zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Warszawa, 09.04.2018 r.

 

Polak Prezesem ds. Operacyjnych w
globalnych strukturach Philip Morris International (PMI)

 

 

Jacek Olczak objął stanowisko Prezesa ds. Operacyjnych PMI w szwajcarskiej centrali firmy. To kolejny znaczący awans Polaka w wiodącej międzynarodowej firmie tytoniowej, która zatrudnia na świecie 81 000 ludzi. Powołanie Jacka Olczaka na nowopowstałe stanowisko jest następnym krokiem w kierunku transformacji firmy i stworzenia świata bez dymu tytoniowego.

 

W nowej roli Jacek Olczak jest odpowiedzialny za wdrażanie globalnej strategii PMI oraz realizację planów komercyjnych firmy zarówno w obszarze produktów z potencjałem obniżonego ryzyka,

w których tytoń jest podgrzewany (np. IQOS), jak również wyrobów tradycyjnych.

 

"Jacek jest ceniony za swoją niezwykłą inteligencję i umiejętności przywódcze. Przez całą swoją karierę zawsze osiągał ponadprzeciętne wyniki z zachowaniem wysokich standardów. Prezentuje najwyższy poziom przedsiębiorczości i kreatywności. Do nowych, złożonych wyzwań podchodzi

z entuzjazmem i pasją" - powiedział André Calantzopoulos, Dyrektor Generalny PMI.

 

PMI przechodzi największą transformację nie tylko w historii firmy, ale również całej branży. Jej celem jest zbudowanie przyszłości bez dymu tytoniowego, również w Polsce. Działania PMI w tym zakresie koncentrują się na dostarczaniu dorosłym palaczom gamy produktów stanowiących lepszą alternatywę. Produkty z potencjałem obniżonej szkodliwości (w porównaniu z paleniem papierosów) mogą być satysfakcjonującym zamiennikiem dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Najbardziej zaawansowanym produktem alternatywnym PMI jest IQOS, który elektronicznie podgrzewa tytoń. Nasze portfolio produktów bezdymnych zawiera również e-papierosy oraz inne technologie wytwarzające aerozol z nikotyną, w których nie dochodzi do procesu spalania.

 

Innowacyjny system IQOS, dostępny również

w Polsce, podgrzewa tytoń w temperaturze ok. 300 stopni Celsjusza, bez spalania go, wytwarzając aerozol, który ma średnio 90 procent mniej szkodliwych substancji - poza nikotyną - niż dym papierosowy. Ponadto, IQOS nie wytwarza dymu ani popiołu, lecz aerozol, który ma o wiele mniej intensywny zapach niż dym z papierosów. Do tej pory na badania, rozwój oraz produkcję firma przeznaczyła ponad 4,5 miliarda dolarów. Produkt dostępny jest na blisko 40 rynkach na świecie.

W skali globalnej liczba palaczy, którzy zrezygnowali z papierosów na rzecz IQOS wynosi już prawie 5 milionów. Każdego dnia, ok. 10 tysięcy kolejnych palaczy na świecie rezygnuje z tradycyjnych wyrobów tytoniowych na rzecz IQOS.

Badania nad IQOS były prowadzone również w Polsce, w Ośrodku Badań Klinicznych w Kajetanach oraz Instytucie Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, gdzie naukowcy zrealizowali nowatorskie w skali świata badanie wpływu aerozolu wytwarzanego przez IQOS na mitochondria komórek nabłonka oskrzeli. Philip Morris International przeprowadził także kilka projektów badawczych we współpracy z Politechniką Warszawską.

