zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

BZ WBK rozczarowuje niższym zyskiem netto

Przed otwarciem sesji na warszawskiej giełdzie, wyniki za II kwartał 2010 przedstawił BZ WBK. Bę™dący w centrum uwagi w zwią…zku z planowaną transakcją sprzedaży, bank zakończył drugi kwartał wynikiem gorszym niż w zeszłym roku. Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 250,11 mln zł, wobec 254,16 mln zł w drugim kwartale 2009. Ankietowani przez agencję Bloomberg analitycy spodziewali się zysku netto na poziomie 259,5 mln zł. Wyższe był‚y natomiast przychody odsetkowe, które wyniosły 438,31 mln zł, wobec 354,94 mln w ubiegłym roku oraz wynik prowizyjny (335,7 mln zł, wobec 330,2 mln zł w II kwartale 2009).

Portfel kredytów brutto spadł w porównaniu do stanu sprzed roku o 4% (3,1% pomijając wpł‚yw kursu walutowego). Cieszy㇠może dynamika kredytów konsumpcyjnych, które wzrosł‚y o 13% r/r, z czego najprężniej rozwijał się rynek kredytów hipotecznych (17% r/r), a w szczególności złotowych (32% r/r). Skrajnie odmiennie przedstawia się biznesowy portfel kredytowy banku, który spadł o 11% r/r. Patrząc na udział poszczególnych walut w portfelu, najznaczniejszy był spadek wartości kredytów udzielonych w Euro (-16,5% r/r), ze wzglę™du na preferowanie kredytów w europejskiej walucie przez przedsiębiorstwa.

Przy malejącej wartości kredytów, wzrost dochodów odsetkowych związany jest z poprawą marży odsetkowej netto, która powróciła do poziomu sprzed kryzysu, osiągając w pierwszym półroczu 3,86%. Wzrost ten miał‚ miejsce mimo rosnących kosztów finansowania kredytów w walutach obcych oraz negatywnej marży na depozytach.

Na lepszy niż w II kwartale 2009 wynik prowizyjny złożyły się przede wszystkim dobre wyniki z bankowości inwestycyjnej (25% wzrost dochodów r/r), co może cieszy㇠zwłaszcza w obliczu rosnącej awersji do ryzyka oraz negatywnych wyników w tej dziedzinie banków amerykań„skich.

Od maja 2010 roku, na wykresie ceny akcji Banku BZ WBK (symbol BZW.PL na platformie XTB-Trader) buduje się trójkąt symetryczny z górnym i dolnym ograniczeniem jako potencjalne poziomy oporu i wsparcia. Istotne są… również lokalne szczyty i dołki - 196,65 oraz 186,50zł za akcję. Wybicie górą pierwszego z tych poziomów wraz z wcześ›niejszym przełamaniem linii poprowadzonej po szczytach może doprowadzić do testu wierzchołków 207,90. Natomiast przełamanie dołem drugiego z wymienionych poziomów wraz z linią wyrysowaną po minimach powinno spowodować zniżkę kursu do okolic wsparcia 182,00zł za akcję.

Autorzy: Jacek Mielcarek, Daniel Kostecki

 

X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.