zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

ŚWIADCZENIA, KTÓRE MAJĄ ZNACZENIE

 

 

Z badań Hays Poland wynika, że świadczenia dodatkowe otrzymuje aż 90% pracowników. Zdecydowana większość firm oferuje podstawowy pakiet opieki medycznej oraz kartę sportową. Niestety oferowane benefity tylko częściowo odpowiadają na potrzeby pracowników. Dla zatrudnionych największe znaczenie ma prywatna opieka medyczna,

lecz w rozszerzonym pakiecie oraz możliwość pracy elastycznej.

 

Jak pokazują wnioski z Raportu płacowego Hays Poland, benefity oferowane są przez niemal wszystkich pracodawców. Tegoroczna oferta standardowych świadczeń, proponowanych najczęściej pracownikom, jest bardzo podobna do zeszłorocznej. Prym wiedzie opieka medyczna oraz karta sportowa. Ponad połowa pracodawców zawiera w swojej ofercie również wyjazdy integracyjne oraz narzędzia pracy, których pracownicy mogą używać w czasie prywatnym.

 

W skład pakietu świadczeń coraz częściej wchodzi ubezpieczenie na życie, dofinansowanie dodatkowej edukacji oraz możliwość pracy elastycznej. W ofercie pracodawców widoczna jest również rosnąca troska o dobre samopoczucie pracowników. Na popularności zyskuje polisa lekowa, bezpłatna opieka stomatologiczna, dodatkowe przerwy w pracy na aktywność fizyczną, a nawet gabinet lekarski i zabiegi rehabilitacyjne dostępne w firmie. Ponadto 60% firm różnicuje ofertę świadczeń dodatkowych dla swoich pracowników. Przykładem są samochody służbowe, dostępne najczęściej wyłącznie dla kadry zarządzającej.

 

 

Źródło: Raport płacowy Hays Poland 2019

 

NIESPEŁNIONE OCZEKIWANIA

 

Paula Rejmer

Pomimo wysiłków pracodawców, aż 43% zatrudnionych nie jest usatysfakcjonowanych z otrzymywanych świadczeń dodatkowych. Pracownicy nie doceniają benefitów głównie dlatego, że są nieodpasowane do ich potrzeb. - Na przestrzeni lat coraz ważniejszym benefitem dla pracowników staje się ubezpieczenie na życie oraz rozmaite formy dofinansowań - edukacji, posiłków, opieki nad dziećmi. Pracownicy bardzo precyzyjnie określają swoje oczekiwania. Pozytywnym trendem jest to, że coraz więcej pracodawców chce słuchać i zamiast standardowego pakietu świadczeń sięga po rozwiązania będące realną odpowiedzią na konkretne potrzeby. Przykładem jest pierwsze na rynku ubezpieczenie zdrowotne połączone z pomocą prawną, aplikacja wspierająca work-life balance zatrudnionych oraz nowatorskie programy oszczędnościowe - komentuje Paula Rejmer, dyrektor w Hays Poland. Pracownicy nie doceniają benefitów również dlatego, że nie jest im znana ich wartość. Komunikacja - a raczej jej brak - to obok niedopasowania do oczekiwań jeden z błędów pracodawców.

 

Które świadczenia znalazły się na tegorocznej liście najistotniejszych dla zatrudnionych? Podobnie jak w zeszłym roku najważniejsza pozostaje opieka medyczna, ale w rozszerzonym wariancie oraz możliwość pracy elastycznej, ceniona przez przedstawicieli wszystkich pokoleń na rynku pracy. Waga, jaką pracownicy przypisują elastyczności w miejscu pracy jest widoczna w badaniach Hays od kilku lat. Pomimo iż możliwości takie deklaruje 70% firm, to - jak również wynika z badania - oferowane rozwiązania są niedopasowane do potrzeb pracowników, którzy często także nie posiadają wystarczającej wiedzy na temat dostępnych dla nich rozwiązań. Tymczasem praca elastyczna ma tak duże znaczenie dla pracowników, ponieważ jest to jedno z narzędzi ułatwiających zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, tzw. work-life balance. A równowaga ta jest zachwiana w życiu niemal 40% pracowników.

 

 

 Źródło: Raport płacowy Hays Poland 2019

 

KOMUNIKACJA I KONSEKWENCJA

 

Wyzwania, którym firmy będą musiały sprostać w nadchodzących miesiącach, związane są przede wszystkim z niedoborem odpowiednich kandydatów oraz ich wysokimi oczekiwaniami względem pracodawcy. Oznacza to konieczność wypracowania strategii obejmującej nie tylko atrakcyjny poziom wynagrodzeń, ale również pakiet odpowiednich świadczeń. To również czas, w którym firmy będą zmuszone zadbać o jakość komunikacji z obecnymi i przyszłymi pracownikami.

 

Jadwiga Mistak

Ważnym aspektem w zakresie świadczeń dodatkowych pozostaną również trendy i moda - m.in. na zdrowe nawyki żywieniowe, aktywny styl życia, wspieranie zrównoważonego rozwoju. Zawsze należy jednak mieć na uwadze, że idealna polityka świadczeń pozapłacowych powinna wspierać wartości promowane przez organizację. - Jeśli firma kieruje się określonym zestawem wartości i w zgodzie z nimi dobiera zarówno pracowników, jak i benefity, to zwiększa szansę na stworzenie organizacji złożonej z zadowolonych profesjonalistów - dodaje Jadwiga Miśtak, ekspertka ds. HR w Hays Poland.

 

 

 

 

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

Paulina Łukaszuk                                                                       Zofia Nowak
Communications Manager                                                              PR Specialist

M: +48 661 610 554                                                                       T: +48 22 584 56 73

E: lukaszuk@hays.pl                                                                     E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Informacje o Hays Poland

 

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od 50 lat, Hays posiada 257 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich niemal 11000 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

 

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto 'powering the world of work'.

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.