zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Skuteczne zarządzanie finansami w turystyce

Branża turystyczna, zawierająca w sobie podbranże: gastronomiczną, hotelarską, agroturystyczną i biura podróży, w najbliższych latach może być‡ Ĺ‚akomym kąskiem dla pracowników. Światowa gospodarka upora się w końcu ze skutkami kryzysu 2008 roku i wróci na ścieżkę z lat poprzednich. A jest do czego wracać, ponieważ liczba hoteli w Polsce rosła nieprzerwanie od 1997 roku, liczba gospodarstw agroturystycznych rosła od 2003 roku. Liczba punktów gastronomicznych oscyluje w stałym przedziale 80-90 tys. (wię™kszość z nich jest prowadzona przeciętnie), zaś liczba biur podróży w zakresie 2500-3000.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Na boomie turystycznym skorzystają najbardziej menedżerowie, specjaliści od promocji i specjaliści od finansów. Ludzie z pomysłami, otwarci na świat i wszechstronnie wykształceni świetnie odnajdą się w firmie turystycznej. Ważne jest by poznać jak dział‚a branża turystyczna, jakim przepisom podlega i jaka jest jej specyfika. Studia zajmują wiele czasu, ale z programem studiów pod pachą i kilkoma fachowymi podręcznikami można samodzielnie opanować tę interesującą dziedzinę.

Jednym z takich podręczników jest właśnie ta książka. Zgodnie z tytułem zawiera dużo wiedzy o finansach, jednak są… to finanse powiązane z zarzą…dzaniem, marketingiem, sprzedażÄ… i prawem. Turystyka jest bowiem taką branżÄ…, w której wszystkie te elementy działają jednocześnie i w zasadzie nie można by㇠specjalistą wyłącznie w jednym z nich. Zespoł‚y zarządzają…ce obiektami turystycznymi składają się z wszechstronnych osób, które na bieżą…co dbają o budżet, zaopatrzenie kuchni, opłaty i satysfakcję klientów. Skala działania raczej nie uzasadnia dużych wydatków na specjalistów, ale dla 'złotej rączki' miejsce i pensja powinny się znaleźć‡.

Nawet jeś›li w tej chwili nie planujesz zmiany branży na turystyczną, nie odrzucaj tego pomysłu zupełnie. Po lekturze tej ksią…żki bę™dziesz lepiej przygotowany, gdy losy życia pchną cię w tym kierunku.

Ksią…żka 'Zarzą…dzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym' władysława Biczysko (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011) jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.