zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Marka w rytmie slow - fanaberia czy skonkretyzowane marzenia?

 

Marka slow

 

Wczoraj wróciłam z jednej z moich tras. 'Trasa' kojarzy się z trasą koncertową, ale ja lubię to słowo. Moja praca polegająca na rozwoju marek w wersji slow - jest prawdziwym koncertem. Koncertem doświadczeń, konfrontacji i olśnień.

 

Idąc dalej tym torem, będę posługiwała się narracją podróżniczą. Chcąc zdefiniować markę tworzoną w rytmie slow powiem, że jest ona świadoma tego, dokąd zmierza, ale pozwala sobie na przystanki. Czasami się zagubi, ale z tego, że gdzieś się zagubiła uczyni odkrycie nowego miejsca (ludzi, sytuacji).

 

Marka slow obserwuje, komunikuje i daje się zainspirować. Zupełnie, jak podróżnik.

 

 

Jak tworzyć markę w rytmie slow?

 

Na zewnątrz

 

Jedna z najważniejszych cech slow marki - widoczna na zewnątrz (w otoczeniu biznesowym, wśród klientów, w komunikacji, w brandingu) - to autentyczność. Marka ta jest świadoma swoich wartości i je akcentuje. Nie tylko z nastawieniem na zysk (marki w rytmie slow często mają problem z myśleniem sprzedażowym), ale także na moment / okoliczności, w których to wszystko się dzieje. Rytm slow zakłada odporność na trendy i ukierunkowanie na wdrażanie własnych przekonań do oferty czy produktu. Rytm ten zakłada przede wszystkim zrozumienie potrzeb klientów, wymianę energetyczną i tworzenie za każdym razem nowej wartości i stylu.

 

Wewnątrz

 

Prowadzenie marki w rytmie slow wymaga wewnętrznej spójności twórcy, zamiłowania do równowagi i przenoszenia obserwacji do wdrożeń (np. konkretnych ofert). Wszystko, co dzieje się w procesach marka - klient, marka - rynek podyktowane jest tym, w co wierzy twórca. Tu nie ma miejsca na kreowanie swojego wizerunku. Owszem - powinien być on w jakiś sposób kontrolowany w mediach społecznościowych, ALE... twórca marki slow nadaje stylu przejawom swojej autentyczności, zamiast 'ociosywać' je do neutralności czy niedyskusyjnej poprawności.

 

Chcesz prowadzić markę w rytmie slow? Stawiaj każdy krok (podejmuj każde działanie) zgodnie ze swoją naturą, potrzebami i marzeniami.

 

Slow to także samoakceptacja. To ona przekłada się na zrozumienie swoich celów, dobranie strategii i praktykowanie wyzwalającej pewności siebie. To wewnętrzna motywacja napędza efekty.

 

Sukces w rytmie slow

 

Czerpać garściami, pozwalać sobie na bycie katalizatorem zamiast powielać trendy i wyróżniać się w tłumie - oto kilka składników na budowanie marki w rytmie slow. Tutaj nie chodzi o spektakularność. Nawet 'małe' (Twoje i tylko Twoje marzenia) możesz spełniać z brawurowym impetem. Klucz do prowadzenia marki w rytmie slow tkwi w zrozumieniu każdego elementu jej rozwoju. Niezwykle istotnym (i chyba najwdzięczniejszym elementem) jest celebracja. Ciesz się z małych sukcesów, dziel się tym. Twoich klientów może przyciągnąć fakt, że rozwiązujesz ich problemy, ale może ich także przyciągnąć atmosfera, jaką tworzysz bądź idea, z którą jest Ci po drodze.

 

Nie uważam, żeby aktywizacja marki w rytmie slow była fanaberią. Może wydawać się, że liczy się tempo i działanie, ale jeśli nic nie będzie Cię napędzało, niewiele zdziałasz. Niewiele inspirującego. Niewiele dla kogoś ważnego.

 

Chcesz się rozwijać w rytmie slow? Zapraszam Cię na mojego bloga Slowkariera.pl. Piszę o holistycznym podejściu do biznesu, poziomej karierze i slow work.

 

Author photo
Justyna Poluta

Absolwentka podyplomowych studiów managerskich w Wyższej Szkole Biznesu (dyplom z personal brandingu) i socjologii na UŚ (tematyka pracy dyplomowej: wartości pracy zawodowej i indywidualne ścieżki kariery). Concept & content manager unikalnych autorskich biznesów i unikalnych marek osobistych. W codziennej aktywności zawodowej wspiera freelancerów i właścicieli małych biznesów w stworzeniu wyjątkowej koncepcji dla marki, jak również narracji. Szczególnie bliska jest jej idea poziomej kariery. Autorka bloga SLOWKARIERA.PL i inicjatorka fanpejdża na FB '1001 rad, wskazówek i inspiracji dla freelancerów'.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.