zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Kobieca twarz rynku pracy

 

 

Wpływ na poprawę sytuacji kobiet na rynku pracy ma… sam rynek. Brak wystarczającej liczby pracowników oraz poszukiwanych kompetencji sprzyja równouprawnieniu. I choć nasza rodzima rzeczywistość jest daleka od ideału, zachodzą w niej zmiany, którym bieg nadają również pracodawcy chcący zachować konkurencyjną pozycję na rynku. Są wśród nich też tacy, którzy w tym kierunku idą od dawna, kibicują zwiększeniu się liczby pań, zarówno

w zawodach technicznych, jak i na stanowiskach kierowniczych.

 

Za równouprawnieniem przemawiają zarówno argumenty etyczne, jak i ekonomiczne. Mimo to, płeć pozostaje jednym z głównych powodów dyskryminacji na rynku pracy, a większość polskich pracodawców nie tylko nie prowadzi programów jej zapobiegających, ale też jej nie przestrzega… Czas, którego potrzebują zmiany w tym zakresie, działa na niekorzyść firm. Za ich przyspieszeniem przemawia ekonomia oraz codzienność kadry zarządzającej i działów HR. Wiedzą to pracodawcy, którzy już od dawna są w Polsce przykładem prowadzenia w tym obszarze dobrych praktyk.   

 

W działającej w branży IT firmie KMD Poland blisko 40% pracowników stanowią kobiety, z czego blisko 30% stanowi część kadry menadżerskiej. Kobieta jest również dyrektorem generalnym całej Grupy KMD. Kadra menadżerska jest za jak największą różnorodnością w pracy, co jest zgodne zarówno z wartościami firmy, jak i założeniach rekrutacji do jej zespołów, która oparta jest na kompetencjach a nie na kryteriach płci.

 

- Kobiety świetnie odnajdują się w naszym wielokulturowym środowisku pracy, które bazuje na relacyjności, ścisłej komunikacji i współpracy, - komentuje Karolina Staniewska, Head of Development w KMD Poland. - Świetnie sprawdzają się w zadaniach wymagających logicznego myślenia, takich jak testowanie i programowanie, gdzie dodatkowo na pewno też pomaga im duża cierpliwość i wytrwałość. Na etapie wczesnego dzieciństwa dziewczynki i chłopcy przejawiają podobne zdolności matematyczne. To wychowanie i stereotypy powodują, że gdzieś dalej w edukacji dziewczynki porzucają tą ścieżkę. Natomiast te, które już przez nią przejdą, nie dość że mają podobny poziom kompetencji programistycznych, to jeszcze cechuje ich upartość i umiejętność radzenia sobie z przeciwnościami losu.

 

KMD przywiązuje dużą wagę do wartości, prowadząc wiele programów edukujących zarówno pracowników, jak i osoby spoza jej szeregów. Wśród nich istotny jest również element zachęcania do nauki programowania nie tylko kobiet, ale również dziewczynek. Przykładem jest przeprowadzony niedawno w Polsce warsztat z podstaw programowania, który adresowany był do dzieci różnej płci. Jego najmłodszy uczestnik miał 5 lat.

 

Kobiecą twarz ma też inżynieria w produkującej kable światłowodowe Spółce Corning. Firma pokazuje, że w jej słowniku pojęcie 'słabsza płeć' nie istnieje, stawiając duży nacisk na rozwój

i możliwość zmiany profilu zawodowego w ramach wewnętrznych struktur. Od kilku lat w firmie prowadzony jest program rozwojowy Female Talent Pool oraz prężnie działa Corning Professional Women Forum, których celem jest nie tylko przekazywanie wiedzy pracownicom, ale też ich wzajemna integracja, poznanie i zaprzyjaźnienie się kobiet z różnych zespołów i stanowisk. Zmienia to sposób patrzenia na karierę oraz dostęp do jej kolejnych szczebli. Skutek? Jak wynika z wywiadów, bycie kobietą na wysokim stanowisku w międzynarodowej firmie inżynieryjnej nie brzmi dla nich wyjątkowo. W Corning to naturalna kolej rzeczy i każdy ma tam takie same szanse rozwoju,

niezależnie od płci.  

 

- Corning jest faktycznie bardzo inżynieryjny, ale ponad 60% wszystkich pracowników stanowią kobiety, które są specjalistkami w swoich dziedzinach, - mówi Katarzyna Adamowicz, Dyrektor Działu Inżynieryjnego z Corning Optical Communications Polska. - Nie tylko w poszczególnych zespołach, ale też na wysokich stanowiskach. W tej firmie poznałam tyle pań na kierowniczych pozycjach, zarówno w strukturach lokalnych, regionalnych jak i globalnych, że właściwie nawet nie pomyślałam, że jest w tym coś nietypowego. U nas to rzecz naturalna. Tutaj nie liczy się płeć.

