zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Subaru Legacy Boxer Diesel 2.0D - totalne zaskoczenie

Japoń„scy specjaliści od silników benzynowych potrafią… konstruować ś›wietne motory Diesla dowiodł‚a kilka lat temu jedna z tradycyjnych "benzynowych" marek. Teraz Subaru postanowił‚o pokazać, że diesel może by㇠jeszcze lepszy.

Silniki typu bokser produkowane są… od czasu zakończenia produkcji "Garbusa' lat tylko przez Subaru i Porsche (a w latach dziewięć‡dziesią…tych XX wieku także Alfa Romeo - przypis). Dotychczas był‚y to jednak wyłącznie jednostki Otto, czyli benzynowe. Diesle typu bokser to absolutna nowość. Niewą…tpliwą zaletą™ takiej konstrukcji stanowi przeciwsobny ukł‚ad cylindrów zapewniający nie tylko niższy ś›rodek ciꙿkości pojazdu, ale także mniej wibracji, co w przypadku diesli ma ogromne znaczenie w praktyce.

Legacy Boxer Diesel na starcie przegrywa z benzyną… (podobnie jak inne diesle), ale kiedy włączymy dwójkę™, a później trójkę™ zapominamy, że pod maską znajduje się silnik wysokoprꙿny - równie dobrze mogłaby to by㇠turbodoł‚adowana "benzyna'. Reakcje na wciskanie pedał‚u przyspieszenia są… szybkie, prawie sportowe, a silnik od 1,5 tys. obr./min. "ochoczo' wchodzi na obroty i płynnie rozwija moc. W kabinie nie słychać przy tym, że to diesel - dopiero powyżej 4 tys. obr./min. zmieniam zdanie. Inaczej na zewnątrz - tu odgłos jednoznacznie zdradza typ paliwa zasilającego jednostkę™ napędową…, chociaż nie ma mowy o typowym klekocie rzę™dowych "czterocylindrówek', także tych w technologii common rail. Nie wszystkim mił‚oś›nikom silników benzynowych musi to odpowiadać. Pisząc o hał‚asie trzeba dodać, że w czasie jazd autostradowych przy dużych prę™dkościach - powyżej 150 km/h - przeszkadza odgłos opływającego powietrza, który powyżej 180 km/h staje się ucią…żliwy.

Ukł‚ad jezdny jest komfortowy, a mimo to zapewnia ś›wietne właściwości jezdne. Wprawdzie nadwozie przechyla się trochę™ w szybko przejeżdżanych zakrętach, ale stał‚y symetryczny napęd na wszystkie koł‚a zapewnia znakomitą… trakcję™, nieosią…galną… dla aut "jednonapędowych' klasy ś›redniej. To odczuwalne na mokrej (śliskiej) nawierzchni, ale także na krę™tych drogach niższych kategorii - nie ma charakterystycznej dla "przednionapędówek' tendencji do zawijania tył‚em w czasie przejeżdżania ostrych zakrętów przy 90 km/h bez odpuszczania pedał‚u przyspieszenia. M.in. dlatego nie przekraczając limitów prędkości można dojechać do celu w krótszym czasie, i do tego taniej, niż wielu kierowców łamiących ograniczenia na prostej.

Fotele są… wygodne i zapewniaja bardzo dobre trzymanie boczne osobom ś›redniego i umiarkowanie wysokiego wzrostu. Kilkugodzinne wyprawy nie stanowią problemu - kierowca wysiada wypoczę™ty, co jest w dużej mierze zasługą… zawieszenia skutecznie tłumią…cego nierówności oraz jakości wytłumienia kabiny. Pod wzglę™dem ergonomii gorzej mają osoby mierzą…ce blisko dwa metry. Miejsca na głowę™ jest wprawdzie dosyć‡, ale oparcie (z zagł‚ówkiem) i siedzisko są… za krótkie.

Boxer Diesel maksymalną… moc 150 KM (110 kW) osią…ga przy 3,6 tys. obr./min., za to maksymalną… wartość momentu obrotowego 350 Nm już przy 1,8 tys. obr./min. Silnik współpracuje z bardzo dobrze dopasowaną 5-biegową… przekł‚adnią… manualną…. Jedyny istotny dyskomfort w porównaniu z benzyną… to ruszanie z miejsca, ale to słaba strona wszystkich diesli. Z wyją…tkiem bardzo szybkiej jazdy wcale nie brakuje szóstego przełożenia, co potwierdzają osię…gnięte w teście wartości spalania.

