zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Zarządzanie kadrami

Jako małe dzieci przejawialiśmy niesamowity dryg do zarzą…dzania kadrami. Chłopcy z lubością przestawiali plastikowe żołnierzyki, natomiast dziewczynki wyprawiały przyjęcia z lalkami w rolach supermodelek. Zasady był‚y proste: ty rządzisz, a żołnierzyki/lalki wykonują polecenia.

Obserwując poczynania niektórych kierowników wydaje się, że przeoczyli oni/one fakt, że nie mają już 4 lat lecz 34. I że dyrygują kimś zupełnie innym - kimś kto ma własne zdanie, własne ambicje i własne cele. I potrafi je wyegzekwować mimo wszystko.

Na tym polega właśnie zarzą…dzanie kadrami na poziomie zawodowym. Tajemnica tkwi w tym, że należy poł‚Ä…czy㇠przeciwieństwa. Z jednej strony należy stworzy㇠system kadrowy, który bę™dzie porządkował zależnoś›ci i interakcje mię™dzy pracownikami od strony formalnej. Na ten system składa się wiele procedur i wiele różnych dokumentów. Z drugiej strony należy wbudować w system kadrowy elastyczność tak, by każdy pracownik miał‚ możliwość dopasowania tego systemu do swoich potrzeb i wymagań.

To tak jakby każda lalka musiał‚a mie㇠całkiem inną sukienkę, a nie wszystkie takie same bo akurat było pod ręką kilka metrów jednokolorowej tkaniny.

To tak jakby każdego żołnierzyka trzeba było my㇠osobno, a nie wrzucić wszystkie naraz do wanny.

Ponieważ żołnierzyki/lalki nie protestują przeciwko masowemu traktowaniu, wydaje nam się że tak jest w porządku i przyzwyczajamy się do tego. Działamy tak w stosunku do podwładnych i dziwimy się, że powstają niesnaski, że tworzą się kliki, że atmosfera jest fatalna i że praca kuleje.

W rzeczywistości trzeba się naprawdę sporo napracować, żeby kilka osób poczuło wspólnego bluesa i żeby podtrzymać tę bluesową atmosferę.

Jeśli poważnie myślisz o sukcesie w biznesie dziś, za rok, za pięć lat, to wiedza zawarta w tej książce, "Zarzą…dzanie kadrami" Tadeusza Listwana (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010) przyda ci się na pewno. Jest to rzetelny podręcznik, który przedstawia wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z kadrami i menedżerowaniem. Wykorzystaj zawarte w niej wskazówki, aby zbudować własny system zarzą…dzania kadrami prowadzący do sukcesu w biznesie.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.