Liczą się osoby oraz ich wiedza i umiejętności. Nigdy nie odczułam, że moja płeć czy wiek są jakimś problemem. Nawet mimo tego, że kiedy trafiłam tu jako młoda osoba,

pracowałam z mężczyznami, którzy mieli po 25 lat doświadczenia.

 

- Wzrost aktywności kobiet na rynku pracy pozytywnie przekłada się na biznes - mówi Anna Maria Kozakowska, Head of Departament Standard Contract Management and Master Data Management w KMD. - Firma zróżnicowana jest efektywniejsza i bardziej zbliżona do potrzeb rzeczywistości oraz reguł społecznych. W Pracy ważne jest dopasowanie do zespołu nieważne czy szefową jest kobieta czy mężczyzna. Sprawdza się to w praktyce. Naszą firmę współtworzy wiele kobiet pracujących jako programiści oraz na wyższych szczeblach kierowniczych. I to bardzo dobry trend. Im większa różnorodność, tym większy dostęp do wielu różnych pomysłów i sposobów patrzenia, a, co za tym idzie, i wzrostu efektywności.

 

- Inżynieria oraz technika są dla każdego, kto się nimi interesuje. Nie można bać się wyzwań, warto za to wierzyć w swoje umiejętności i mieć odpowiednią samoocenę, - apeluje Małgorzata Milancej, Analityk Biznesowy i zarazem Communication Officer w Corning Professional Women Forum

z Corning Optical Communications Polska. - Kobiety częściej powinny wybierać taką ścieżkę kariery. Uwierzyć w siebie. Nie patrzeć na to, czego mi brakuje, ale na to, w czym jestem dobra. Właśnie na tym trzeba się koncentrować i to rozwijać. Jeśli wybierzemy pracodawcę, który nam to umożliwi, to zbliży nas do sukcesu.  

 

Przedstawicielki wszystkich firm zgodnie doradzają paniom więcej ufności w swoje siły, natomiast pracodawcom spojrzenia na swoje firmy i otoczenie szerzej. Dawanie wszystkim równych szans jest

w interesie obydwu stron i przekłada się nie tylko na efektywność przedsiębiorstw, ale też rzeczywistość, w której żyjemy.

 

*****

 

KMD to największy duński gracz na europejskim rynku IT, który od ponad 40 lat dostarcza usługi informatyczne na potrzeby rządu i samorządów lokalnych w Danii, a także firm z sektora prywatnego w Skandynawii. To dzięki wiedzy i umiejętnościom specjalistów m.in. z KMD, Dania jest jednym

z najlepiej zdigitalizowanych państw na świecie (dane na podstawie wskaźnika cyfryzacji gospodarki

i społeczeństwa DESI - The Digital Economy and Society). Każdego dnia Duńczycy korzystają

z rozwiązań opracowanych przez firmę - począwszy od komunikacji z urzędami, po opłaty rachunków. W 2015 roku Skandynawski gigant otworzył oddział w Polsce, tworząc atrakcyjne miejsce pracy dla polskich specjalistów IT. Dziś KMD jest dynamiczną prywatną firmą, której roczne przychody przekraczają 640 milionów Euro i zatrudnia łącznie ponad 3 200 pracowników w Danii, Szwecji

i Polsce. W biurze w Warszawie gromadzi około 400 ekspertów, zajmujących się tworzeniem oprogramowania i rozwiązań IT dla rynków w Danii i innych krajach skandynawskich.

 

Corning Optical Communications Polska jest światowym liderem kompleksowych rozwiązań optycznych dla przemysłu telekomunikacyjnego. Został utworzony przez Corning Incorporated, które istnieje od ponad 160 lat z siedzibą główną w mieście Corning w stanie Nowy Jork. Corning Incorporated zatrudnia ponad 50 000 pracowników oraz posiada 100 fabryk i biur na całym świecie. W Polsce siedziba Corning Optical Communications znajduje się w podłódzkim Strykowie,

gdzie firma zatrudnia około 3000 osób. Więcej informacji na www.corning.com.

 

Kontakt dla Mediów:

Małgorzata Górska

Communications Manager MJCC

+48 790 870 104,

malgorzata.gorska@mjcc.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.