zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Ta książka jest zaskakującym benchmarkingiem praktyk menedżerskich w obszarze zarzą…dzania kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Znajdziesz w niej wyniki badań jakie autorka przeprowadziła w kilku dobrze usytuowanych na rynku i stabilnych sprzedażowo polskich firmach. W sumie to 23 tabelki, które obejmują:
•  satysfakcję pracowników (zadowolenie ogólne, zakres obowiązków, relacje przełożony-podwładny, obszar podmiotowości, komunikowanie się),
•  ocenę kompetencji menedżera personalnego (osobista wiarygodność, umieję™tność zarzą…dzania zmianą, umieję™tność zarzą…dzania kulturą organizacyjną, myś›lenie strategiczne, innowacyjność, znajomość firmy),
•  zdolności w doborze pracowników,
•  sposób oceny pracowników i ich satysfakcję z bycia ocenianym,
•  podejście do szkoleń i rozwoju,
•  system motywacyjny,
•  tworzenie i dzielenie się wiedzą,
•  zarzą…dzanie konfliktami,
•  zarzą…dzanie różnorodnością (dyskryminacja, work-life balance, różnorodność postaw, zachowań, ubioru),
•  podejście do wartości firmy i innowacji (wartości, nagrody dla innowatorów, ocena kompetencji w firmie, polityka szkoleniowa).

Odpowiedzi udzielone przez pracowników polskich firm możesz potraktować jako wskazówkę co do jakości twojej pracy. Jeśli okaże się, że w wię™kszoś›ci obszarów zarzą…dzania kapitałem ludzkim mieścisz się w tej lepszej czꙶ›ci menedżerów (którzy dbają o atmosferę, wspierają pracowników, zapewniaja im optymalne warunki pracy), to twoja pewność siebie i zadowolenie z pracy poszybują hen, wysoko. Przy okazji zdobę™dziesz też bardzo cenną wiedzę w jakich obszarach nie wypadasz najlepiej. W zasadzie ta książka może by㇠dla ciebie jedynym źródł‚em tego rodzaju informacji: twój przełożony raczej ci tego nie powie, a konsultanci przeprowadzający audyt zwykle nie mają dużej ochoty taplać się w cudzych błędach.

Oto kilka przykł‚adowych liczb wyciągniętych z tabelek:
•  Co drugi pracownik poważnych i zyskownych firm nie ma poczucia stałości i pewności zatrudnienia.
•  Co drugi pracownik uważa, że ogólnie ludzie są… przeciążeni obowiązkami zawodowymi.
•  Co piąty pracownik nie otrzymuje od szefa wsparcia w realizowanych działaniach.
•  Co piąty pracownik jest publicznie krytykowany - co zwykle równa się brakowi możliwoś›ci wypowiedzenia własnego zdania, bo rzadko kto ma cojones żeby publicznie powiedzie㇠coś twardo szefowi.

•  Co trzeci pracownik uważa, że reguły i procedury w jego firmie utrudniaja mu pracę.
•  Co trzeci pracownik ma obawy co do wyrażania swojego zdania na temat dział‚alności przedsiębiorstwa.
•  Co drugi pracownik nie wie jak radzi sobie jego firma w porównaniu z konkurencją.

Wyniki te są… zaskakujące, ponieważ pokazują że mimo wielu źródeł fachowej informacji (podręczniki, szkolenia, konferencje) ciągle istnieje ogromne pole do popisu jeś›li chodzi o wzmocnienie funkcji personalnej w polskich firmach oraz polepszenie jakości działania menedżerów i menedżerów personalnych. A to oznacza, że łatwo uzasadnić nowe projekty, nowy budżet i w ogóle istnienie swojego stanowiska.

Konkretne liczby, wnioski i inspiracje menedżerskie w takich obszarach jak mię™dzy innymi satysfakcja pracowników, ocena kompetencji menedżerów, system motywacyjny, system szkoleń i rozwoju, podejście do innowacji, znajdziesz w książce "Zarzą…dzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach" Dagmary Lewickiej (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010).

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.pwn.pl.


 

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.