zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

OBECNOŚĆ NIE OZNACZA EFEKTYWNOŚCI

ROSNĄCE ZNACZENIE PRACY ZDALNEJ

 

 

Szerokie zastosowanie nowoczesnych technologii w biznesie oraz elastyczne podejście

firm do organizacji pracy sprawiają, że wykonywanie obowiązków poza siedzibą firmy jest możliwością oferowaną wielu ekspertom. Organizacje zaczynają rozumieć, że sama obecność pracownika w biurze nie jest gwarancją większej efektywności. Z drugiej strony rozwiązania pracy elastycznej są wymaganiem wielu profesjonalistów, którzy mogą wybierać spośród wielu ofert pracy. Z badań Hays Poland wynika, że pracę zdalną już teraz umożliwia 55% firm.

 

Wraz z postępem technologicznym na rynku obserwowana jest rosnąca popularność pracy zdalnej.

Z badań Hays Poland wynika, że możliwości szeroko pojętej pracy elastycznej przynajmniej niektórym swoim pracownikom oferuje coraz więcej firm. Najczęściej pracodawcy otwierają się na zatrudnienie w niepełnym wymiarze godzin (23 proc. firm), elastyczne godziny pracy (59 proc.), pracę zdalną - home office (55 proc.) oraz opcję przepracowania pełnego wymiaru godzinowego w mniejszą

liczbę dni (9 proc.).

 

ROZWIĄZANIE NIE DLA WSZYSTKICH?

Niestety dostępność takich rozwiązań w firmie nie świadczy o tym, że są one jasno i bezpośrednio komunikowane oraz że mogą z nich korzystać wszyscy zatrudnieni. Obecnie tylko część pracodawców zachęca pracowników do korzystania z rozwiązań pracy elastycznej. Wszystkich zatrudnionych namawia do tego tylko 14 proc. firm, większość - 17 proc., niektórych - 32 proc.

 

Jak zauważa Paulina Łukaszuk - Communications Manager, ekspert Hays Poland, znaczna część

firm z różnych powodów nie sprzyja pracy zdalnej, choć dopuszcza taką możliwość. Praca zdalna jest dobrym rozwiązaniem dla firm o określonej charakterystyce pracy. Jest to dobre rozwiązanie

głównie dla organizacji, które pracują projektowo, a w realizacji zadań kluczowy jest czas dostarczenia produktu, rozwiązania czy usługi. Na niektórych stanowiskach wymagana jest jednak regularna obecność pracowników w miejscu zatrudnienia (np. produkcja, obsługa biurowa, sprzedaż stacjonarna) i tutaj rozwiązania pracy elastyczniej nie mają racji bytu. - Obecnie największą

otwartość na zdalne wykonywanie obowiązków zawodowych wykazują firmy doradcze, IT,

ubezpieczeniowe oraz działy projektowe i kreatywne - dodaje Paulina Łukaszuk.

 

PRACA ZDALNA Z KORZYŚCIĄ DLA FIRM

Funkcjonowanie w wielu branżach rynku kandydata sprawia, że pracodawcy poszukujący pracowników muszą się uciekać do nowych sposobów na przyciągnięcie i zatrzymanie specjalistów. Tym samym coraz silniej otwierają się na potrzeby i oczekiwania kandydatów, a te nierzadko dotyczą możliwości pracy elastycznej - najczęściej ruchomych godzin rozpoczęcia dnia pracy oraz pracy

z domu. Praca elastyczna w badaniu Hays uplasowała się na drugim miejscu wśród benefitów preferowanych przez pracowników, otrzymując aż 52% wskazań.

 

W rezultacie pracodawcy coraz chętniej oferują możliwość pracy zdalnej, traktując to jako jedno

z narzędzi w rywalizacji o najlepszych kandydatów. - Pytania o świadczenia dodatkowe i możliwość zdalnego wykonywania przynajmniej części obowiązków, stały się standardem w procesach rekrutacyjnych. Szybki rozwój technologiczny i rosnąca mobilność społeczeństwa wskazują

także na to, że coraz więcej osób będzie decydować się na taką formę pracy. Obok atrakcyjnego wynagrodzenia to właśnie świadczenia dodatkowe są czynnikiem wpływającym na wybór pracodawcy oraz lojalność wobec niego - co w konsekwencji decyduje o zmniejszeniu rotacji pracowników - zauważa Agnieszka Pietrasik - Executive Manager, ekspert Hays Poland.

 

Wprowadzenie możliwości pracy zdalnej może również oznaczać realne oszczędności dla firmy. Nawet jeśli konieczne jest zagwarantowanie pracownikom niezbędnego sprzętu, to koszty mogą

być znacznie mniejsze od pełnego wyposażenia wielkopowierzchniowego biura i utrzymywania przestrzeni przewidującej tyle miejsc pracy, ilu pracowników. Dodatkowo dzięki temu firma może stać się bardziej konkurencyjna i elastyczna, również pod względem zatrudniania pracowników, którzy na co dzień mieszkają w zupełnie innym regionie, niż ten, w którym mieści się siedziba firmy. Oznacza to nowe możliwości współpracy oraz różnorodność pracowników, co z kolei pozytywnie wpływa na efektywność firmy.

 

ELASTYCZNOŚĆ TO RÓWNOWAGA

Praca zdalna jest narzędziem ułatwiającym pracownikom zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, tzw. work-life balance. W możliwościach pracy elastycznej oraz skróceniu bądź całkowitym wyeliminowaniu czasu dojazdu z rozkładu dnia, profesjonaliści upatrują rozwiązania dla braku równowagi pomiędzy czasem pracy i czasem prywatnym. To również doskonała forma dla pracujących rodziców oraz osób, które chcą pracować dla firm w nietypowej lokalizacji, w związku

z czym mogą mieć trudność z codziennymi dojazdami do pracy.

 

Praca zdalna jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy cenią sobie elastyczność, ale również potrafią rozsądnie z niej korzystać. Jest to idealny sposób wykonywania pracy dla osób dobrze zorganizowanych, samodzielnych, zdyscyplinowanych i potrafiących narzucić sobie tempo pracy. Lista zawodów, które pozwalają na pracę zdalną, cały czas rośnie. Wśród osób, które już teraz pracują zdalnie, znajduje się duża część programistów i grafików. To również rozwiązanie, z którego chętnie korzystają tłumacze, dziennikarze oraz niezależni księgowi.

 

Brak elastyczności jest niekorzystny zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy. Powoduje,

że osoby o wysokich kompetencjach i zaangażowaniu, które nie chcą rezygnować z jakości życia prywatnego, idą na ustępstwa w sferze rozwoju kariery. Stąd też przewiduje się, że firmy coraz chętniej będą umożliwiać pracownikom pracę zdalną chcąc pozyskać i zatrzymać w strukturach ekspertów w swej dziedzinie, gwarantując im sprzyjające środowisko pracy i większą niezależność

w wyborze czasu, miejsca i sposobu wykonywania zawodowych obowiązków.

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

Paulina Łukaszuk

Communications Manager

M: +48 661 610 554

E: lukaszuk@hays.pl    

 

Zofia Nowak

PR Specialist

T: +48 22 584 56 73

E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

 

Informacje o Hays Poland

 

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od 50 lat, Hays posiada 252 biura w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich 10 000 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 350 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu oraz Szczecinie.

 

Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto "powering the world of work".


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.