zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Skuteczna komunikacja w biznesie

W dzisiejszych czasach globalnego marketingu, ograniczania wydatków i postępującego rozwoju technologicznego rozwinięte umieję™tnoś›ci komunikacyjne są… towarem na wagę złota. Menedżerowie którzy potrafią się umieję™tnie komunikować popełniaja mniej błędów, rzadziej zdarzają im się nieporozumienia, generują mniej strat, skutecznie radzą sobie z nieporozumieniami. Dzięki tym atutom są… bardziej wydajni i atrakcyjni dla pracodawców.
fot. shutterstock fot. shutterstock

W rozwijaniu umieję™tnoś›ci komunikowania może pomóc ci książka "Skuteczna komunikacja w biznesie" Cheryl Hamilton (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011). Jest to już ósme wydanie ksią…żki, cieszącej się popularnością i uznaniem czytelników.

W książce autorka przedstawia umieję™tnoś›ci, wskazówki, zasady i przykł‚ady z trzech podstawowych obszarów komunikacyjnych: (1) interpersonalnego i organizacyjnego (rozumienie procesów komunikacji wewnątrz organizacji; doskonalenie relacji z przełożonymi, podwładnymi i klientami; radzenie sobie z konfliktami; doskonalenie umieję™tnoś›ci słuchania; korzystanie z komunikacji niewerbalnej; zmniejszanie liczby nieporozumień w komunikacji, pokonywanie barier komunikacyjnych), (2) wywiadów/rozmów i komunikacji grupowej (przygotowanie różnych rodzajów cv; prowadzenie różnych wywiadów lub uczestnictwo w nich; znajomość pytań, których (zgodnie z prawem) nie można zadawać podczas rozmów kwalifikacyjnych; prowadzenie konferencji i udział w nich; podejmowanie decyzji w małych grupach), (3) dyskursu publicznego (wystąpienia indywidualne i zespoł‚owe, których odbiorcami są… pracownicy, menedżerowie i inne grupy słuchaczy wewnątrz organizacji lub poza nią; korzystanie ze skutecznych technik organizacji i prezentacji wystąpień; przygotowanie profesjonalnych pomocy wizualnych i umieję™tność radzenia sobie z oprogramowaniem do prezentacji).

Tematów jest wiele. Na szczꙶ›cie książka liczy 648 stron, dzię™ki czemu wszystkie zagadnienia zostały opisane wyczerpująco i zrozumiale. Poszczególne umieję™tnoś›ci są… omawiane pod wzglę™dem praktycznym, co pozwala na ich bezpoł›rednie stosowanie na zasadzie "czytasz dziś, stosujesz jutro".

W celu wzmocnienia zapamiętania i uczenia się umieję™tnoś›ci komunikacyjnych, autorka korzysta z dwóch bardzo praktycznych narzę™dzi.

Pierwszym jest otwierające każdy rozdział‚ "Studium przypadku", które ilustruje, w jaki sposób omawiane w tej książce umieję™tnoś›ci komunikacyjne są… wykorzystywane (lub niewykorzystywane!) w rzeczywistych sytuacjach życiowych. Towarzyszące mu propozycje dział‚ań i pytania stymulujące do krytycznego myś›lenia mają za zadanie pomóc czytelnikom w praktycznym zastosowaniu poję㇠przedstawionych w tekś›cie. Prezentowane studia przypadków przedstawiają chaos komunikacyjny w NASA, reakcję FEMA na huragan Katrina, naruszenie etyki w CNN i wiele innych.

Drugim narzę™dziem pomocnym w zapamiętaniu i uczeniu się są… ramki "To naprawdę dział‚a!", które znajdują się w każdym rozdziale. Ramki te zawierają przykł‚ady wykorzystania prezentowanych w książce umieję™tnoś›ci przez autentycznych ekspertów od zarzą…dzania. Umożliwia to wgląd do świata biznesu i wyjaśnia dlaczego wiedza o komunikowaniu się w tym ś›wiecie jest tak istotna i przydatna.

Ksią…żka "Skuteczna komunikacja w biznesie" Cheryl Hamilton (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.