zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Czym jest kod SWIFT, BIC?

 

Dla laików kod SWIFT czy BIC są określeniami zupełnie nie do rozszyfrowania, na szczęście jest Internet i zawsze można sięgnąć po pomoc w postaci definicji i omówień. Szybko można zorientować się iż kody te wiążą się z zagadnieniami operacji międzynarodowych. W zleceniu przelewu krajowego nie jest nam ta wiedza potrzebna. W sytuacji, kiedy coraz częściej korzystamy z zakupów online może się nam jednak przydać znajomość kodów banku by na przykład zapłacić za zakupiony przedmiot na eBay czy poprzez PayPal itp.

Realizując przelewy zagraniczne niezbędną informacją dla nadawcy są kody SWIFT I BIC. Kod SWIFT to osiem znaków w pełni unikalnych jakie mają za zadanie identyfikować bank do którego przynależy konto adresata przelewu. Czasem zdarza się, iż kod SWIFT liczy 11 znaków, dodatkowe trzy znaki charakteryzują oddział banku. Nazewnictwo kody pochodzi od angielskiego  Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication - Stowarzyszenie na Rzecz Światowej Międzybankowej Telekomunikacji Finansowej. Stowarzyszenie to odpowiada za wymianę informacji między bankami z całego świata obejmując swym działaniem ponad 7800 instytucji w 200 krajach. Standaryzacja numerów rachunków bankowych przyspiesza księgowanie środków na odpowiednich kontach adresatów. Tym samym przelew z banku w jednym kraju do banku w drugim kraju można zrealizować nawet tego samego dnia, chociaż często jest to około 3 dni roboczych. Przyspieszyć ten proces można operując pośrednikiem takim jak kantor internetowy kiedy błyskawicznie przelewamy środki z konta złotówkowego na konto złotówkowe kantoru w tym samym banku co sami posiadamy rachunek a następnie dokonujemy wymiany i wpłacamy walutę obcą na rachunek w walucie zagranicznej korzystając z umów bankowych z kantorem. Tym sposobem możemy realizacje przelewu znacznie przyspieszyć.


W Polsce kody SWIFT nazywane są kodami BIC

 

Zamieszanie związane z nazewnictwem kodów może budzić obawy wśród klientów. W Polsce wysyłając przelew za granicę będziemy proszeni o wpisanie kody SWIFT, zaś wysyłając przelew na konto złotówkowe poproszeni zostaniemy o wpisanie kodu BIC. Warto wiedzieć, iż kody te są tożsame, a różnorodność wynika z nazewnictwa przyjętego w Polsce. Business Identifier Code czyli BIC również używany jest w transakcjach międzynarodowych celem identyfikacji banku odbiorcy. W skład BIC wchodzi literowe określenie kraju, w Polsce jest to PL oraz ciąg znaków kodu SWIFT.
By wykonać przelew na konto złotówkowe z konta w walucie obcej musimy posiadać pełną nazwę rachunku bankowego w formacie IBAN. Również kiedy korzystamy z kantoru internetowego musimy liczyć się z koniecznością posiadania kodu SWIFT/BIC aby dokonać wpłaty.

 

Dostępność danych jeśli nie wiemy jaki jest kod SWIFT naszego banku warto to sprawdzić, bądź na stronie banku, w placówce jak i na wielu stronach z bankowością i finansami związanych są publikowane listy kodów dla banków działających na polskim rynku. Warto zwrócić uwagę, iż mimo tej samej marki banku rachunek bankowy w Polsce i np. w Niemczech będą mieć różne kody SWIFT z racji kraju, którego skrót literowy wchodzi w skład BIC. Kody te są w internecie jawne i takie same dla całego banku. Z łatwością można porównać różne konta tego samego banku, mają one wspólny trzon identyfikujący dany bank w systemie transakcyjnym banków. Błędne wpisanie kody SWIST lub jego niewpisanie powoduje zwrot środków na konto nadawcy przelewu, a w wielu bankach i instytucjach wraz ze zwrotem naliczana jest opłata za zwrot dodatkowo do opłaty transakcyjnej która została pobrana za zlecenie przelewu zagranicznego. Na przykład kantor.pl, dla ułatwienia publikuje do wiadomości użytkowników listę kodów niezbędnych do realizacji przelewu. Oszczędzając czas na szukaniu kodu można skorzystać z listy i wybrać odpowiedni kod alfanumeryczny.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.