zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Ford Kuga 2.0 TDCI AWD - Męski SUV

Na krajowych drogach o kiepskiej nawierzchni zachwyca trzymaniem toru jazdy, ale czꙶ›ciowo rozczarowuje komfortem. To "wyścigowy" SUV z możliwoś›cią jazdy po utwardzonych polnych trasach i pł‚askich bezdrożach.

Najlepiej jeżdżą…cy kompaktowy SUV - mówią… o Kudze przedstawiciela Forda. Jeśli chodzi o trzymanie się obranego toru jazdy, zwłaszcza na drogach o kiepskiej jakości nawierzchni, wydaje się to trafnym stwierdzeniem. Ten samochód jest zwinny niemal jak najlepsze osobowe kompakty, a na krętych drogach spisuje się od nich chwilami nawet lepiej, dzię™ki napę™dowi na wszystkie koł‚a. Zastosowano dołą…czany napęd ze sprzę™gł‚em Haldex III generacji, ale, w odróżnieniu od wielu aut konkurencji, nie da się tu przełączy㇠napę™du w tryb przednionapę™dowy. Cał‚y czas komputer dobiera odpowiedni rozkł‚ad napę™du - to dobre rozwią…zanie, ponieważ w sytuacji nagłego zagrożenia na drodze liczy się każdy uł‚amek sekundy.

Kuga znakomicie trzyma tor jazdy na drogach o gorszej jakości nawierzchni, a z rytmu nie wybijają go nawet drobne dziury i fał‚dy nawierzchni (np. pralka w pobliżu krawę™dzi jezdni) i to także przy wyższych niż dopuszczalne przez przepisy prę™dkościach. Odbywa się to wprawdzie kosztem komfortu - pasażerów trzę™sie na boki i w mniejszym stopniu do góry, ale auto jedzie jak po szynach swoim torem jazdy, podczas gdy "miękkie' SUV-y w takiej sytuacji nie są… w stanie utrzymać toru jazdy i np. wyjeżdżają… na przeciwległ‚y pas ruchu. Na drogach o równej nawierzchni podróżuje się wygodnie, a poczucie kontroli nad pojazdem daje nam dość sztywno zestrojone zawieszenie oraz precyzyjny i mało wrażliwy na nierówności ukł‚ad kierowniczy. Ten ostatni daje nam "czucie' drogi i nie trzeba się do nie go przyzwyczajać - dział‚a podobnie jak najlepszych (niemieckich) autach kompaktowych (Focus, Astra, Golf).

Z przodu podróżuje się wygodnie, a fotele zapewniaja wystarczające trzymanie boczne nawet w szybko przejeżdżanych zakrętach. Miejsca wystarczy nawet dla osób wysokich, za to z tył‚u raczej nie powinny podróżować osoby o wzroście powyżej 180 cm, ponieważ (przy prawidł‚owej pozycji) głową mogł‚yby dotykać dachu, a zagł‚ówek byłby dla nich za krótki. To konsekwencja podniesienia tylnej kanapy, zapewne na skutek konieczności zmieszczenia elementów napędu. Trzy osoby zmieszczą… się z tył‚u tylko pod warunkiem trzymania rą…k z przodu, za to dwie podróżują wygodnie. Szkoda tylko, że pole widzenia pasażerów z tył‚u zasłaniaja przednie fotele (problem rozwiązał‚by teatralny układ foteli, zastosowany np. w Dodge´u Journey). Pod siedziskami z tył‚u są… wnę™ki przypominające schowki, gdzie można ukry㇠mniejsze bagaże typu aparat fotograficzny.

Pod wzglę™dem zużycia paliwa Kuga 2.0 TDCi z 6-biegową skrzynię… manualną… należy do ekonomicznych SUV-ów. Jednostka o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm przy 2 000 obr./min. (340 Nm w funkcji chwilowego zwię™kszenia momentu obrotowego zwanej overboost), znana z nowego Mondeo, pasuje do tego samochodu i bynajmniej nie jest ani za mocna ani za słaba. Jedynie do sportowej jazdy lepszy był‚by 5-cylindrowy silnik 2.5T (konstrukcja Volvo) znany m.in. z nowego Mondeo.

