zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Sztuka angażowania zespołu - przewodnik, jak być lepszym managerem

 Atmosfera w miejscu pracy często przekłada się na wyniki firmy. Decyduje również o jej zewnętrznym wizerunku. Dlatego, jak zauważa autor książki "Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół?" - należy o nią szczególnie dbać. 
okładka Bacon okładka Bacon

Decydującą i dominującą relacją w zespołach zawodowych jest relacja przełożony - podwładny. Jednocześnie jest to relacja skomplikowana i trzeba nad nią pracować, aby opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu.

 
Silne relacje międzyludzkie opierają się przede wszystkim na dobrej komunikacji. Nie inaczej jest w środowisku zawodowym. Dobry menedżer zawsze powinien wychodzić od pytania "Czego potrzebują moi podwładni?". I wiedzieć, że odpowiedzią będzie jedna z siedmiu najważniejszych potrzeb:
 
• poczucie, że inni mi ufają
• poczucie rozwoju
• poczucie własnej wartości
• poczucie kompetencji i fachowości
• poczucie docenienia
• poczucie podekscytowania
• poczucie zaangażowania
 
Terry R. Bacon, uznany za jednego ze stu najwybitniejszych na świecie myślicieli w dziedzinie przywództwa, udziela prostych odpowiedzi swojemu czytelnikowi. W wielu firmach właśnie najczęściej te najprostsze pytania i odpowiedzi są pomijane. 
 
Wydawać się może, że publikacja wydawnictwa GWP jest doskonałą propozycją szczególnie dla naszego młodego jeszcze rynku, w którym kadra zarządzająca często nie ma dużego doświadczenia lub zaczynała pracę właśnie od stanowiska kierowniczego i nie odczuwa potrzeby liczenia się ze zdaniem podwładnych. 
 
Bacon wskazuje, jak taki młody kierownik może stać się autorytetem i jednocześnie partnerem dla podwładnych. Mała zmiana nawyków kadry zarządzającej mogą sprawić, że zespół będzie chciał razem działać na rzecz firmy. A efektywność i sukces mogą, a nawet powinny iść w parze z traktowaniem pracowników po ludzku. Takie działanie idealnie wpisuje się również w najnowszy trend Employer Branding i promocji firmy, jako dobrego pracodawcy.
 
 
Terry R. Bacon,  "Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół?", GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Wydanie I, Rok 2014

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.