zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne

Z sukcesem w biznesie jest jak z gotowaniem jajka. Musisz mie㇠cały system: garnek, wodę, kuchenkę, gaz lub prąd (w zależnoś›ci na co dział‚a kuchenka). Nie wystarczy, że bę™dziesz mie㇠jajko. Jednak powszechnie panuje przekonanie, że gdy trzymasz jajko w ręku (masz świetny pomysł biznesowy), to praktycznie masz już je ugotowane (sukces masz zapewniony). A potem szybko przychodzi zderzenie ze ścianą realizmu biznesowego i roś›nie statystyka upadłych przedsiębiorstw oraz zwolnionych menedżerów.

"Welcome to the real world, Neo". Prawdziwy biznes to nie Matrix, gdzie rzeczy dzieją się ponieważ ludzie tak chcą. Prawdziwy sukces w biznesie naprawdę wymaga wysiłku.

Co roku na rynku pojawia się mnóstwo mniej lub bardziej udanych książek poruszających temat sukcesu w biznesie. Zwykle są… to całkiem interesujące lektury, które uprzyjemniaja czterogodzinną podróż pociągiem lub trzygodzinny lot samolotem. W sposób dowcipny, często z przyjazną sympatią, autorzy tych książek przedstawiają swoje przemyś›lenia i pomysły dlaczego oni sami odnieśli sukces i co my możemy zrobić, aby też odnieść sukces.

Co roku na rynku pojawia się mnóstwo nowych książek utrzymanych w tym właśnie stylu. Tak było w roku 2008, w roku 2009, w roku 2010. Tak bę™dzie w roku 2011, w roku 2012, w roku 2013.

A ludzie i tak mieli, mają i bę™dą mieli problemy z własnymi firmami.

Haczyk tkwi w tym, że dobry pomysł innowacyjny (można też powiedzieć‡: pomysł przedsiębiorczy) to zaledwie jeden z sześciu etapów procesu przedsiębiorczego, który to proces prowadzi do rozwoju firmy, zdobycia nowych klientów, transakcji, zysków. Autorzy książek o sukcesie w biznesie zakładają - świadomie lub nieświadomie, nie ma to wię™kszego znaczenia - że w firmie czytelnika funkcjonuje sprawny system namierzania szans przedsiębiorczych i przekształcania pomysł‚ów w konkretne produkty lub usprawnienia zarzą…dzania. Taki system najpierw analizuje otoczenie w poszukiwaniu SZANS. Następnie do tych szans dobiera spójne POMYSŁY innowacyjne. W grę wchodzi potem MOTYWACJA przedsiębiorcza, która pozwala sprawnie zebrać potrzebne ŚRODKI REALIZACJI pomysłu: ludzi, budżet, sprzęt. Pod okiem zmotywowanego menedżera pomysł przybiera postać kształt MATERIALNY w postaci produktu, schematu, rozwiązania problemu. Wreszcie materialny pomysł zostaje przedstawiony KLIENTOM NA RYNKU otwartym, którzy go kupują albo nie. Gdy pewna liczba klientów dokona zakupu (tak że zwróci się koszt środków realizacji plus odpowiednia premia realizacyjna), wtedy - dopiero wtedy - można mówić o sukcesie biznesowym.

Mie㇠marzenia o sukcesie to świetna sprawa. Marzenia dodają skrzydeł, inspirują do tego, aby w ogóle zacząć budowanie systemu jak opisany powyżej, który to system pozwoli osią…gnąć sukces. Bez marzeń praca w biznesie to wyrobnictwo, bagno wysysające życie z ludzi, wypluwające wypalone wraki menedżerów.

Jednak same marzenia nie wystarczą, by ten sukces osią…gnąć - tak jak nie wystarczy włoży㇠jajko do garnka z wodą i patrzy㇠na nie. Trzeba włączy㇠gaz/prąd na kuchence.

Ta książka jest właśnie o tej cał‚ej otoczce sukcesu biznesowego: o gazie, o kuchence, nieco nawet o garnku. Nie jest to sexy poradnik "jak odnieść sukces w 15 minut dziennie tak jak zrobili to X lub Y". To rzetelna pozycja, która przedstawia mądre intelektualne podstawy prowadzenia biznesu: jakie są… rodzaje przedsiębiorczości, jakie są… typy przedsiębiorcy, skąd brać pomysły innowacyjne, co blokuje rozwój przedsiębiorczości i biznesu, jak można rozwijać się w umieję™tnoś›ci osią…gania sukcesu w biznesie.

Jeśli poważnie myślisz o sukcesie w biznesie dziś, za rok, za pięć lat, to wiedza zawarta w tej książce, "Przedsię™biorczość. Podstawy teoretyczne" Teresy Piecuch (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010) przyda ci się na pewno. Wykorzystaj te wskazówki, by zbudować własny system przedsiębiorczości prowadzącej do sukcesu w biznesie.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.