zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Rachunkowość zarządcza. PodejĹcie operacyjne i strategiczne

W dzisiejszym biznesie szybkość reakcji na codzienne wyzwania ma olbrzymie znaczenie. W podejmowaniu trafnych decyzji menedżerom, kierownikom i dyrektorom zwyczajowo pomaga doświadczenie zawodowe i wiedza biznesowa. Czasem pomaga także analiza finansowa - jeś›li jest czas, by złoży㇠zlecenie na potrzebne dane w dziale rachunkowości i by czekać na realizację tego zlecenia. I do tej pory na tym się kończyła rola tradycyjnych menedżerów. A że klient odszedł do konkurencji lub odwołał zamówienie? Sprawa rozeszła się po kościach, przecież nic więcej nie można było zrobić.

W nowoczesnym biznesie takie podejście nie wystarcza. Dziś menedżer powinien orientować się w finansach i rachunkowości na tyle, aby móc samodzielnie przeprowadzić proste obliczenia (analiza rentowności, analiza atrakcyjności projektu, analiza inwestycji, analiza wyników dział‚ań w stosunku do założeń, pomiar wartości). To nie są… skomplikowane obliczenia - wystarczy prosty arkusz kalkulacyjny i kilka danych.

Osobna kwestia w jaki sposób można opanować umieję™tność przeprowadzania prostych analiz rachunkowych. Na rynku dostę™pne są… studia MBA, studia podyplomowe, kursy roczne, kursy weekendowe. I są… dostę™pne ksią…żki-podręczniki. Takie jak ten. Jak piszą autorzy we wstępie, zakres tematyczny tej ksią…żki odpowiada w pełni programom wykładów uniwersyteckich "Rachunek kosztów" i "Rachunkowość zarządcza" realizowanych na kierunku "Finanse i rachunkowość".

Ta książka to nie tylko wykłady o rachunkowości. Znajdziesz tutaj mnóstwo przykł‚adów obliczeniowych - rozpisanych w tabelkach i krok po kroku co trzeba policzyć‡. Znajdziesz również zadania do samodzielnego wykonania (odpowiedzi są… zebrane na końcu ksią…żki).

To nie jest oczywiś›cie książka obowiązkowa, dla każdego menedżera pod słońcem. To nie jest grzech by㇠tradycyjnym menedżerem i cierpliwie czekać na odpowiedź z dział‚u rachunkowości. Jeśli jednak masz ambicje awansować na wyższe stanowisko lub pracujesz we własnej firmie na własnych pieniądzach, wtedy praktyczna znajomość rachunkowości bę™dzie znaczy㇠dla ciebie żywe zyski, żywą gotówkę, którą możesz się wykazać.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.