zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Z klasą, ale bez ekstrawagancji

Stylistyka linia nadwozia sugerować może, że IS 220d to auto sportowe. W rzeczywistości opisywany Lexus to samochód dla osób cenią…cych komfort i lubią…cych spokojną… jazdę.

 

Lexus IS 220d to interesujący pojazd, skierowany do niezbyt szerokiego grona potencjalnych nabywców i bynajmniej nie chodzi tu tylko o grubość portfela. Ciężko go też jednoznacznie zaszufladkować. Nie jest to duża, reprezentacyjna limuzyna, ale do "sportowych' sedanów też go nie zaliczymy, choć wygląd ma dość dynamiczny. Ci, którzy od luksusowego pojazdu oczekują… również sportowych emocji, powinni jednak rozejrze㇠się za innym autem, lub wybrać wersję™ Sport, ze zmienionym przełożeniem przekładni głównej. Kto zatem dobrze poczuje się w tym samochodzie? Nie będzie to raczej ani "młody-gniewny' syn bogatego tatusia, ani też nadmiernie zwracający na siebie uwagę™ "playboy' w średnim wieku. W moim odczuciu to pojazd idealny dla osoby zamożnej, ceniącej wygodę™ i komfort, ale mającej klasą™ i spokojne usposobienie, a przy tym nieobnoszącej się zbytnio z liczbą… zer na swoim koncie.

 

Wnętrze Lexusa IS 220d wykończone jest bardzo szykownie oraz starannie i choć nie brakuje w nim ergonomicznych i przydatnych rozwiązań„, to nie można uznać go za szczególnie przestronne. Dla kierowców o wzroście powyżej 180 cm nawet przy całkowitym obniżeniu siedziska fotela może czasem brakować miejsca nad głową. Dużo więcej jest go na wygodnych fotelach tylnych, lecz tam znów brakuje miejsca na stopy, które po prostu nie mieszczą… się pod rozbudowanymi fotelami przednimi. O tym, by z tyłu miały podróżować trzy osoby trzeba wprost zapomnie㇠- środkowe miejsce jest dużo węższe od ukształtowanych miejsc zewnętrznych, a tunel wału napędowego odbiera jakiekolwiek miejsce na nogi. Jednak nie ma co ukrywać, że takimi samochodami mało kto podróżuje przy komplecie pasażerów.

 

Nie zasmuci nas na pewno wyposażenie samochodu i to już nawet w najtańszej wersji. Jest m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, alufelgi, tempomat czy system audio z 13 głośnikami i zmieniarką… CD. Nie brakuje też urządzeń„ chroniących kierowcę™ i pasażerów. Oprócz systemów ABS z EBD i systemem wspomagania hamowania w standardzie jest system kontroli trakcji i stabilności toru jazdy TRC i VSC, oraz poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, jak też chroniące kolana kierowcy i pasażera. Topowa wersja, z którą mieliśmy do czynienia wyposażona była dodatkowo m.in. w skórzaną… tapicerkę™ z drewnianymi wstawkami oraz pełną…, elektryczną… regulacją™ kierownicy i foteli z pamięcią… ustawień„ obejmującą… także lusterka. Fotele przednie poza ogrzewaniem posiadają również zamontowaną… klimatyzacją™.

 

W nocy drogę oświetlają biksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów, zaś to co za nami obserwować możemy w bocznych lusterkach fotochromatycznych o wyjątkowo dużej powierzchni, jak na tą™ klasą™ pojazdów. Może burzą… one nieco stonowaną… linią™ nadwozia, ale z pewnością… ułatwiają… manewrowanie - tym bardziej, że po włączeniu wstecznego biegu pochylają… się, ukazując dolną… krawędź auta i tylne koło. Manewrowanie ułatwia też kamera umieszczona na klapie bagażnika, przekazująca obraz na 7 calowy wyświetlacz w konsoli środkowej. Dotykowy wyświetlacz służy też do kompleksowego sterowania różnymi urządzeniami - klimatyzacją…, radiem, nawigacja… oraz innymi systemami pojazdu, a na postoju posłuży również jako ekran systemu DVD. W najbogatszej wersji Prestige ten multimedialny pakiet jest standardem, w tańszych wymaga dopłaty 16,5 tys. złotych. Standardem w najbogatszym IS 220d jest również elektrycznie sterowany szyberdach (w tańszych za dopłatą… ponad 4 tys. zł‚).

