zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Po prostu ścigacz

Tylko dla zawodowców, powinien podawać w katalogu producent tej malej wyciągowej limuzyny. 258 KM pod maską… wymaga doświadczonego kierowcy z wyobraźnią…, który będzie świadom do czego może doprowadzą‡ 1,6-tony masy w niekontrolowanym "locie", po utracie przyczepności. Bez zaliczenia kilku kursów w akademiach jazdy, a zwłaszcza zajęć na mokrych i śliskich nawierzchniach, nie powinno się wypróbowywać pełni osiągów tego samochodu.

Wyciągi spod "świateł' to jedna z dziedzin w której 330i należy do liderów. Nie ma się co dziwi㇠- 6,3 s (6,6 s automat) do "setki' mówi samo za siebie i wystarcza do zostawienia z tyłu 3- i więcej litrowych limuzyn, a nawet 4,5-litrowego Porsche Cayenne S, co okazało się miłym doświadczeniem.

Testowane BMW okazało się równie dobre w warunkach drogowych. 300 Nm w zakresie 2500-4000 obr./min. zapewnia bardzo dobre czasy przyspieszeń„, a automatyczna skrzynia biegów, w razie potrzeby, szybko i płynnie redukuje przełożenia, aby skróci㇠czas rozpędzania. Dzięki temu rozpędzanie z 80 do 120 km/h zajmować ma wg producenta dla czwartego, piątego i szóstego biegu odpowiednio: 6,6 s, 8,2 s i 10,5 s.

Niemiło zaskoczony bylem tylko raz. W czasie jazdy po niemieckiej autostradzie nie włączał‚ się seryjny ogranicznik prędkości, mimo że wg licznika wyraźnie przekraczałem 250 km/h, a wskazówka dalej się przesuwała.

 

Na równe drogi

 

BMW 330i świetnie leży na drogach o równej nawierzchni i wybornie prowadzi się, dopuszczając nawet małe błędy kierowcy. Na uwagę™ zasługują… też rewelacyjne hamulce. To maszyna stworzona do szybkiej jazdy po równych jak stół‚ drogach.

Inaczej wygląda sytuacja na trasach o nierównym, choć połatanym, asfalcie. Tu nie da się jechać zbyt szybko, bo można zostać zbytnio wytrzęsionym, a poza tym w czasie szybkiej jazdy w takich warunkach po krętej drodze, samochód może opuszczać obrany tor jazdy (w wyniku dobijania koła), zmuszając kierowcę™ do błyskawicznych korekt toru jazdy. Dlatego niekiedy trzeba zwalniać do prędkości poniżej 90 km/h, podczas gdy np. Ford Focus i Astra III ze sportowym zawieszeniem, czy Octavia RS, pozwalają… w tych miejscach na wyraźnie szybszą… i bardziej komfortową… jazdę.

 

Wyborny automat

 

Jako preferujący nowoczesne skrzynie biegów, wybrałem do testu wersję™ z automatem umożliwiającym sekwencyjną… zmianę™ przełożeń„. To optymalne rozwiązanie do tego mocnego 6-cylindrowego silnika. Poza tym, po co męczy㇠się zmianami przełożeń„ i odrywać ręce od kierownicy, skoro może to zrobi㇠świetnie działająca maszyna, a w razie potrzeby można ją… poprawi㇠albo przejść do trybu sterowania ręcznego. Dzięki temu nie trzeba wciskać sprzęgła, co np. w warszawskich korkach jest bardzo uciążliwe. Duży pedał‚ hamulca z pewnością… ucieszy osoby stosujące technikę™ hamowania lewą… nogą… (proszę™ tego nie robi㇠mając na drodze kogoś› za sobą, ponieważ nie zdążyć zwolni‡ albo zatrzymać się).

Automat znakomicie spisywał‚ się zarówno w dużych aglomeracjach, jak i "na trasie', rozumiejąc przy tym polecenia kierującego przekazywane za pośrednictwem pedału przyspieszenia. Kiedy pomału zwiększałem nacisk, silnik przyspieszał‚ delikatnie i spokojnie, kiedy zaś używałem dużej siły motor udostępniał‚ całą… swoją moc, a redukcje biegów i zwiększanie przełożeń„ odbywały się na tyle płynnie, że niektórzy pasażerowie pytali: "Dlaczego silnik raz pracuje głośno a raz cicho, skoro cały czas rozpędzamy się, a ty nie zmieniasz biegów?'.

