zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wojna marketingu z zarządzaniem

Stanowiska kierownicze zajmują przeważnie lewomózgowcy, czyli ludzie cechujący się myś›leniem werbalnym, logicznym i analitycznym. Zanim podejmą jakąkolwiek decyzję, chcą się zapoznać z faktami, liczbami, sytuacją rynkową i charakterystyką konsumentów. W ś›wiecie, w którym liczy się przede wszystkim wynik finansowy i cena akcji, nie może by㇠inaczej.
fot. shutterstock fot. shutterstock

W marketingu pracują zwykle prawomózgowcy, czyli ludzie myślący w sposób wizualny, intuicyjny i syntetyczny. Często podejmują decyzje na wyczucie, zamiast kierować się racjonalnymi przesłankami. Jest to typowe dla dziedzin, które tak jak marketing opierają się na kreatywności.

Ksią…żka 'Wojna marketingu z zarzą…dzaniem' ma na celu zasypanie przepaści dzielącej ludzi marketingu i osoby piastują…ce stanowiska kierownicze. Za jej pomocą pragniemy przybliży㇠menedżerom istotę marketingu, a marketingowcom istotę zarzą…dzania.

Al Ries to ceniony strateg marketingu i autor (lub współ‚autor) 11 bestsellerów poł›więconych marketingowi. Wspólnie z Jackiem Troutem, napisał pierwszą książkę, zatytułowaną Positioning: The Battle For Your Mind, która stała się branżową biblią i jednym z najlepiej sprzedających się dotychczas tytułów poł›więconych reklamie.
Laura Ries jest ekspertem w dziedzinie marketingu i strategii budowania marek oraz autorką kilku bestsellerowych książek poł›więconych zarzą…dzaniu marką. Występuje w Fox News Channel, CNBC, ABC World News Tonight oraz regularnie pojawia się w CNN jako ekspertka w dziedzinie brandingu.

Ksią…żka dostępna jest na stronach www.pwe.com.pl

Spis treści
Przedmowa. Dwoistość ludzkiego mózgu
Wprowadzenie. Aksamitna kurtyna
Rozdział‚ 1. Menedżerowie zajmują się rzeczywistością, a marketingowcy jej postrzeganiem
Rozdział‚ 2. Menedżerowie skupiają się na produkcie, a marketingowcy na marce
Rozdział‚ 3. Menedżerom zależy na zachowaniu marki, a marketingowcom na zawłaszczeniu kategorii
Rozdział‚ 4. Menedżerowie domagają się lepszych, a marketingowcy odmiennych produktów
Rozdział‚ 5. Menedżerowie wolą szeroki, a marketingowcy wąski asortyment
Rozdział‚ 6. Menedżerowie starają się rozciągać, a marketingowcy odchudzać markę
Rozdział‚ 7. Menedżerowie chcą zapewnić marce pierwszeństwo na rynku, a marketingowcy w umysłach konsumentów
Rozdział‚ 8. Menedżerowie nastawiają się na spektakularny debiut, a marketingowcy na powolne rozwijanie skrzydeł
Rozdział‚ 9. Menedżerowie biorą na cel środkowy, a marketingowcy skrajne segmenty rynku
Rozdział‚ 10. Menedżerowie chcieliby zawłaszczy㇠wszystko, a marketingowcy tylko jedno słowo
Rozdział‚ 11. Menedżerowie operują sł‚owami, a marketingowcy obrazami
Rozdział‚ 12. Menedżerowie wolą działać pod jedną, a marketingowcy pod wieloma markami
Rozdział‚ 13. Menedżerowie cenią pomysłowość, a marketingowcy referencje
Rozdział‚ 14. Menedżerowie wierzą w podwójne, a marketingowcy w pojedyncze marki
Rozdział‚ 15. Menedżerowie planują pod kątem ciągłego wzrostu, a marketingowcy pod kątem stopnia dojrzałości rynku
Rozdział‚ 16. Menedżerowie zazwyczaj unicestwiają, a marketingowcy rozwijają nowe kategorie
Rozdział‚ 17. Menedżerowie chcą komunikować, a marketingowcy pozycjonować
Rozdział‚ 18. Menedżerowie chcą zdobywać klientów na zawsze, a marketingowcom wystarcza krótkotrwały związek
Rozdział‚ 19. Menedżerowie uwielbiają kupony i przeceny, a marketingowcy ich nie znoszą
Rozdział‚ 20. Menedżerowie starają się naśladować konkurencję, a marketingowcy wręcz przeciwnie
Rozdział‚ 21. Menedżerowie nienawidzą zmieniać nazw, a marketingowcy chętnie korzystają z tego zabiegu
Rozdział‚ 22. Menedżerowie ciągle myślą o kolejnych innowacjach, a marketingowcy zadowalają się jedną
Rozdział‚ 23. Menedżerowie mają bzika na punkcie multimediów, a marketingowcy nie są… do nich przekonani
Rozdział‚ 24. Menedżerowie myślą w wymiarze krótkoterminowym, a marketingowcy w wymiarze dł‚ugoterminowym
Rozdział‚ 25. Menedżerowie polegają na zdrowym rozsądku, a marketingowcy na marketingowym rozsądku

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.