zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS podsumowuje 2025 rok: wspieranie innowacji, rozwój talentów i polskiej społeczności IT

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zamyka 2025 rok imponującym dorobkiem inicjatyw edukacyjnych, proinnowacyjnych i społecznych zrealizowanych w Polsce. W minionych miesiącach firma konsekwentnie inwestowała w rozwój talentów technologicznych, wspierała młode przedsiębiorstwa oraz wzmacniała współpracę z lokalnym środowiskiem IT.

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

Poznaj największych łączników LinkedIn w Polsce

Dla biznesmenów, menedżerów i osób szukających nowej pracy najcenniejsze są… kontakty. Tym właśnie wabią… internautów serwisy społ‚ecznościowe typu "business networking', takie jak mię™dzynarodowe LinkedIn.com. Portal LinkedIn służy do utrzymywania sieci profesjonalnych kontaktów - zwanych marketingiem relacji.
Poznaj najwię™kszych łączników LinkedIn w Polsce, fot. shutterstock Poznaj najwię™kszych łączników LinkedIn w Polsce, fot. shutterstock

Filozofia takich portali jak LinkedIn, trafia w samo sedno naszych zainteresowań, o czym świadczy dynamiczny rozwój tego typu witryn. Przede wszystkim pozwalają one stać się widocznym, dla wyszukiwarki Google i dla łowców głów. Dzięki takim serwisom, łatwiej jest rozwinąć biznes, nawiązując kontakt z nowym klientem lub dostawcą. Jeśli szukamy pracy, wspólnika, prelegenta na konferencji, LinkedIn daje nam możliwość nawiązania kontaktów z interesującymi osobami, które znają nasi znajomi. Portale tego typu pomagają również dowiedzieć się więcej o osobach, z którymi mamy kontakty zawodowe, co staje się pomocne na przykład przy spotkaniach biznesowych, negocjacjach, czy przetargach. 

Kontakty, kontakty i jeszcze raz kontakty.  A po co?  Chociażby dlatego, iż nie na darmo mówi się, że pracę łatwiej znaleźć przez znajomości. Takie znajomości szerzyć możemy właśnie na LinkedIn. Portal ten pozwala nam na rozsyłanie do wszystkich (lub wybranych) kontaktów informacji o naszym poszukiwaniu pracy. Dlatego im większa jest nasza sieć kontaktów, tym więcej osób  potencjalnie może wspomóc nasze poszukiwania. Na LinkedIn znajduje się także duża grupa osób zajmujących się rekrutacją. Wielu z nich wprowadza oferty pracy za pośrednictwem grup tematycznych na LinkedIn. Ponieważ sieć LinkedIn działa we wszystkich krajach na naszym globie, jest to doskonały sposób na poszukiwanie ofert pracy zagranicą. Również w Polsce LinkedIn działa dynamicznie. Ocenia się, że na LinkedIn jest kilkaset tysięcy osób które pochodzą z Polski. Większość społeczności LinkedIn to osoby z wieloletnim doświadczeniem w swoich zawodach. Najcenniejsze w portalu LinkedIn jest to, że w wielu przypadkach stanowi on jedyny sposób dotarcia do decydentów w wielu firmach a także stwarza możliwość wzięcia udziału w ciekawych przedsięwzięciach. Jak podkreśla Leszek Tumkiewicz: "aby w pełni korzystać z szerokich możliwości networkingowych, nie wystarcza uczestnictwo w ściśle określonych 50 grupach. Wielu znajomych przekazuje mi zaproszenia do nowych, ciekawych inicjatyw, z których nie zawsze mogą skorzystać z powodu ograniczeń w serwisie." Dlatego tak ważne są bezpośrednie kontakty.
Poniżej znajdują się krótkie wypowiedzi i refleksje osób posiadających największą ilość kontaktów w LinkedIn.com:

Marek  Pałka -  założyciel grupy Let's Connect! w LinkedIn
"Open networking, czyli chęcią ciągłego powiększania grona kontaktów na portalach społecznościowych, jest popularny i często praktykowany w serwisie LinkedIn.com. Mimo że sama polityka LinkedIn jasno precyzuje, że powinniśmy zapraszać do swojej sieci kontaktów jedynie osoby, z którymi istnieje pewien stopień znajomości, to zdaniem znacznej części użytkowników tego serwisu (zwanych "open networkers", do których należą) nie liczy się, czy dzisiaj znasz daną osobą, czy też nie, bo nigdy nie wiadomo, czy w przyszłości nie będziesz potrzebować tego kontaktu, chociażby w kwestii znalezienia nowego zatrudnienia. Jeśli ktoś ubiega się o stanowisko w danej firmie, warto jest zaprosić do swojej sieci kontaktów pracownika/-ów tej firmy, odpowiednio motywując tą czynność, np. prosząc o opinię lub radę, dotyczącą pracy w tym miejscu. Niezależnie jednak od portalu, zawsze warto mieć aktualny i w pełni uzupełniony profil - szczególnie, gdy poszukujemy pracy. Dodatkowo dobrze jest poprosić o rekomendacje od byłych współpracowników i przełożonych (oczywiście, jeżeli również są członkami tych portali) -  takie rekomendacje możemy zamieścić na naszym profilu."
 