Jeżdżą…c z maksymalnymi prędkościami dopuszczalnymi przez przepisy i dynamicznie się rozpędzając przy wyjeżdżaniu z miejscowości oraz przy okazji wyprzedzania auto spalał‚o na trasie ok. 7 l ON/100 km. Przy nieco wolniejszym przemieszczaniu się (do 80 km/h) można zejść nawet poniżej 6 l ON. Absolutne minimum jakie udał‚o się uzyskać ze startu zatrzymanego na kilkunastu kilometrowym odcinku to 4,5 l ON/100 km, podobnie jak w S-maksie 2.0 TDCi. Dynamiczna, wzglę™dnie szybka, jazda na trasie koń„czyła się wynikiem rzędu 8-8,5 l ON, a przekroczenie bariery 10 l ON możliwe było jedynie przy czę™stym i niemal maksymalnym wykorzystywaniu osią…gów silnika, zresztą podobnie jak w Focusie. W mieście, na przykł‚adzie Warszawy w godzinach poł‚udniowych, spalanie wynosił‚o 8-9 l ON/100 km, przy czym w czasie jazdy wg zasad ekonomicznej jazdy udał‚o się zejść do 6-7 l ON, i to mimo wielokrotnego zatrzymywania się™. Wszystkie wyniki wg komputera przy włą…czonej klimatyzacji w słoneczny dzień przy temperaturze powyżej 25 stopni C.

Ford Kuga oferowany bę™dzie zarówno z napędem na cztery koł‚a (AWD), jak i w wersji z napę™dem na oą› przednią (FWD). Ta druga to opcja dla tych co nigdy nie zjeżdżają… z asfaltowych dróg albo poruszają… się głównie po mieście. Zdecydowaniem lepszym wyborem do jazdy na śliskiej nawierzchni (śnieg, rejony gdzie często pada) oraz do dynamicznej jazdy wydaje się wersja "czteronapę™dowa'. Przy odpowiedniej technice jazdy wcale nie musi pali㇠więcej niż "ośka', a w wielu przypadkach wręcz przeciwnie, podobnie jak inne modele z napędem AWD (zasady jego działania opiszemy w osobnym artykule).

Jazdy próbne po krajowych drogach odbywał‚em dwoma egzemplarzami. O dziwo różnił‚y się zachowaniem - sztywnością… zawieszenia, przy czym seryjny egzemplarz na polskich numerach rejestracyjnych (przebieg 1,5 tys. km) i 18-calowych koł‚ach i oponach Continental SportContact 2 okazał się sztywniejszy niż przedseryjny egzemplarz demonstracyjnej floty Ford Europe na 17-calowych koł‚ach i oponach innej marki (przebieg powyżej 10 tys. km). "Polski' Ford Kuga nie "bujał‚' się lekko na boki, jak auto demonstracyjne na niemieckich numerach rejestracyjnych i nieco lepiej zachowywał‚ się w zakrętach. Najwyraźniej wycią…gnięto wnioski z jazd próbnych i lepiej dostrojono zawieszenie.

Ceny wersji z napędem AWD zaczynają… się od 101,9 tys. zł‚, czyli o 9 tys. więcej niż FWD (z napędem na przód). Zwraca uwagę™ bogate wyposażenie seryjne obejmujące m.in.: ABS, TCS i ESP, poduszki przednie, boczne i kurtyny, dwustrefową klimatyzację™, radioodbiornik oraz elektrycznie sterowane szyby. Kupić go nie bę™dzie łatwo - na ten rok przewidziano jedynie 600 sztuk. Warto przy okazji przypomnieć‡, że w testach zderzeniowych EuroNCAP Ford Kuga otrzymał‚ 5 gwiazdek za ochronę™ dorosłych, 4 gwiazdki za ochronę™ dzieci i 3 gwiazdki za ochronę™ pieszych. To chyba najbezpieczniejszy kompaktowy SUV na rynku.


Autor: (rb), Fot. Robert I. Bielecki


AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.