 

IS 220d to pierwszy diesel w historii Lexusa. Do jego napędu wykorzystano znaną… z Toyoty jednostkę™ wysokoprężną… o pojemności 2,2 litra i mocy 177 KM. IS 220d jest też modelem w gamie Lexusa najtańszym. Podstawową… wersję™ 220d Classic naby㇠można już za nieco ponad 130 tys. zł‚. Bogatszy model Elegance wymaga dopłaty około 15 tys. zł‚, a za najdroższą… wersję™ Prestige przyjdzie zapłacić ponad 180 tys. zł‚. właśnie taką…, wyposażoną… w praktycznie wszystkie możliwe dodatki i elementy wyposażenia wersję™ mieliśmy okazję sprawdzi㇠w upalne dni.

 

Pod maską… IS 220d drzemie 2,2-litrowy, aluminiowy silnik wysokoprężny z układem zasilania common rail. Znany również z Toyoty motor dostarcza 177 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 2000 do 2600 obr/min. O tym, gdzie zaczyna się maksymalna wartość momentu obrotowego można zresztą… przekonać się bardzo dobrze samemu. Podczas przyspieszania do wartości właśnie około 2 tys. obrotów dzieje się niewiele. Dopiero powyżej tej granicy napęd zaczyna nabierać wigoru i wyrywa Lexusa do przodu. Nawet średnio dynamiczna jazda wymaga utrzymywania obrotów właśnie w takim zakresie. Co więcej, sześciobiegowa, manualna skrzynia zestopniowana jest bardzo "wysoko' - można by rzec, pod ruch autostradowy. Długa jedynka i dwójka powodują…, że kolejne biegi są… również przesunięte, przez co w mieście w zasadzie rzadko kiedy można wrzuci㇠czwarty bieg. Utrzymując obroty w obszarze wspomnianych 2-2,5 tys. obrotów poruszamy się praktycznie cały czas na biegu trzecim, a co ostrzejsze zakręty wymagają… nawet redukcji do dwójki - bowiem silnik niezbyt chętnie i efektywnie "wyciąga się™' z niskich obrotów. Takie zestopniowanie skrzyni biegów wymaga pewnego przyzwyczajenia, bowiem jest odmienne od większości klasycznych napadów. Zalety tego rozwiązania dostrzec można przy jeździe z większymi, ale stałymi prędkościami. Na szóstym biegu przy prędkości 100 km/h wskazówka obrotomierza w zasadzie dopiero co opuszcza wartość 2 tys. obrotów, zatem nawet jazda z autostradowymi prędkościami nie wiąże się z dużym hałasem czy żyłowaniem silnika. Podawane przez producenta średnie spalanie 6,3 litra ON/100 km jest wartością… dość wyżyłowana…, choć przy płynnym obchodzeniu się z pedałem przyspieszenia, oraz przestrzeganiem kanonów ekonomicznej jazdy, jest wartością… do osiągnięcia. częściej będzie to jednak 7-8 l ON, a w przypadku bardzo dynamicznej jazdy nawet do 10 l ON/100 km.

 

Silnik i skrzynia Lexusa IS 220d pomimo pokaźnych parametrów nie są… stworzone do szybkich sprintów czy bardzo dynamicznej jazdy. Zestawiony z tylnym napędem samochód nie będzie również stanowił‚ zagrożenia dla mniej wprawnych kierowców (choć o to i tak zadbałaby wszechobecna elektronika, której w Lexusie nie brakuje). Napęd ten wydaje się by㇠idealnym rozwiązaniem do spokojnego i płynnego sunięcia autostradami. Szkoda tylko, że w naszym kraju nie bardzo jest gdzie nacieszy㇠się taką… jazdę. Za to jazda typową… drogą… wojewódzką… czy krajową… przyprawia o niemały dreszcz emocji i to bynajmniej niewywołany porywczym silnikiem. Zawieszenie IS 220 jest bowiem niezwykle wrażliwe na koleiny. Efekt potęgują… różnej szerokości opony umieszczone na osi przedniej i tylnej. Podczas jazdy na wprost po koleinach auto wyraźnie myszkuje, zaś szybka zmiana pasa i wyjście lub powrót w koleiny wymaga naprawdę™ mocnego trzymania kierownicy i odpowiedniego kontrowania. To w zasadzie jedyny, można by rzec "polski' mankament zawieszenia Lexusa. Poza tym resorowanie bardzo dobrze wybiera wszelkie nierówności zarówno poprzeczne, jak i typowe dla dróg powiatowych łatania, dołki i ubytki w nawierzchni. Co prawda przy nieco większej prędkości zawieszenie dostarcza wyraźnych sygnałów akustycznych, lecz komfort tłumienia nierówności, jak i pewność prowadzenia na tym nie ucierpią. Dźwięki zawieszenia nie są… niestety jedynymi, docierającymi do naszych uszu. W pewnym zakresie obrotów, również wał‚ napędowy wyraźnie daje się słysze㇠a także odczuć, bowiem wprowadza nadwozie w drgania. Te uwidaczniają się szczególnie poprzez bardzo mocno drżące wewnętrzne lusterko wsteczne - niby drobny szczegół‚, ale w aucie tej klasy mogący irytować.