Matthew Krzysztofik  - założyciel grup Kariera Managera - Executive careers in Poland, JOBS.PL - Jobs in Poland oraz CV.PL - CV in Poland
“LinkedIn jest doskonałym sposobem na uzupełnienie poszukiwania nowej pracy o dodatkowe źródło ciekawych ogłoszeń oraz sposobem na dotarcie do własnej osoby przez headhunterow, HR Managerów i rekruterów. Wiele osób informuje nas, że poprzez LinkedIn otrzymały ciekawą propozycję pracy. Inni nawiązali bardzo ciekawe znajomości biznesowe. Wymaga to dokładnego wprowadzenia swojego profilu i opisania swojego doświadczenia. Najszybszym sposobem dotarcia do rekruterów jest zapisanie się do grup tematycznych. Największa polska grupa tematyczna to grupa KarieraManagera.pl - Executive Careers in Poland, którą moderuję." Zachęcam również do przyłączenia się do największej w Polsce grupy linkedin JOBS.PL - Jobs in Poland.
 

Leszek Tumkiewicz
"Kilka lat temu przeczytałem wypowiedź autora w artykule zamieszczonym w jednym z branżowych czasopism komputerowych, że raz w tygodniu sprawdza swoje kontakty, wówczas w mało jeszcze rozpoznawalnym serwisie LinkedIn.com. Zarejestrowałem się i obecnie, szczególnie w dobie kryzysu, obserwuję dynamiczny wzrost użytkowników. Nie traktuję LinkedIn.com jako jakiegoś remedium na aktualną sytuację na rynku pracy. Dzięki licznym osobistym kontaktom krajowym i międzynarodowym oraz udziałowi w wielu wydarzeniach, przedsięwzięciach konferencyjnych i targowych, udało mi się osiągnąć znaczącą pozycję, szczególnie w obszarze linkowania do przedstawicieli wielu ciekawych branż. Stąd otrzymuję bardzo dużo próśb o dalsze "przedstawienie" od wielu bliższych i dalszych znajomych. Jestem też zapraszany do uczestniczenia w ciekawych imprezach branżowych i integracyjnych. Spotykam się z przedstawicielami wielu inicjatyw o charakterze networkingowym w obszarze Business and Professional, jak również, co jest bardzo sympatyczne, w obszarze social networking."


Kontakty biznesowe są kluczem do sukcesu. Należy jednak pamiętać, że aby odnieść sukces, trzeba najpierw zainwestować sporo czasu w celu stworzenia dobrego i kompletnego profilu, przestrzegać netetykiety i przede wszystkim uzbroją się w cierpliwość. Trzeba też zaznaczyć, że wiele działań LinkedIn nawiązuje do zjawisk globalnych, przez co  nie należy on do najłatwiejszych. Fakt, że jest serwisem angielskojęzycznym wymusza agregację naszych oczekiwań i poszukiwanie trendów bardziej reprezentatywnych, niż w ramach typowych serwisów społecznościowych lub nawet serwisów związanych z szeroko rozumianym rynkiem zarządzania zasobami ludzkimi, ale funkcjonujących w skali lokalnej.


Zwykły podstawowy wpis już nie gwarantuje sukcesu.  Natomiast jeśli będzie profesjonalny, umiejętnie otagowany, otworzy przed nami nowe perspektywy i pozwoli łatwiej dotrzeć do naszej osoby. Użytkownicy LinkedIn sortowani są przez system wg relevance, relationship, relationship + recommendations, keyword, co może stać się kluczowym czynnikiem naszego sukcesu. Wiele agencji Executive Search oraz rekrutacyjnych deklaruje, że poszukuje potencjalnych kandydatów, przeszukując serwisy społecznościowe, m.in. profesjonalny LinkedIn.com. Często w praktyce okazuje się jednak, że profil kandydata wraz z dodatkowymi zapisami, dotyczącymi osoby rekrutowanej, jest daleki od wyników wyszukiwania w serwisie, przez co decydujące stają inne elementy, jak np. silne związki z branżą, w ramach której odbywa się rekrutacja. Na pierwszym miejscu można wtedy wskazać osoby z konkurencyjnych firm, których opisy podkreślają mobilność w najbliższej przyszłości.


Warto zatem zadbać o swoją markę w internecie i poszerzać sieć kontaktów. Najszybszym sposobem na dotarcie do ciekawych kontaktów i poszerzenie swojej sieci kontaktów drugiego i trzeciego stopnia o kilka milionów jest właśnie połączenie się z tzw. 'super connectors' LinkedIn, jakim są opisywani w naszym artykule Panowie: Matthew Krzysztofik (linkedin(at)jobs.pl), Marek Pałka (marek.palka(at)hotmail.co.uk) i Leszek Tumkiewicz (leszek.tumkiewicz(at)gmail.com).


                Matthew Krzysztofik (ponad 19 000 kontaktów na LinkedIn)

              Marek Pał‚ka (ponad 20 000 kontaktów na LinkedIn)

              Leszek Tumkiewicz (ponad 8000 kontaktów na LinkedIn)

Opracowanie: KarieraManagera.pl

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.