zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Zdecydowane umocnienie złotego

Złoty zyskał w poniedział‚ek na wartości na fali poprawy nastrojów na rynkach finansowych, co wpłynęło na wzrost apetytu na ryzyko. O godzinie 18:46 kurs USD/PLN testował poziom 3,3081 zł, a EUR/PLN 4,0631 zł. W piątek pod koniec handlu kursy te kształtowały się odpowiednio na 3,3998 zł i 4,1021 zł.

Poprawa klimatu inwestycyjnego na ś›wiecie to w głównej mierze efekt zignorowania w piątek przez amerykań„skich inwestorów, słabych danych o sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. To może sugerować, że zmieniaja się nastroje na rynkach globalnych. Doskonale w to wpisały się wczorajsze dane o produkcji przemysłowej w Strefie Euro. W kwietniu wyrównana sezonowo produkcja wzrosła o 0,8 proc. w relacji miesięcznej, po tym jak miesiąc wcześ›niej wzrost ten sięgnął 1,5 proc. (po korekcie w górę™ z 1,3 proc.) i wobec prognozowanych 0,6 proc. W relacji rocznej, po uwzględnieniu iloś›ci dni roboczych, wzrost produkcji sięgnął 9,5 proc. To najlepszy wynik w historii. Prognozy mówiły natomiast o wzroście o 8,8 proc. Dane nie tylko poprawiły nastroje, ale też stały się impulsem do umocnienia wspólnej waluty w relacji do dolara, co zwię™kszyło skalę spadku USD/PLN. Bez wpływu na zachowanie złotego pozostały opublikowane przez Narodowy Bank Polski majowe dane o podaży pieniądza M3 (2,3 proc. m/m).

W kolejnych dnach nastroje na rynkach finansowych oraz notowania EUR/USD dalej bę™dą wyznaczać kierunek zmian złotego. Pewien wpł‚yw mogą też mie㇠licznie w tym tygodniu publikowane dane makroekonomiczne z Polski. We wtorek zostanie opublikowany raport o inflacji CPI. W środę bilans płatniczy (pierwotnie dane miał‚y by㇠opublikowane dziś). Dzień później światło dzienne ujrzą raporty o przeciętnym wynagrodzeniu i zatrudnieniu. Tydzień zakończy publikacja danych o produkcji przemysłowej i inflacji PPI.

Wczorajszy spadek USD/PLN i EUR/PLN wzmacnia stronę podażową na wykresach dziennych tych par. Nie można wykluczać, że kolejne dni bę™dą stały pod znakiem kontynuacji ruchu w dół. Układ sił na wykresach istotnie się zmieni jednak dopiero w momencie spadku dolara poniżej 3,21 zł oraz powrót euro w 4 zł.

 

Marcin Kiepas - X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.