zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Volkswagen Passat CC 3.6 4x4 - Atak na klasę premium

Trzecia wersja nadwozia Passata pozycjonowana jest w klasie wyższej. Pod wzglę™dem właściwości jezdnych i jakości wykonania coupé z powodzeniem może konkurować z luksusowymi markami niemieckimi, mniej drażniąc przy tym oko zazdrosnych są…siadów czy partnerów handlowych. Do tego ma biał‚e albo niebieskie podświetlenie "zegarów".

Nową… wersję™ nadwozia Passata opisywaliś›my już w artykule Volkswagen Passat CC - sportowe coupé i teraz skoncentrujemy się na wrażeniach z jazdy po Krakowie i mał‚opolskich drogach. Coupé jest wyraźnie bardziej komfortowe niż limuzyna czy kombi, ale za to mniej praktyczne. Z przodu siedzi się i podróżuje bardzo wygodnie, zwłaszcza po ustawieniu systemu zawieszenia w tryb Comfort, a fotele zapewniaja nie tylko komfort, ale także bardzo dobre trzymanie boczne - nawet jako pasażer nie miał‚em problemu z utrzymaniem pozycji nawet na bardzo krętych odcinkach dróg. Za to z tył‚u podobną opinię™ wyrazi㇠mogą… wyłą…cznie osoby o wzroście najwyżej 170-175 cm. Przy 175 cm odległość głowy od sufitu, przy prawidł‚owej pozycji, wynosi ok. 2 cm, a ocenia się, że bezpieczne minimum na wypadek dachowania to 10 cm. Pozytywnie oceni㇠należy za to profile tylnych foteli, które zapewniaja komfort i dobre trzymanie boczne. ښredniego lub niskiego wzrostu prezes może nawet polubi㇠podróżowanie nowym coupé z tył‚u.

Auto zachowuje zalety sztywnego zawieszenia Passata limuzyny, ale tłumienie nierówności jest o klasą™ lepsze, zwłaszcza po przełą…czeniu zawieszenia w tryb Comfort. Na trasie, zwłaszcza do szybszej lub dynamicznej jazdy lepiej włączy㇠z kolei tryb Sport. W obu przypadkach właściwości jezdne są… odczuwalnie lepsze niż w zwykł‚ym Passacie, czy nowym Mondeo. Także układ kierowniczy pracuje lepiej, a jego precyzja, oceniana na podstawie jazdy po krę™tych drogach w pagórkowatym lub górzystym terenie, sprawiała, że spisywał‚ się lepiej niż w nowym Audi A4, czy Mercedesie C-klasy. Bez przyzwyczajania się do samochodu, kierownicę™ intuicyjnie obraca się tak aby nie musie㇠korygować jej poł‚ożenia aż do wyjś›cia z zakrętu. Podobnie na parkingu. To zaskakujące tym bardziej, że bezpoś›rednio przed Passatem jeździł‚em samochodami innych marek - Lexus i Peugeot.

Na najtrudniejszych zakrętach drogi z Trzebini do Olkusza trzeba było wjeżdżać w zakręt na dwójce i wciskać pedał przyspieszenia do oporu aby wprawi㇠ukł‚ad jezdny w jakiekolwiek "zakłopotanie' i zmusi㇠ESP do interwencji. Brawo. W czasie jazdy żartowałem do kolegi - byłego kierowcy jednego z najbogatszych biznesmenów, że autem jedzie się nudno, ponieważ bez wymuszania symulacji niebezpiecznych sytuacji na drodze nic się nie dzieje. Bliższe prawdy jest stwierdzenie, że jedzie się przyjemnie i jak po szynach.

Napę™d na cztery koł‚a zapewnia świetną trakcję™ na krętych drogach, także na mokrej nawierzchni, a dzię™ki temu jazda na odcinku z Trzebini do Olkusza była wręcz przyjemnością…, zwłaszcza przy przejeżdżaniu zakrętów z użyciem siły cią…gu silnika (dodawaniem gazu). Jednostka 3.6 FSI rozwija swoją moc pł‚ynnie i spokojnie. Nie ma mowy o szarpnięciach czy nagł‚ych zrywach, co może czꙶć klientów rozczarować. Na fotelu kierowcy czy pasażera praktycznie nie czuć 300 KM pod maską…. Porównanie osią…gów na drodze pokazało, że to jednak tylko subiektywne wrażenie, chociaż w dolnym zakresie obrotów silniki TSI wydają… się chwilami lepsze.

W dobie wysokich cen paliw coraz istotniejsze znaczenie ma zużycie paliwa. O ile Passat CC w czasie dynamicznej jazdy zużywa do 16 l benzyny na 100 km, to dla kontrastu na 18-kilometrowym odcinku trasy Olkusz-Kraków ze startu zatrzymanego przy ś›redniej prędkości 62 km/h - jazda cały czas z przepisowymi prę™dkościami - zużycie wedł‚ug komputera wyniosł‚o zaledwie 5,8 l/100 km. W praktyce bardziej prawdopodobne jest 8-9 l. Gorzej w jeździe miejskiej - wprawdzie udał‚o się nam uzyskać 8-9 l przy mał‚ym ruchu, ale już jazda z czę™stym zatrzymywaniem się na ś›wiatłach w pobliżu krakowskiego Starego Miasta, objazdami i parkowaniem pod hotelem skołczyła się spalaniem 16-17 l/100 km. 12-13 l poza porą… komunikacyjnych szczytów wydaje się jednak zupełnie realne.

Czterodrzwiowe coupé to znaczne lepsze rozwią…zanie niż tradycyjne wersje z jedną parą… drzwi. Na parkingu nie ma problemu z długimi drzwiami i wsiadaniem/wysiadaniem, a w razie potrzeby dodatkowi pasażerowie mogą… wygodnie zająć‡ miejsce z tyłu. Na duże uznanie zasługuje zawieszenie DCC, zapewniajace do wyboru - dużo lepszy komfort lub bardziej sportowe właściwości. W porównaniu z konkurencyjnym system Forda Mondeo testowanym na warszawskich ulicach oraz włoskich drogach jest bardziej sztywne i w połączeniu z bardziej precyzyjnym ukł‚adem kierowniczym zapewnia nieco lepsze "czucie' pojazdu. Docenią… to osoby o sportowym zacię™ciu.

Mylą…ca pozostaje nazwa - symbol CC stosowany był dotychczas (głównie przez producentów francuskich i prasę™) dla oznaczenia pojazdów ze sztywnym składanym dachem. To nie pierwsze zapożyczenie koncernu z Wolfsburga, który posłużył się "zajętym' już przez konkurencję™ oznaczeniem, chociaż może nie tak znamiennym jak było to w przypadku TDI. Za kolejne 20 lat zapewne już nikt nie bę™dzie pamiętał‚, że CC symbolizował‚o coupé/cabrio a nie comfort coupé.

W osobnym artykule opiszemy jak dział‚ał‚ w Passacie CC system Line Assist, który aktywnie ingeruje w sterowanie ukł‚adem kierowniczym.


Autor: Robert I. Bielecki
Fot. Robert I. Bielecki


AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.