zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Słabsze nastroje wśród konsumentów z USA

Wtorkową sesję indeksy na Wall Street rozpoczęły od spadku po gorszej od prognoz publikacji indeksu zaufania konsumentów Conference Board. Wskaźnik ten wyniósł we wrześniu 48,5 pkt, podczas gdy oczekiwano 52,5 pkt.

Po indeksie Uniwersytetu Michigan jest to już drugi wskaźnik, który wskazuje na pogorszenie się nastrojów wśród amerykań„skich konsumentów. Jednak pomimo tej publikacji indeksy na Wall Street zdołały odbić do góry, kończąc dzień na plusach. Ostatecznie indeks Dow Jones wzrósł o 0,43 proc., S&P 500 o 0,49 proc., a technologiczny Nasdaq zyskał 0,41 proc. Wrzesień w przeciwieństwie do rynkowych statystyk okazał się tym razem udanym miesiącem dla inwestorów. Ze wzglę™du na obawy, jakie utrzymywały się na rynku pod koniec sierpnia inwestorzy, znając złą sławę września, prawdopodobnie byli bardziej zaangażowani w obligacje oraz gotówkę. Natomiast obecnie spora czꙶć inwestorów chciałaby dowarzy㇠portfele o akcje, które dobrze zaprezentowały się w dobiegającym końca miesiącu. Wsparciem dla giełd są… także rosnące oczekiwania na kolejne działania Fed w zakresie iloś›ciowego łagodzenia polityki pieniꙿnej, ze wzglę™du na napływ kolejnych oznak słabości gospodarki USA.

Dobre zamknięcie sesji na Wall Street wsparło nastroje na dzisiejszej sesji w Azji. Giełda w Tokio wzrosła o 0,67 proc. pomimo powrotu jena do umocnienia wzglę™dem dolara. Na spadek kursu USD/JPY nie zareagowały notowania spółek eksporterów, które zyskały na wartości. Dziś poznaliśmy lepszą od prognoz publikację indeksu PMI dla chińskiego przemysłu, który wyniósł we wrześniu 52,9 pkt. Mimo to indeks Shanghai Composite spadł o 0,03 proc.

Publikacja z Chin w wię™kszym stopniu wsparła dziś akcje spółek wydobywczych notowanych na europejskich giełdach. Jednak pomimo tego, wzrosty przeplatają się ze spadkami na parkietach Starego Kontynentu. Po wczorajszej zniżce ponownie do góry pnie się indeks WIG20, który wcią…ż przymierza się do ataku na tegoroczne szczyty.

 

Michał Fronc - DM TMS Brokers S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.