zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Rachunkowość finansowa

725 stron i 30 rozdział‚ów wypełnionych fachową wiedzą o rachunkowości, finansach firmy, rozliczeniach, podatkach, księgowości - czy brzmi to bardziej jak wymarzony prezent pod choinkę dla menedżera, czy też jak dyskretne przystopowanie zapędów hiperaktywnego menedżera który snuje plany wielkich zmian dotychczasowego stylu pracy dział‚u lub zespoł‚u?
fot. shutterstock fot. shutterstock

Mało kto - poza samymi księgowymi - lubi księgowość. Bierze się z dwóch głównych powodów. Powód pierwszy jest taki, że skuteczna księgowość wymaga dokładności i długiego kontaktu z liczbami - zatem specjalizacja w tej dziedzinie odbywa się kosztem zdolności mię™dzyludzkich (liczby nie protestują, gdy zmienia się je w formularzu kilkadziesiąt razy dziennie, a ludzie przestawiani z zadań„ do zadań w końcu dadzą upust swojemu niezadowoleniu) oraz wydajności działania (co jest upiorną domeną naszych czasów). Drugi powód jest taki, że księgowość skupia się na swoich produktach i potrzebach odbiorców znajdujących przede wszystkim poza firmą - na 16 etapów procesu rachunkowości zaledwie 1 z nich odwołuje się do potrzeb wewnątrzfirmowych (etap 12 "analiza i interpretacja danych"). A nawet opętany manią jakości specjalista Six Sigma nie lubi dłubać przy tej samej rzeczy (np. zestawienia operacji gospodarczych) po raz n-ty. Monotonia tabelek i wzorów jest przytłaczająca dla osób, które nie mają na co dzień do czynienia z liczbami i księgowością.

Na szczꙶ›cie rolą menedżera nie jest tworzenie raportów rachunkowych, ale działania znacznie prostsze m.in. przedkładanie list operacji gospodarczych, zatwierdzanie merytoryczne dokumentów, zatrudnianie zewnę™trznych audytorów na potrzeby badania dokumentów księgowych. Aby skutecznie wykonywać te menedżerskie zadania, menedżerowi jest potrzebna wiedza na temat istoty, celów i jakości rachunkowości. O wzorach i szczegółowych zasadach rachunkowości "w przypadku warunków XXX, to koszt/zysk zmienia się w sposób YYY" niech czytają specjaliści od księgowości.

I w tym właśnie kierunku idzie ta książka. Oczywiś›cie - zawiera tabelki, wzory i obliczenia, bo to wymóg wydawniczy i decyzja autorów. Zawiera natomiast również wiele informacji typowo dla menedżerów (cztery pierwsze rozdział‚y na temat prawnego i ekonomicznego otoczenia firmy, rozdział‚ o kryteriach wyboru systemu finansowo-księgowego, trzy rozdział‚y na temat rachunkowości zarządczej, dwa rozdział‚y o rachunkowości zdarzeń nietypowych, dwa rozdział‚y na temat analizy finansowej), które upraszczają i wyjaśniaja wiedzę o rachunkowości, a przez to ułatwiają menedżerowi wykonywanie zadań związanych z rachunkowością.

Odpowiedź na pytanie zadane w pierwszym akapicie tej notki (książka jako prezent czy jako "rózga") mieści się gdzieś poł›rodku, gdzieś w okolicy "no dobrze, nie da się tego uniknąć, więc sprawdźmy o co w tym wszystkim chodzi". Jeśli tylko bę™dziesz unikać rozdział‚ów typowo obliczeniowych, to zdobę™dziesz z tej ksią…żki naprawdę ciekawą wiedzę w temacie finansów firmy, dział‚u i zespoł‚u.

Ksią…żka "Rachunkowość finansowa i podatkowa. Nowe wydanie 2010" Teresy Cebrowskiej (red. nauk.) (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.