zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Rachunkowość zarządcza. PodejĹcie operacyjne i strategiczne

W dzisiejszym biznesie szybkość reakcji na codzienne wyzwania ma olbrzymie znaczenie. W podejmowaniu trafnych decyzji menedżerom, kierownikom i dyrektorom zwyczajowo pomaga doświadczenie zawodowe i wiedza biznesowa. Czasem pomaga także analiza finansowa - jeś›li jest czas, by złoży㇠zlecenie na potrzebne dane w dziale rachunkowości i by czekać na realizację tego zlecenia. I do tej pory na tym się kończyła rola tradycyjnych menedżerów. A że klient odszedł do konkurencji lub odwołał zamówienie? Sprawa rozeszła się po kościach, przecież nic więcej nie można było zrobić.

W nowoczesnym biznesie takie podejście nie wystarcza. Dziś menedżer powinien orientować się w finansach i rachunkowości na tyle, aby móc samodzielnie przeprowadzić proste obliczenia (analiza rentowności, analiza atrakcyjności projektu, analiza inwestycji, analiza wyników dział‚ań w stosunku do założeń, pomiar wartości). To nie są… skomplikowane obliczenia - wystarczy prosty arkusz kalkulacyjny i kilka danych.

Osobna kwestia w jaki sposób można opanować umieję™tność przeprowadzania prostych analiz rachunkowych. Na rynku dostę™pne są… studia MBA, studia podyplomowe, kursy roczne, kursy weekendowe. I są… dostę™pne ksią…żki-podręczniki. Takie jak ten. Jak piszą autorzy we wstępie, zakres tematyczny tej ksią…żki odpowiada w pełni programom wykładów uniwersyteckich "Rachunek kosztów" i "Rachunkowość zarządcza" realizowanych na kierunku "Finanse i rachunkowość".

Ta książka to nie tylko wykłady o rachunkowości. Znajdziesz tutaj mnóstwo przykł‚adów obliczeniowych - rozpisanych w tabelkach i krok po kroku co trzeba policzyć‡. Znajdziesz również zadania do samodzielnego wykonania (odpowiedzi są… zebrane na końcu ksią…żki).

To nie jest oczywiś›cie książka obowiązkowa, dla każdego menedżera pod słońcem. To nie jest grzech by㇠tradycyjnym menedżerem i cierpliwie czekać na odpowiedź z dział‚u rachunkowości. Jeśli jednak masz ambicje awansować na wyższe stanowisko lub pracujesz we własnej firmie na własnych pieniądzach, wtedy praktyczna znajomość rachunkowości bę™dzie znaczy㇠dla ciebie żywe zyski, żywą gotówkę, którą możesz się wykazać.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.