 

Lexus, choć wzbudzający pożądanie w oczach wielu kierowców, nie wywołuje w nich jednak wrogości i zawiści, z którą można się spotkać prowadząc niektóre pojazdy z "górnej półki'. Stosunkowo niewielkie rozmiary IS 220 sprawią…, że za jego kierownicą… dobrze poczuje się business-woman, jednak nie o "drapieżnym' temperamencie. Doceni go też spokojny pan w średnim wieku, ceniący wysoką jakość i klasą™, ale nie cierpiący na "syndrom wieku średniego'. Dla takich osób Lexus IS 220d może by㇠pojazdem na niemal każda… okazję. Dynamiczny, zwarty wygląd będzie dobrze prezentował‚ się przy wypadzie na golfa czy tenisa, ale stonowana sylwetka i brak ekstrawaganckich rozwiązań„ czy snobistycznych dodatków zewnętrznych pozwolą… też z klasą… zajechać na bankiet, czy koncert w filharmonii.

 

Piotr Dziemdziela: Lexusem jeździło się przyjemnie. Nieco sportowa linia nadwozia i wygląd ,,kocura' przyciągał‚ zazdrosne spojrzenia mężczyzn i uwodzicielskie spojrzenia kobiet. Wnętrze to klasa sama w sobie. Bardzo dobre materiały i wszystko na swoim miejscu. Na pochwałę™ zasługują… także dobrze wyprofilowane fotele, obszyte grubą…, podgrzewaną… i wentylowaną… skórą… Silnik diesla był zarówno ekonomiczny, jak i dynamiczny. Jednak całą… zabawę™ jazdy dieslem psuła sześciobiegowa, manualna skrzynia, która zmuszała do żyłowania silnika. Zawieszenie na polskich drogach wozi samochodem od koleiny do koleiny. Utrzymanie samochodu w ryzach, przy większych prędkościach, jest nieco trudne. Cena oczywiście nie kusi do natychmiastowego zakupu, ale warto Lexusem się zainteresować.

 

Robert I. Bielecki: Elegancki i komfortowy samochód, dający przyjemność z jazdy. Pierwszorzędne wnętrze, ale tylko dla osób niewysokich - maks. 180 cm wzrostu. Dziwnie dobrane przełożenia biegów niwelują… część atutów zastosowanej jednostki napadowej. Układ kierowniczy okazuje się zbyt wrażliwy na koleiny, jak na tą™ klasą™ pojazdu. Zawieszenie dobrze sprawuje się na nierównych lokalnych drogach, chociaż bywa wtedy głośne. Polecam go paniom i panom, szukającym komfortowego samochodu klasy premium o sportowej stylistyce nadwozia, nie kłującego zbytnio w oczy. Lexus nie wzbudza bowiem takiej zazdrości jak niemieckie marki premium.

Lexus IS 220d - Dane techniczne Napęd Silnik wysokoprężny typu common rail, rzędowy, 4-cylindrowy Pojemność (cm3) 2231 Moc KM/obr/min. 177/3600 Maks. moment Nm/obr. 400/2000-2600 Nadwozie Dł./szer./wys. (cm) 457,5 / 180 / 142,5 Rozstaw osi (cm) 273 Poj. bagażnika (l) 378 Masa własna pojazdu (kg) 1585 Osiągi (dane producenta) Pręd. maks. (km/h) 215 0-100 km/h (s) 8,9 Zużycie paliwa (l/100 km) średnie 6,3 

Mirosław Ganiec Foto: Autor
Autor:
AutoCentrum.pl

 

 
AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.