Wedł‚ug producenta Legacy w wersji kombi zużywać ma ś›rednio 5,7-5,8 l/100 km. Okazał‚o się, że to zupełnie realne, ale w czasie takiej jazdy poznamy tylko jedną z zalet boksera diesla: cichą… pracę™ silnika i wysoką sprawność na niskich obrotach (mocno "ciągnie już od doł‚u'). Przy dość spokojnej jeździe spalanie ś›rednie wynosił‚o poniżej 5 l ON/100 km przy ś›redniej prę™dkości 70 km/h, podobnie jak w czasie nocnej jazdy autostrad… nieco poniżej 130 km/h, potwierdzając osiągi podawane przez producenta. Kiedy chcemy poczuć więcej dynamiki i zakosztować równo rozwijanej mocy to zużycie paliwa "na trasie' i tak nie przekracza 6 l ON/100 km, a jedynie bardzo dynamiczna jazda z częstym wykorzystaniem pełnej mocy silnika w czasie rozpę™dzania się zakończy się spalaniem 8-9 l ON.

W dużych aglomeracjach zużycie paliwa wynosił‚o 7-7,5 l ON/100 km (wg producenta 7,0 l), a w czasie "jazdy' w korkach dochodził‚o do 9 l. Warto odnotować, że wleką…c się z prę™dkościami mniejszymi niż dopuszczają… przepisy i przy znikomym natężeniu ruchu udał‚o mi się zejść nawet do ok. 3 l ON/100 km przy ś›redniej ok. 50 km/h. To wprawdzie ekstremum przydatne jedynie w sytuacjach awaryjnych, np. próbie dojechania do stacji paliw, ale takie wyniki na ogół nie są… osią…galne w tym segmencie. Poza tym widać, że z napę™dem na wszystkie koł‚a także można jeździ㇠bardzo oszczę™dnie.

Rozpę™dzanie od 0 do 100 km/h zajmować ma wg danych ze strony polskiego importera Subaru 8,9 s. W czasie pomiarów było to 9,3 s w nieoptymalnych dla zimowych opon warunkach. Prę™dkość maksymalną określono na 203 km/h i nie powinno by㇠problemów z jej uzyskaniem. Prę™dkościomierz wskazując 100 km/h zawyżał‚ szybkość jazdy o 5%, co nie odbiega od wyników konkurencji (typowe wyniki innych modeli to +3-6%).

właśnie dzię™ki silnikowi Diesla Legacy ma szansę™ podbi㇠serca polskich kierowców, także w firmach, którzy często ze wzglę™dów ekonomicznych decydowali się na jednostki wysokoprꙿne o pojemności do dwóch litrów. Boxer Diesel oferowany jest obecnie także w modelu Outback, w cią…gu kilku miesięcy bę™dzie dostę™pny także w nowym Foresterze, a na gwiazdkę™ pojawić się ma w nowej Imprezie.

Najtańsze Legacy Diesel w wersji kombi kosztuje w Polsce 30,1 tys. euro, a sedan 28,8 tys. euro. Lepiej wyposażone wersje kosztują… o 4,21 tys. euro więcej. To znacznie mniej niż trzeba zapł‚acić za porównywalnie wyposażoną wersję™ z silnikiem Otto 2,5 litra, od którego diesel jest nie tylko bardziej dynamiczny, ale także znacznie tańszy w eksploatacji. Wybór wydaje się więc oczywisty.

Wyniki pomiarów na zimowych oponach przy dodatnich temperaturach na lokalnej drodze w Polsce o równej nawierzchni: Rozpę™dzanie 0-50 km/h - 3,9 s Rozpę™dzanie 0-100 km/h - 9,3 s (wg producenta 8,9 s) Rozpę™dzanie 30-70 km/h - 2,0 s Rozpę™dzanie 50-90 km/h - 1,8 s Rzeczywista prę™dkość przy wskazaniu prędkościomierza 100 km/h - 95 km/h (wię™kszość pojazdów zawyża prę™dkość przy 90-100 km/h o 3-6%, a rekordziś›ci nawet do 10%).


Autor: Robert I. Bielecki
Fot.: Zachar Zawadzki, Robert I. Bielecki


AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.