł›ledniej jakości i na zapas.

Ta książka jest jedną z niewielu publikacji biznesowych, która dzieli wiedzę biznesową zgodnie z etapami rozwoju firmy. Etapów tych jest pięć i na każdym z nich nieco inne wymagania wzglę™dem menedżerów. Jeśli zgodnie z nimi zaczniesz organizować swoją wiedzę i umieję™tnoś›ci, utrzymasz w firmie przekonanie, że ekonomicznie lepiej jest pozostawić się na twoim stanowisku - oczywiś›cie dopóki problemy firmy nie zmuszą do podję™cia radykalnych kroków. Wtedy jednak dysponując uporządkowaną wiedzą, łatwo przekonasz do siebie nowego pracodawcę.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.