zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Dobre warunki do umocnienia złotego

Poprawa nastrojów na rynkach globalnych oraz wzrost kursu EUR/USD, to dwa główne powody umocnienia złotego. W piątek zyskuje on do dolara, funta i szwajcarskiego franka oraz traci do euro.

W poł‚udnie za dolara trzeba było zapł‚acić 3,2737 zł, za funta 4,7712 zł, franka kosztował 2,8463 zł, a euro 4,0627 zł. W trzech pierwszych przypadkach jest to spadek w przedziale 0,1-0,7 gr, a w czwartym wzrost o 1 gr. Pozytywny wpł‚yw na notowania ma przede wszystkim obserwowana na rynkach akcji dalsza poprawa nastrojów i związany z tym wzrost apetytu na ryzyku. Pomaga także powrót kurs EUR/USD powyżej 1,24 dolara, co sugeruje zmianę krótkoterminowej tendencji na wzrostową.
Mając na uwadze, że ostatnie dni przyniosły zmianę tendencji nie tylko na EUR/USD i innych głównych parach, ale także na giełdach i rynku surowcowym, trzeba się liczy㇠z dalszym wzrostem apetytu na ryzyko. To zaś bę™dzie tworzy㇠doskonałe warunku do umocnienia polskiej waluty. Szczególnie, gdyby zgłoszona wczoraj kandydatura Marka Belki na stanowiska prezesa Narodowego Banku Polskiego, zyskała polityczną akceptację gwarantującą ten wybór. To dość prawdopodobny scenariusz. Głównym partiom politycznym, trudno bę™dzie wytłumaczy㇠społ‚eczeństwu głosowanie przeciwko tej kandydaturze, jednocześnie ryzykując wizerunkiem Polski jako stabilnej gospodarki, pomimo przedstawionej przez nie dobrej oceny tej kandydatury. Tym bardziej, że Polacy, podobnie jak i rynek, bardzo dobrze przyjęli tę nominację.


Nastroje na rynkach globalnych oraz zachowanie EUR/USD, bę™dą wyznaczać kierunek zmian złotego zarówno w drugiej poł‚owie piątkowych notowań, jak i przyszłym tygodniu. Tygodniu dość specyficzny, Z uwagi na poniedział‚kowe święto w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, aktywność rynku walutowego bę™dzie znikoma tego dnia. W czwartek jest święto w Polsce. Natomiast dzień później, z uwagi na czwartkowe święto, także nie należy oczekiwać dużej aktywnoś›ci inwestorów.
 

 

Marcin Kiepas - X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.