 

Bajki o spalaniu

 

Od czasu do czasu warto zacząć zmieniać biegi samemu. Chociażby po to, aby ograniczy㇠zużycie paliwa. Podawane przez BMW na stronie internetowej zużycie 6,4 (6,8 automat) l benzyny/100 km "na autostradzie', to żart, chyba że ręcznie włączymy najwyższe przełożenie i będziemy toczy㇠się z prędkością… 70 km/h, ku uciesze wyprzedzających nas kierowców "maluchów', Fiatów 125p i Żuków.

Wartość spalania podana przez producenta dla miasta - 12,7 (12,9) l/100 km - jest zupełnie realna. Nawet w korku, przy prawie 30 stopniach C na zewnątrz i włączonej klimatyzacji, stojąc na wielu "światłach' po dwa cykle, przejechałem z centrum Warszawy do Janek z wynikiem poniżej 13 l.

Średnie spalanie określane przez BMW na 8,7 (9,0) l benzyny wymaga jazdy z prędkościami niższymi od dopuszczalnych przez przepisy i stosowania technik ekonomicznej jazdy. Bez tych ostatnich auto zużywać będzie 10-12 l, ponieważ jeżdżąc takim "pociskiem' trudno się powstrzymać, aby, przynajmniej raz na jakiś czas, nie wcisnąć‡ nieco mocniej pedału przyspieszenia. Częste wykorzystywanie niemal maksymalnych możliwości w zakresie rozpędzania skutkowało zużyciem rządu 15-16 l, do nawet powyżej 20 l w mieście, jeśli ktoś chce by㇠na każdych "światłach' pierwszy.

Na odcinkach pomiarowych o Łącznej długości 100 km, z ponad 30-procentowym udziałem jazdy miejskiej, przy włączonej klimatyzacji i temperaturze na zewnątrz 20-25 stopni C, BMW 330i z automatyczną… skrzynią… biegów spalił‚ średnio 10,9 l Pb95/100 km. To wcale nie tak dużo, jak na samochód o takich osiągach, ale o prawie 2 l więcej niż podaje producent. Może aż tyle zużywa zastosowana w 330i klimatyzacja? To jeden z bardzo niewielu samochodów, którym nie udało mi się spali㇠tyle paliwa ile podaje producent, jeżdżąc z maksymalnymi prędkościami dopuszczalnymi przez przepisy.

 

Pokochaj albo rzuć

 

BMW 330i to samochód dla kierowców z dużym doświadczeniem i nie można powierzać go narwanym lub niedoświadczonym osobom. Głównie dlatego żeby nie zrobili krzywdy innym, a także sobie. Poza tym szkoda byłoby widzieć taką maszynę rozbitą…. Prawie przez cały czas trzeba bowiem pamiętać, że inni uczestnicy ruchu nie spodziewają… się, że jadący (daleko) za nimi pojazd może przyspieszy㇠z takim impetem albo tak szybko ich dogonią‡. Oni naprawdę nie "zajeżdżają…' drogi celowo i to w ostatniej chwili, tylko nie spodziewali się w danym momencie 258-konnego pocisku na drodze, tym bardziej, że nie wygląda on jak Ferrari czy Porsche.

Kto szuka w miarę niedużej limuzyny oferującej znakomite właściwości jezdne i świetne osiągi powinien zainteresować się modelem 330i. Samochód wygląda przy tym niepozornie, tylko znaczek na klapie informuje, że chodzi o wersję™ z silnikiem o mocy 258 KM. Jedynym problemem może okazać się cena, która dla wersji z automatem zaczyna się od 191,6 tys. zł‚, a za skórzaną… tapicerkę, "drugie zegary' i inne bajery trzeba dopłacić ekstra. Jeśli jednak ktoś kupi ten model, z pewnością… nie będzie żałował‚, nawet jeśli nie zadziała mu seryjny ogranicznik prędkości...


Autor: Robert I. Bielecki
Foto: Autor
AutoCentrum.pl

 

 
AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.