zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Złoty odrobił poranne straty

Złoty zdołał odrobić we wtorek czꙶć porannych strat, jakie był‚y reakcją na wzrost awersji do ryzyka, który m.in. nastąpił po wczorajszej wyprzedaży akcji na Wall Street. O godzinie 17:55 kurs USD/PLN testował poziom 3,1383 zł, a EUR/PLN 3,9901 zł.

Poniedział‚kowa przecena na Wall Street, a także spadki cen akcji na azjatyckich parkietach, zwię™kszyły awersję do ryzyka, co przełożyło się rano na wyprzedaż polskiej waluty. Kurs USD/PLN wzrósł do 3,1796 zł, a EUR/PLN do 4,0162 zł. Cieniem na notowaniach początkowo kład się też nocny spadek kursu EUR/USD, a także osłabienie węgierskiego forinta, po tym jak maleją szanse na podpisanie na jesieni przez tamtejszy rząd nowej umowy z Mię™dzynarodowym Funduszem Walutowym.

Po porannym osłabieniu, złoty zaczął powoli odrabiać straty. Pomogła poprawa nastrojów w czasie godzin europejskich. Wsparciem dla polskiej waluty był‚y też dane ze Stanów Zjednoczonych. Wprawdzie indeks Chicago PMI spadł w sierpniu mocniej niż prognozowano (56,7 wobec 57), ale już indeks cen domów S&P/Case-Shiller wzrósł w czerwcu o 4,2%, wobec oczekiwanych 3,9% R/R, natomiast publikowany przez Conference Board indeks zaufania amerykań„skich konsumentów nieoczekiwanie wzrósł w sierpniu do 53,5, podczas gdy oczekiwano odczytu na poziomie 50,5.

W środę złoty dalej bę™dzie podążał ścieżką wyznaczoną przez sytuację na rynkach globalnych. Tę zaś bę™dzie kształtowała publikacja raportu ADP o sytuacji na rynku pracy w Stanach Zjednoczonych (prognoza: 18 tys.) oraz sierpniowy odczyt indeksu ISM dla przemysłu (prognoza: 53). Istotnego wpływu na nastroje nie bę™dzie miał‚a publikacja indeksu PMI dla polskiego sektora produkcyjnego oraz publikacja przez Ministerstwo Finansów prognozy sierpniowej inflacji, o ile impuls płynący z tych danych nie bę™dzie wpisywał się w dominujące nastroje.

Wczorajsze wahania nie wyjaśniaja sytuacji krótkoterminowej na wykresach USD/PLN i EUR/PLN. Dlatego, o ile w ś›rednim terminie osłabienie dolara do złotego oraz konsolidacja euro w przedziale 3,90-4,10 zł pozostają scenariuszem bazowym, to w krótkim terminie spadki są… tak samo realne, jak i wzrosty.

 

Marcin Kiepas - X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.