zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Rynek hotelarski z mniejszą ilością otwarć niż planowano

 

 

Od kilku lat rynkowi hotelarskiemu w Polsce sprzyja dobra koniunktura, dzięki czemu jego potencjał stale rośnie. Ze względu na opóźnienia w realizacji hoteli, w tym roku otworzy się jednak mniej obiektów niż zaplanowano

 

Według danych GUS, w ciągu trzech pierwszych kwartałów bieżącego roku na terenie naszego kraju udzielone zostało ogółem ponad 71 mln noclegów, w tym prawie 39 mln w obiektach hotelowych. Skorzystało z nich 26,4 mln osób, wśród których prawie 5,5 mln było turystów z zagranicy, najwięcej

z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Ukrainy i USA. Już od dawna rośnie liczba turystów odwiedzających nasz kraj, czego naturalną konsekwencją są wzrosty statystyk dotyczące przewozów pasażerskich realizowanych przez przewoźników lotniczych i rozbudowa rynku hotelarskiego w Polsce.

 

Katarzyna Tencza, Associate Director w Dziale Hotelowym Walter Herz, przyznaje że największy rozwój segmentu hotelarskiego widoczny jest w Warszawie. - W stolicy od początku bieżącego roku otwartych zostało kilka znaczących obiektów hotelowych i ukończonych inwestycji aparthotelowych, dzięki czemu na warszawskim rynku  przybyło ponad tysiąc pięćset nowych pokojów - informuje.

 

Warszawa z luksusowymi markami

 

 

Warszawskie zasoby hotelowe wzrosły m.in. dzięki otwarciu przy Krakowskim Przedmieściu luksusowego hotelu Raffles Europejski ze 106 pokojami, hotelu Krakowska Residence Grupy Arche

z przeszło 350 pokojami, hotelu Renaissance Warsaw Airport z 225 pokojami, hotelu Hampton by Hilton Warsaw Mokotów ze 163 pokojami, czy hotelu ibis Styles Warszawa City przy ulicy Grzybowskiej.

 

Warto również wspomnieć o nowych inwestycjach aparthotelowych na mapie stolicy - 165- pokojowym obiekcie Platinum Hotel&Residence w Wilanowie, 150-pokojowym obiekcie Grupy Arche - Hotel Poloneza, a także 311-pokojowym Varsovia Apartamenty Kasprzaka.    

 

Na początku przyszłego roku gości powitać ma również hotel Four Points by Sheraton,

który zaoferuje 192 pokoje oraz hotel Vienna House ze 164 pokojami.

 

Najwięcej inwestycji o charakterze hotelowym w mieście realizowanych jest w Śródmieściu, na Mokotowie i Woli, w rejonach gdzie znajdują się największe skupiska biurowe. Nowa oferta noclegowa w Warszawie skierowana jest przede wszystkim do klientów biznesowych.

 

Pięknieje gdańskie Stare Miasto

 

Trójmiejski rynek hotelowy zasilony został zaś w tym roku przez gdańskie hotele: Hampton by Hilton Gdańsk Old Town ze 154 pokojami i IBB Hotel Długi Targ z 90 pokojami oraz sopocki Focus Premium, w którym znalazło się 70 pokojów i hotel Testa oferujący kilkanaście pokoi, zlokalizowany również

w Sopocie.

 

Najbardziej optymistyczne prognozy, co do rozwoju bazy hotelowej trójmiasta dotyczą Gdańska.

- Na szczególną uwagę zasługuje znajdująca się w pobliżu gdańskiej Starówki Wyspa Spichrzów, której teren od kilku lat jest intensywnie rewitalizowany. Na tym obszarze prowadzone są liczne projekty

o różnym charakterze, w tym inwestycje: hotel Radisson w kompleksie Deo Plaza z 350 pokojami, hotel Holiday Inn Gdańsk City Centre z 240 pokojami, hotel Grano w kompleksie Grano Residence ze 136 pokojami w systemie condo, czy condo hotel Grand Hotel z 340 pokojami.  

 

Kraków i Poznań z mniejszym wzrostem

 

Sporym wzrostem branża pochwalić może się również na Śląsku. A szczególnie w Katowicach

i Gliwicach, w których wybór miejsc noclegowych do końca 2020 roku zwiększy się o jedną czwartą.

