zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Euro najniżej od maja 2009

Czwartkowy poranek przynosi kontynuację wyprzedaży euro w relacji do dolara. Kurs EUR/USD spadł do 1,3882 dolara. To najniższy poziom od maja 2009 roku.

Wczoraj euro spadło z 1,3490 do 1,3327 dolara. Problemy Grecji i obniżka ratingu dla Portugalii to główne powody tej przeceny. Ten opis jednak nie w pełni oddaje skalę środowej słabości wspólnej waluty, której zachowanie mogło wręcz szokować, jeżeli zestawi się je z danymi makroekonomicznymi napływającymi na rynek. Zanim inwestorzy dowiedzieli się o obniżce ratingu dla Portugalii do 'AA-' przez Fitch Ratings, co jak się później okazało było dostosowaniem ratingu tej agencji do ś›redniej (czyli nie jest aż tak negatywną informacją), pojawiła się cała grupa pozytywnych danych z Europy.

W marcu mocno wzrosł‚y indeksy PMI dla sektora przemysłowego Francji, Niemiec i Strefy Euro (efekt słabego euro?) oraz 'usługowe' dla Niemiec i Strefy Euro. We wszystkich tych przypadkach odczyty był‚y wyraźnie lepsze od prognoz. Jeszcze wię™kszą niespodziankę zrobił indeks instytutu Ifo. W marcu wzrósł on do 98,1 z 95,2 i miał‚ najwyższą wartość od czerwca 2008 roku. Niespodzianka była tym wię™ksza, że oczekiwano jedynie wzrostu do 95,8, a spadający od pięciu miesięcy indeks ZEW sugerował, że nawet osiągnięcie tego wyniku bę™dzie trudne.

Nieszczꙶ›ciem wspólnej waluty było to, że opisane dane pojawiły się już w chwili, gdy kurs EUR/USD mocno spadał, pokonując ważne wsparcia z lutego i marca br. Trend okazał się więc istotniejszym czynnikiem niż dane makro, a późniejsze obniżenie ratingu dla Portugalii nie pozwoliło na jakiekolwiek odbicie.

Sytuacja techniczna na wykresach EUR/USD w różnych kompresjach czasowych zdecydowanie preferuje stronę podażową. Wczorajsza długa czarna świeca na wykresie dziennym, pokonane poziomy wsparcia z ostatnich miesięcy, niemal książkowa struktura rozpoczętej w grudniu 2009 roku fali spadków (obecnie trwa piąta fala spadków), to tylko kilka z wielu sygnałów sprzedaży. Taki wstę™pnym celem dla podaży jest okrągły poziom 1,30 dolara. Piąte fale mają jednak to do siebie, że mogą by㇠bardzo dynamiczne. Dlatego też nie można wykluczy㇠głębszych spadków. Dziś natomiast kurs EUR/USD powinien zrobić kolejny krok w kierunku 1,30 dolara. O godzinie 7:24 kurs EUR/USD testował poziom 1,3301.

 

Marcin Kiepas - X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.