zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Niekorzystne warunki atmosferyczne zaniżają wynik Polimeksu

Polimex-Mostostal osiągnął w II kwartale 2009 roku 25,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Jest to wynik o 31,7% gorszy niż w analogicznym okresie 2009 oraz o 13,7% niższy od konsensusu rynkowego zebranego przez PAP.

Niższe od oczekiwań był‚y również przychody spół‚ki, które wyniosły 1,034 mld zł, wobec prognozowanych 1,069 mld zł. W porównaniu z II kwartałem 2009 spadły one o 5,4%.

Na obniżeniu przychodów zaciążył przede wszystkim 19-proc. spadek sprzedaży w budownictwie ogólnym, które w dalszym cią…gu stanowi główne źródł‚o przychodów grupy (25,9% udziału w przychodach, wobec 30,1% w II kwartale 2009). Negatywną tendencję zaobserwować można również w energetyce, gdzie przychody zmniejszyły się o 8,2% r/r. Korzystnie zaprezentował się segment produkcji, w którym sprzedaż kwartalna na rzecz klientów zewnę™trznych wzrosła o 15,1% r/r, dzię™ki czemu jego udział w przychodach spół‚ki wzrósł w minionym kwartale o 2,8 pkt. proc. do 15,4%. Niewielką dynamiką cechowały się natomiast segment chemiczny oraz drogowy i kolejowy (odpowiednio spadek o 0,3% oraz wzrost o 3,6% r/r).

W skali całego półrocza Polimex-Mostostal uzyskał 1,806 mld zł przychodów, wobec 1,925 mld zł osiągniętych w I poł‚owie 2009. Spadek sprzedaży jest tłumaczony przez zarząd niesprzyjają…cymi warunkami atmosferycznymi - mroźną zimą oraz powodziami, które opóźniły realizację wielu projektów.

Zysk operacyjny grupy w II kwartale wyniósł 50,3 mln zł, co jest co prawda wynikiem gorszym od 65,8 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2009, jednak przewyższającym prognozowane przez analityków 43,4 mln zł.

Prezes spół‚ki Konrad Jaskóła podtrzymał prognozę 5-10% dynamiki przychodów w 2010 roku oraz zapowiedział‚, że zysk netto grupy w tym roku powinien by㇠zbliżony do poziomu z 2009 roku.

Notowania ceny akcji spół‚ki Polimex-Mostostal (symbol PXM.PL na platformie XTB-Trader) zbliżają się do wsparcia w postaci dolnego ograniczenia niebieskiego kanału wzrostowego. W przypadku jego przełamania, najbliższe istotne miejsca do lokalne minima w okolicach poziomów 4,30 oraz 3,70 złotego za akcję. Opór wyznacza wierzchołek 5,30 oraz górne ograniczenie niebieskiego kanału wzrostowego.

 

Jacek Mielcarek, Daniel Kostecki - X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.