zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Zarządzanie kadrami

Jako małe dzieci przejawialiśmy niesamowity dryg do zarzą…dzania kadrami. Chłopcy z lubością przestawiali plastikowe żołnierzyki, natomiast dziewczynki wyprawiały przyjęcia z lalkami w rolach supermodelek. Zasady był‚y proste: ty rządzisz, a żołnierzyki/lalki wykonują polecenia.

Obserwując poczynania niektórych kierowników wydaje się, że przeoczyli oni/one fakt, że nie mają już 4 lat lecz 34. I że dyrygują kimś zupełnie innym - kimś kto ma własne zdanie, własne ambicje i własne cele. I potrafi je wyegzekwować mimo wszystko.

Na tym polega właśnie zarzą…dzanie kadrami na poziomie zawodowym. Tajemnica tkwi w tym, że należy poł‚Ä…czy㇠przeciwieństwa. Z jednej strony należy stworzy㇠system kadrowy, który bę™dzie porządkował zależnoś›ci i interakcje mię™dzy pracownikami od strony formalnej. Na ten system składa się wiele procedur i wiele różnych dokumentów. Z drugiej strony należy wbudować w system kadrowy elastyczność tak, by każdy pracownik miał‚ możliwość dopasowania tego systemu do swoich potrzeb i wymagań.

To tak jakby każda lalka musiał‚a mie㇠całkiem inną sukienkę, a nie wszystkie takie same bo akurat było pod ręką kilka metrów jednokolorowej tkaniny.

To tak jakby każdego żołnierzyka trzeba było my㇠osobno, a nie wrzucić wszystkie naraz do wanny.

Ponieważ żołnierzyki/lalki nie protestują przeciwko masowemu traktowaniu, wydaje nam się że tak jest w porządku i przyzwyczajamy się do tego. Działamy tak w stosunku do podwładnych i dziwimy się, że powstają niesnaski, że tworzą się kliki, że atmosfera jest fatalna i że praca kuleje.

W rzeczywistości trzeba się naprawdę sporo napracować, żeby kilka osób poczuło wspólnego bluesa i żeby podtrzymać tę bluesową atmosferę.

Jeśli poważnie myślisz o sukcesie w biznesie dziś, za rok, za pięć lat, to wiedza zawarta w tej książce, "Zarzą…dzanie kadrami" Tadeusza Listwana (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010) przyda ci się na pewno. Jest to rzetelny podręcznik, który przedstawia wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z kadrami i menedżerowaniem. Wykorzystaj zawarte w niej wskazówki, aby zbudować własny system zarzą…dzania kadrami prowadzący do sukcesu w biznesie.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.