 

Krakowski rynek urósł w tym roku o niespełna 500 pokojów. Poza niedawno oddanym hotelem B&B przy ulicy Monte Cassino ze 130 pokojami, do bazy hotelowej w stolicy Małopolski dołączył również hotel Puro Hotel Kraków Kazimierz z 228 pokojami. W Krakowie otworzył się także aparthotel sieci Artery Hotel.

 

Z danych Walter Herz wynika, że również stolica Wielkopolski wzbogaciła się w tym roku o ponad 350 pokojów hotelowych. Nowe otwarcia to m.in. hotel Altus ze 109 pokojami i hotel Focus z 94 pokojami. Swój jedenasty hotel w Polsce ze 166 pokojami otworzyła też w Poznaniu Grupa Radisson. Wkrótce otwarty zostanie także hotel Hampton by Hilton Poznań.   

 

Nowe Centrum Łodzi z dużymi projektami

 

W opinii ekspertki Walter Herz, duży potencjał wzrostu, jeśli chodzi o rynek hotelarski ma również Łódź, w której trwa realizacja szeroko zakrojonego projektu Nowe Centrum Łodzi. Dzięki dużym, wielofunkcyjnym inwestycjom, które są planowane i prowadzone w ramach tego przedsięwzięcia

za kilka lat miasto dysponowało będzie o około 30 proc. większą bazą hotelową niż obecnie.    

 

Wkrótce, jak podaje Walter Herz, poprawi się również jakość bazy noclegowej w polskich kurortach. W miejscowościach turystycznych pojawi się wiele markowych obiektów, jak Hilton Garden Inn

w Kołobrzegu, Hilton w Świnoujściu, hotele Radisson Blu w Zakopanem oraz w Szklarskiej Porębie, Best Western Premier Navy w Świnoujściu, MGallery by Sofitel w Juracie, czy Crowne Plaza w Sopocie.

W Wiśle ma powstać zaś pięciogwiazdkowy hotel Crystal Mountain Resort z około 500 pokojami, zapleczem restauracyjnym, centrum konferencyjnym, strefą SPA i aquaparkiem z zewnętrznym basenem.

 

Plany operatorów

 

W 2019 roku sieć hotelowa Orbis/Accor otworzy w Krakowie pierwszy obiekt pod marką MGallery by Sofitel w Polsce. Kolejna nowa na polskim rynku marka tej sieci - Adagio, pojawi się w Krakowie

w 2021 roku. Kraków będzie również miejscem debiutu w Polsce marki z portfela Hiltona - Curio Collection by Hilton.    

 

Nowością w działalności Grupy Louvre Hotels będzie zaś otwarcie w grudniu br. w Krakowie pierwszego w Europie, czterogwiazdkowego hotelu chińskiej marki Metropolo by Golden Tulip. Obiekt położony przy ulicy Orzechowej zaoferuje 220 nowoczesnych pokojów. Ponadto firma wprowadza też do Polski markę Kyriad, która w przeszłości była już obecna na polskim rynku. Pierwszy obiekt pod tym szyldem ma zostać otwarty w 2021 roku w Katowicach.

 

W warszawskim kompleksie Varso firmy HB Reavis powstającym przy skrzyżowaniu alei Jana Pawła II

i ulicy Chmielnej w 2020 roku rozpocznie również działalność pierwszy w kraju czterogwiazdkowy hotel marki NYX sieci Leonardo Hotels, który wzbogaci stołeczną bazę o 331 pokojów.

 

Walter Herz

 

Walter Herz to wiodący na rynku, polski podmiot prowadzący działalność w sektorze nieruchomości komercyjnych. Firma świadczy kompleksowe, specjalistyczne usługi w zakresie doradztwa inwestycyjnego, zapewnia pełną obsługę firmom oraz instytucjom związanym z rynkiem nieruchomości. Eksperci Walter Herz wspierają klientów w poszukiwaniu i wynajmie powierzchni, komercjalizacji inwestycji, a także procesie zarządzania i administrowania projektami. Firma powołała pierwszą w kraju Akademię Najemcy, która oferuje najemcom powierzchni komercyjnych z całej Polski bezpłatne szkolenia stacjonarne prowadzone w Warszawie i innych miastach. W trosce o najwyższy poziom etyczny świadczonych usług agencja wprowadziła Kodeks Dobrych Praktyk. Firma Walter Herz jest zrzeszona w organizacjach i stowarzyszeniach wspierających rozwój sektora BPO/SSC w Polsce.   

 

Dodatkowe informacje

PRESTIGE PUBLIC RELATIONS

prestigepr@prestigepr.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.