zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Zwierzę kulturowe

 

Istnieją trzy warstwy wpływające na nasze życie, to co robimy i myślimy, na kontakty z innymi, na nasze sukcesy i porażki. Pierwszą warstwą jest nasza indywidualna psychologia zajmująca się wewnętrznymi procesami przetwarzania informacji, drugą warstwą - socjologia odpowiadająca za kontaktowanie się z innymi ludźmi. Kultura to trzecia warstwa, a jej zadaniem jest zarządzanie znaczeniami nadawanymi otoczeniu, ludziom i ich zachowaniom.

 

fot. shutterstock fot. shutterstock

Większość zwierząt posiada ograniczone możliwości psychologiczne (odczuwanie bodźców bóli i przyjemności) i socjologiczne lub mówiąc inaczej - społeczne (działanie w grupie, utrzymywanie stad). Zaledwie niektóre gatunki ssaków posiadają szczątkową… kulturę. Człowiek natomiast posiada jej szeroki zasób, z którego korzysta do polepszenia swojego życia na Ziemi.

 

Niestety, w codziennym życiu większość ludzi korzysta z kultury w nikłym stopniu. Po stworzeniu podstawowej sieci znaczeń opisujących otaczający świat przestają oni rozwijać tą sieć, testować znaczenia, włączać w swoją osobistą sieć doświadczenia i wskazówki innych ludzi. Albo też przyjmują biernie wszystko co narzucają ogólnospołeczne kanały przekazu kulturowego: media, książki, filmy, spotkania z przyjaciółmi. Niestety, ani bierne podejście, ani posiadanie podstawowej sieci znaczeń nie pozwala osiągać wielu sukcesów. Życie staje się nudne, przewidywalne, nie dzieje się nic nowego, nic ekscytującego.

 

Jeśli taki stan rzeczy ci nie odpowiada, musisz przyjąć aktywną postawę wobec kultury. Ta książka - Zwierzę™ kulturowe' Roya F. Baumeistera (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011) - pomoże ci zrozumieć jak kultura wpływa na całe nasze życie i jak można ją wykorzystać do odniesienia sukcesu. Jej lektura zainspiruje cię do podjęcia nowych aktywności, dzięki którym twoje życie stanie się lepsze dla ciebie.

 

Książka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl

 

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.