zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Relacje inwestorskie

Praca w dobrej firmie - tzn. niezła wypłata na czas, dobra atmosfera, rozsądny szef - jest czasem porównywana do słodkich, kawalerskich lub panieńskich lat. Świat jest wtedy otwarty, można robić to co się chce, a konsekwencje zbywa się wzruszeniem ramion.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Dzięki tej nostalgii odnoszą sukces filmy 'kumpelskie' oraz 'babskie'.

Jednak w życiu niektórych firm przychodzi moment ustatkowania się™. Prezes lub właściciel podejmuje decyzję - wchodzimy na giełdę.

I wszystko zaczyna się zmieniać.

Biznes nie jest już taki beztroski. Nie można mówić wszystkiego co się wie. Trzeba dokładnie wypeł‚niać formularze i odpowiadać na dziesiątki pytań. Trzeba schlebiać nieznajomym ludziom, którzy często nie czują się w obowiązku ani w przyzwoitości by odwzajemnić się drobnym, sympatycznym gestem. Wydaje im się, że fakt zakupu akcji jest jednoznaczny z nabyciem niewolnika spełniajacego każdą zachciankę inwestora.

To nieprawda, że pienią…dze z giełdy to łatwe pienią…dze. Żeby je podnieść, żeby je utrzymać, trzeba włoży㇠mnóstwo wysiłku. Wysiłku dodatkowego w stosunku do normalnego funkcjonowania firmy: trzeba przeznaczy㇠czas kadry zarządzają…cej na budowanie kontaktów z rynkiem finansowym, trzeba znaleźć‡ stałe pienią…dze na działania komunikacyjne z inwestorami i mediami gospodarczymi, trzeba wdroży㇠narzę™dzia pozyskiwania danych do raportów wymaganych przepisami, wreszcie trzeba wyjaś›nić pracownikom, że niektórych informacji nie wolno wynosić na zewnątrz, przynajmniej w pewnym wrażliwym okresie.

Prowadzenie stałych, rzetelnych i profesjonalnych relacji z inwestorami jest jak stały związek, nawet małżeństwo. Trzeba dać więcej z siebie, trzeba się ograniczy㇠w pewnych obszarach, po to aby uzyskać wię™kszą nagrodę.

Ta książka, ''Relacje inwestorskie. Ewolucja - Funkcjonowanie - Wyzwania' Danuty Dziawgo (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011)., przybliży ci najważniejsze aspekty prowadzenia relacji inwestorskich. Śmiał‚o można nazwać tę książkę 'podręcznikiem wprowadzającym' w temat relacji inwestorskich (IR). Znajdziesz w niej podstawowe informacje na temat celów IR, dział‚ań, narzę™dzi, struktur organizacyjnych, a także wiele przykł‚adów konkretnych firm i instytucji z europejskich i światowych rynków finansowych. Bardzo ciekawą czꙶ›cią ksią…żki jest czꙶć przedstawiająca wyniki badań polskiej sfery relacji inwestorskich przeprowadzonych przez Autorkę. To aktualny (2010) obraz jak w Polsce firmy radzą sobie z kontaktami z inwestorami. Generalny wniosek: nowe spół‚ki bez problemów mogą… się wykazać, przyciągnąć i utrzymać zainteresowanie, jeś›li tylko bę™dą to robić z głową.

Ksią…żka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.