zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Ascetycznie i tanio?

Czy możliwe jest kupno pseudo terenówki za 100 tys. zł‚? Okazuje się, że tak. Nowa marka SsangYong, podbija polski rynek motoryzacyjny, kusząc nabywców przede wszystkim cenami. Oferują… oni cztery pojazdy, Rexton, Rodius, Musso oraz Kyron. Ten ostatni trafił‚ w ręce AutoCentrum.pl.

Kyron to pojazd o trochę™ dziwnej stylistyce. Przód auta wygląda jak by był nieco napompowany, ale jak patrzymy na niego z boku wygląda ładnie. Nieco szokuje tył‚ auta, który jest stylistycznie mało udany. Tylna klapa nie zachwyca oka. Szyba jest za mała, ale ten defekt projektanci nadrobili sporymi lusterkami bocznymi. Ten jeszcze rzadko spotykany samochód, swoim wyglądem budzi mieszane emocje. Albo się podoba, ale nie.

 

Wnętrze jest już mniej awangardowe i tym samym Ładniejsze. Postawiono tu na funkcjonalność. Wszystko jest na swoim miejscu. środkowa konsola zwrócona jest nieco ku kierowcy. Znajduje się tam radio, którym możemy sterować z kierownicy, i niezrozumiała dla mnie klimatyzacja oraz w bogatszej wersji wyposażenia wyświetlacz LCD. Zegary są… ładne, a zielone podświetlenie nie razi w oczy. Kierownica jest nieco za duża. Przez to miałem czasami wrażenie, że prowadzą™ auto o wiele większe. Z tyłu jest sporo miejsca. Komfortowo będą podróżować tam nawet trzy osoby. Oparcie tylnej kanapy podzielone jest w proporcjach 1:2. Kąt oparcia jest regulowany, co podwyższa komfort jazdy z tyłu. Bagażnik jest także spory. Jest wysoki i ma pojemność 600 litrów. Jakość materiałów użytych do wykończenia jest współmierny do ceny. Plastiki nie są… najlepszej, jakości. Siedzenia są… obszyte materiałem lub skórą… (wersja Elite). Ich największym minusem jest trzymanie boczne.

 

Do napędzania Kyrona, inżynierowie z dalekiego wschodu, zaprojektowali jeden silnik Diesla. Oparta na starych konstrukcjach Mercedesa jednostka została nieco odmłodzona i doposażona w turbo. Silnik ma pojemność 2,0 l i moc 141 KM (przy 4000 obr./min.). Pracuje jak typowy diesel, klekocząc. Wnętrze jest wyciszone dobrze i na szczęście nieprzyjemne dźwięki nie dobiegają… do uszu podróżujących. Pięciobiegowa skrzynia to największy minus tego auta, a nawet można powiedzieć‡, że pomyłka. Dość długi drążek zmiany biegów drga, jak mu silnik zagra. Biegi zmienia się z precyzją… traktora. Silnik pozwala na spokojną… jazdę. Jego moment obrotowy zaczyna się od około 1900 obrotów i trwa do niecałych 4000 obrotów na minutę. Potem słyszymy tylko wyżyłowany klekot, a na prędkościomierzu żadnych efektów. Średnie spalanie wyniosło nieco ponad 8 litrów na 100 kilometrów.

 

Zawieszenie to kolumna McPehrson i podwójne wahacze z przodu oraz sztywna oś› zawieszona na sprężynach śrubowych z tyłu. Podczas jazdy Kyronem nieco bujało. Zawieszenie zestrojono miękko. miałem nawet wrażenie, że tu także korzystano nieco z doświadczeń„ Mercedesa, sprzed lat. Podczas gwałtownych manewrów samochód podatny był na ,,nurkowanie', co jest właściwie charakterystyczne dla tego segmentu aut. Podczas spokojnej jazdy, z rozsądnymi prędkościami, Kyron komfortowo płynął po drodze. Napęd przenoszony był na tylną… oś›. W razie potrzeby kierowca mógł‚ ręcznie dołączy㇠oś› przednią…, ale po przekroczeniu 70 km/h powracał‚ napęd tylko na tył‚. W terenie do dyspozycji był reduktor, który dobrze radził sobie ze wzniesieniami i sypka nawierzchnię. Wszak trzeba pamiętać, że Kyron terenówką… nie jest.

 

Koncepcja samochodu jest prosta. Oszczędzano prawie na wszystkim. Chciano nadrobi㇠ciekawym designem, ale trochę™ przesadzono. Cena też nie powala na kolana. Zaczyna się od 99 900 zł‚. W segmencie SUV-ów zaczyna panować ostra konkurencja. Kupujący nie mają wyboru, jeżeli chodzi o silnik. Za to można przebierać w pięciu wersjach wyposażenia, comfort, comfort plus, elegance, elegance plus i elite. Kyron spełnia swoją podstawową funkcję™ - jest samochodem i transportuje ludzi. Do tego auta trzeba się przekonać, bo nie porwie nas od razu.

 


Autor: Piotr Dziemdziela
Foto: Maciej Kalkosiński
AutoCentrum.pl

 

 
AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.