 

Polacy cenieni w PMI

Philip Morris International Inc. stwarza szerokie możliwości rozwoju zawodowego
i budowania kariery w kraju i na świecie. Wielu Polaków pełni odpowiedzialne funkcje w globalnych strukturach firmy. Są cenieni za umiejętności przywódcze, strategiczne myślenie oraz osiągane wyniki, a dzięki temu zajmują coraz wyższe pozycje w całej organizacji. Za przykład można podać karierę Mirosława Zielińskiego, Prezydenta ds. Nauki i Innowacji, Andrzeja Dąbrowskiego, Prezesa Zarządu Philip Morris w Meksyku oraz Aleksandra Grzesiaka, Wiceprezydenta Marki ds. Sprzedaży Detalicznej i Internetowej czy Aleksandry Samulewicz, Wiceprezydent ds. Produktów o Potencjale Obniżonej Szkodliwości na region UE. Świadczy o tym również kariera Jacka Olczaka, który był pierwszym polskim Prezesem Zarządu Philip Morris Polska. Następnie pełnił tę funkcję również

w Niemczech i Austrii oraz Rumunii. W latach 2009 - 2012 był Prezesem na Unię Europejską, w 2012 r. został Dyrektorem Zarządzającym ds. Finansowych globalnego PMI. Jacek Olczak jest związany z PMI od 1993 r. 

 

Spółki PMI w Polsce:

Philip Morris Polska jest największą firmą tytoniową w kraju, z udziałem w rynku sprzedaży papierosów wynoszącym ok. 42% (źródło: Philip Morris za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska bez Dyskontów: Hipermarkety, Supermarkety, Sklepy spożywcze, Stacje Benzynowe, Kioski, Sklepy Winno-cukiernicze, Sklepy Tytoniowe; sprzedaż wolumenowa w sztukach w okresie I 2017 - XII 2017 w kategorii papierosów) oraz jednym z największych pracodawców, zatrudniającym prawie 4000 pracowników na terenie całego kraju.

 

W skład grupy wchodzi spółka odpowiadająca za sprzedaż, marketing i dystrybucję produktów, nowoczesne centrum produkcyjne, firma odpowiedzialna za kontraktowanie i skup liści tytoniu oraz Europejskie Centrum Usług Wspólnych w Krakowie. Centrum zapewnia wsparcie i obsługę z zakresu finansów, IT, HR i procesów zakupowych dla większości naszych spółek w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Firma współpracuje z ok. 2000 polskich plantatorów tytoniu.

 

Fabryka Philip Morris International w Krakowie jest największym centrum produkcyjnym PMI

w Europie i jednym z najnowocześniejszych i największych na świecie. Obecnie ok. 70 proc. produkcji krakowskiej fabryki trafia na eksport i jest sprzedawana na ponad 60 rynkach na całym świecie. Do tej pory Philip Morris International zainwestował w Polsce ponad 700 mln USD. Philip Morris w Polsce pięciokrotnie został uhonorowany tytułem Top Employer Polska i Top Employer Europe.

 

Philip Morris International Inc.

Jesteśmy wiodącą międzynarodową firmą tytoniową zajmującą się produkcją i sprzedażą papierosów oraz innych produktów zawierających nikotynę na rynkach poza Stanami Zjednoczonymi. Budujemy naszą przyszłość na produktach wolnych od dymu tytoniowego, które są znacznie lepszym wyborem niż kontynuowanie palenia papierosów. Poprzez wielodyscyplinarne możliwości rozwoju produktu, wykorzystanie najnowocześniejszych urządzeń i badania naukowe, dążymy do tego, aby nasze produkty bezdymne spełniały preferencje dorosłych konsumentów oraz rygorystyczne wymogi regulacyjne. Naszą wizją jest, aby te produkty ostatecznie zastąpiły papierosy z korzyścią dla dorosłych palaczy, społeczeństwa, naszej firmy i naszych akcjonariuszy. Aby uzyskać więcej informacji, zachęcamy do odwiedzenia naszych stron internetowych PMI i PMIScience.

 

Informacje dodatkowe:

Adam Suchenek, Menedżer ds. Komunikacji, Rzecznik Prasowy Philip Morris Polska

tel.: (22) 606 2222, (+48) 601 39 00 89;

e-mail: PMPLbiuroprasowe@pmi.com

www: www.philipmorris.pl

 

Materiał partnera


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.