zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Zarządzanie wartością projektów

Czytając tę książkę uświadomisz sobie - najpewniej z ogromnym westchnieniem aż gdzieś z okolic przepony - jak bardzo wymagająca jest praca DOBREGO menedżera projektów. Nie dość że trzeba użerać się z dział‚em finansów o najmniejszą złotówkę z budżetu rocznego, nie dość że poł‚owa pracowników w zespole wygląda i zachowuje się jakby ich kontakt z inteligencją przypominał czołowe zderzenie z rozpędzoną ciężarówką - to jeszcze trzeba oceniać każdy "rewolucyjny pomysł", który przyniosą… na biurko.
fot. shutterstock fot. shutterstock

I to nie wystarczy wzorem niektórych profesorów uczelnianych podrzucić kupkę propozycji do góry i te które wylą…dują na biurku, te bę™dą realizowane. Nie, to nie przejdzie, przynajmniej nie na długo. Durne projekty szybko przynoszą straty finansowe, a wtedy zaczyna się namierzanie osób pozwoliły tym porażkom dostać zielone światło i odgryźć‡ kawałek ogólnego budżetu firmy. Niestety, trzeba przysiąść i rzetelnie oceniać wartość przedłożonych projektów.

Tyle że - jak się przekonasz z ksią…żki - nie wystarczy mie㇠doświadczenie z oceniania dział‚ań w firmie. Firma najczęściej operuje bowiem na zupełnie innym rodzaju pracy: na działaniach powtarzalnych, nie na projektach. Działania powtarzalne są… Ĺ‚atwe, są… przewidywalne. Wystarczy przyswoić sobie troszkę wiedzy i pilnować listy kontrolnej. Podejmowanie decyzji też jest przewidywalne, bo ktoś już kiedyś to robił. Jeśli nie bę™dziesz się popisywać i szukać innowacyjnych udziwnień, bezpiecznie dojedziesz do końca takiego działania.

Ale projekty… projekty mają charakter jednorazowy. Nawet jeś›li projekt zostaje powtórzony, to na rynku panują nieco inne warunki, firma ma trochę inną kwotę pienię™dzy i reputację, pracownicy są… trochę inni - mądrzejsi, bardziej cyniczni - albo to zupełnie nowi ludzie, bo tamci już pracują gdzieś indziej. Słynni eksperci z dziedziny zarzą…dzania projektami, z Tomem Petersem na czele, podkreślają wagę uczciwego podchodzenia do każdego projektu jako do oddzielnego projektu. Jeśli jesteś tak dobry jak twój ostatni projekt, to czy bę™dziesz ryzykować przepuszczanie tandety?

Jeśli wejdziesz w projekt jako specjalista ds. rachunkowości albo menedżer i zaczniesz stosować swoje wyuczone zasady z dział‚ań powtarzalnych (rutynowych), szybko napytasz sobie biedy. Znacznie ł‚atwiej przyszło by ci zbierać makulaturę z zamkniętych osiedli ogrodzonych drutem kolczastym i fosą… z warrrczącymi rottweilerami.

W książce znajdziesz 13 opisów narzę™dzi finansowych stosowanych w rachunkowości projektów oraz wiele smaczków odnoszących się do nastawienia do projektu menedżera lub specjalisty ds. rachunkowości. Czꙶć z narzę™dzi finansowych możesz znać, czꙶ›ci możesz nie znać - w tej książce masz wszystkie zebrane pod ręką.

Zwróć jednak uwagę na drobne opisy, komentarze, tabelki i wykresy, które przedstawiają specyfikę myś›lenia poprzez projekty, zarzą…dzania poprzez projekty i bycia pracownikiem od projektów. To jest naprawdę inny rodzaj pracy, by㇠może znacznie bardziej ci odpowiadający niż rutynowe działania zgodnie z normami, wytycznymi i standardami. Jeśli czytając tę książkę poczujesz, że praca z projektami mogłaby nadać twojej pracy zawodowej nowy ekscytujący wymiar, to znaczy że ta droga jest dla ciebie.

A wtedy znajomość zasad rachunkowości przyda ci się na pewno. I to bardzo często.

Ksią…żka jest dostępna w księgarniach i na stronie www.ksiegarnia.beck.pl.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.