zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Pełnym gazem kolego!

Mam okazję wypróbować nowego Mitsubishi Lancera Evo IX na lotnisku Bemowo, pod okiem znanego rajdowca - Tomasza Kuchara, który siedzi na fotelu pasażera i kiedy odpuszczam "gaz" każe mi przyspieszać.

No cóż mistrz ma wymagania... i nie lubi by㇠'delikatnie' wożony. Po pierwszym odcinku na piachu i trawie wyjeżdżamy na 'asfalt'. Na czwartym lub piątym skręcie Tomek zaczyna stabilizować pozycję™ tułowia ręką… - no chyba wreszcie zacząłem szybko jechać. Na piachu nie mogłem powstrzymać się od 'oszczędzania' samochodu (nie cały czas wciskałem pedał‚ przyspieszenia do podłogi), co innego asfalt, tu idą™ często pełnym ogniem, czując jak chwilami auto jedzie praktycznie tylko na zewnętrznych kołach.

Kilkanaście sekund później wracam na trawę™ i piasek, jadę w kierunku ogrodzenia terenu. Kiedy dzieli mnie od niego mniej niż 100 m, Kuchar każe wejść w zakręt pełnym gazem, za słupkiem, który stoi kilkanaście metrów od siatki (musze skręcić prawie o 90 stopni). Tym razem wciskam pedał‚ przyspieszenia do podłogi, skręcam, auto zarzuca, kontrują™ i jadą™ do przodu samochodem skośnie ustawionym do kierunku jazdy... tzn. udało mi się tylko częściowo - mistrzowie jadą… mając auto ustawione niemal całkiem bokiem.

Atakują™ kolejny zakręt, mimo głębokich kolein, nie zwalniam i przejeżdżam zakręty prawo-lewo w ramach wyznaczonej trasy z niedowierzaniem w myślach. Nie wiedzie㇠dlaczego auto przejeżdża trasą™ jak po sznurku. Tomek narzeka tylko, że było zbyt wolno (na chwilę™ zmniejszyłem docisk 'gazu'). Nie tak łatwo zapomnie㇠o tym, że kieruje się autem za 170 tys. zł‚, ale 'odblokowanie się™' to warunek dobrej zabawy. Czteronapędowe 280 koni mechanicznych daje niesamowitą… satysfakcję, ale najpierw trzeba wyzby㇠się zahamował„ wyniesionych z uczestniczenia w normalnych ruchu drogowym. W Evo IX zabawa zaczyna się dopiero w tym momencie, kiedy normalne samochody 'wysiadają…' albo ich elektronika temperuje zapędy kierowcy. Tutaj to dopiero preludium do wyciągowej zabawy, pod warunkiem, że uprawia się ją… na zamkniętym terenie.

Mitsubishi Lancer Evo IX, nawet w wersji cywilnej, to wspaniała zabawka. Największą… przyjemność z jazdy daje tu jednak nie osiąganie 'setki' w 5,7 sekundy, lecz delektowanie się trakcją… tej maszyny na piaskach i szutrach. Dla przeciętnego kierowcy to wręcz niewyobrażalne, jak agresywnie można tym autem atakować zakręty i szykany na luźnej nawierzchni.


Autor: Robert I. Bielecki
AutoCentrum.pl

 

 
AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.