zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Jak zmotywować zespół sprzedaży?

Jestem Menedżerem Sprzedaży i zarządzam dwunastoosobowym zespoł‚em przedstawicieli handlowych. Coraz częściej słyszą™ od nich, że są… zdemotywowani do realizowania zadań„. Moi pracownicy coraz częściej spotykają się z odmową… klienta, plany sprzedażowe nie są… realizowane. W jaki sposób podnieść morale zespoł‚u?
Jak zmotywować zespół sprzedaży?, fot. shutterstock Jak zmotywować zespół sprzedaży?, fot. shutterstock

Ostatni kryzys ekonomiczny pokazał‚ dobitnie, że stare przysłowie Legii Cudzoziemskiej "Kto nie maszeruje ten ginie" może by㇠mottem każdego menedżera, który walczy za utrzymanie i zwię™kszanie efektywności swoich zespoł‚ów. Obecnie - zwłaszcza w sprzedaży - istnieje wiele okoliczności, które mogą wpł‚ynąć‡ na spadek motywacji sprzedawców. Dość wymieni㇠działania konkurencji, naciski ze strony klientów, trudności w zdobyciu klientów, czy coraz mniej czasu na realizowanie coraz bardziej ambitnych zadań„.

Jak więc sprawić‡, żeby zespół pomimo tych przeszkód dawał‚ z siebie więcej? Co zrobić‡, żeby stale utrzymywać motywację™ zespoł‚u do wytężonej pracy? Czꙶć odpowiedzi może by㇠stosunkowo prosta: budując poczucie celu oraz poczucia wartości zespoł‚u.

Budując poczucie dumy.
Duma: 1. poczucie własnej godności i wartości, 2. zadowolenie i satysfakcja z własnych lub czyichś› osiągnięć.

Badania prowadzone przez Jona R. Katzenbarch’a ("Why Pride Matter More then Money", Crown Business, 2003) pokazują…, że poczucie wartości (duma) przekł‚ada się wprost na motywacją™ i efektywność dział‚ał„. Kiedy zmotywowany zespółpracownicy widzą, że robią… coś wartościowego oraz oczekują… sukcesu działają z wię™kszą… energia i zaangażowaniem osią…gając lepsze wyniki. Proces ten rozpoczyna się, kiedy członkowie zespoł‚u czują…, że robią coś ważnego i wartościowego oraz oczekują sukcesu. Samo oczekiwanie sukcesu powoduje, że pracownicy z zaangażowaniem starają… się osią…gać lepsze wyniki. A kiedy wyniki się pojawią…, poczucie wartości wzrasta i cykl rozpoczyna się od nowa na wyższym poziomie. Pracując na co dzień ze swoimi ludźmi masz wiele okazji do wzmacniania poczucia dumy:

1. Szukaj okazji do pochwały i docenienia wysiłków zespoł‚u.
2. Okazuj zaufanie do kompetencji zespoł‚u - deleguj zadania, dopuszczaj ludzi do podejmowania decyzji.
3. Pokaż, czym się wyróżniacie na rynku od konkurencji - pokazuj jaką wartość dostarczacie klientom, szanuj klientów i konkurencję.
4. Tł‚umacz rzeczywistość - tłumacz podejmowane decyzje, pokazuj wyzwania biznesowe, analizuj wspólnie rynek i konkurentów.
5. Nie lekceważ obaw i zastrzeżeń„ - staraj się przypominać, podobne, trudne sytuacje, które zakończyły się sukcesem.
6. Projektuj sukcesy - stale rozwijaj kompetencje i wyznaczaj zadania, które są… możliwe do osią…gnię™cia.

Budując poczucie celu zespoł‚u.
Kiedyś podczas szkolenia z menedżerami sprzedaży przeprowadziliś›my mał‚y eksperyment. Menedżer, który zgłosił się na ochotnika zadzwonił‚ do kliku swoich sprzedawców z pytaniem "Jaki jest cel naszego zespoł‚u". Ku wielkiemu zdziwieniu odpowiedzi było tyle ilu ankietowanych pracowników.
Świadomość wspólnych celów stanowi dla ludzi oparcie, pozwala im bez wię™kszych problemów znaleźć‡ punkt odniesienia do obiektywnej oceny rzeczywistości i podejmowania kluczowych decyzji w relacjach z klientem. Sł‚yszysz, że jesteście za drodzy? Że procedury są… sztywne i utrudniaja życie? Że wasz produkt jest niedoskonały? To normalne, ludzkie reakcje obronne na okoliczności z którymi sprzedawcy sobie nie radzą.

Aby uwspólni㇠cel zespoł‚owy postaraj się™:
1. Przedstawi㇠pracę™ zespoł‚u w szerszej perspektywie biznesowej - pokaż jak działania lub zaniechania zespoł‚u wpłyną na funkcjonowanie firmy, pokaż jak praca zespoł‚u wpł‚ywa na innych w organizacji.
2. Przedyskutuj cele zespoł‚owe - zbierz wszelkie wątpliwości lub obawy.
3. Określ atuty i osią…gnię™cia zespoł‚u.
4. Zbieraj pomysły dotyczące sposobów osią…gnię™cia celów - ludzie potrzebują… mie㇠wpł‚yw na rzeczywistość. Ich zaangażowanie wzroś›nie kiedy bę™dą mogli realizować swoje własne pomysły. Inspiruj zespół do myś›lenia kreatywnego i niestandardowego.
5. Uzgodnij strategie osią…gania celów.
6. Zapewnij stałe wsparcie.

I na koniec - codzienność jest często powodem stresu, frustracji, zdenerwowania i wielu negatywnych emocji. Badania nad emocjami pokazały, ze ludzie są… bardziej kreatywni i zmotywowani do działania, kiedy wią…żą… się z danym dział‚aniem pozytywne emocje. Pozwól swoim sprzedawcom odczuwać radość w pracy. To bę™dzie wymagało zaangażowania i kreatywności z Twojej strony. Jestem jednak głęboko przekonana, że ten wysiłek się opłaci. Nie tylko na poziomie "słupków", ale również Twojej osobistej satysfakcji.

 

 

Arleta Chorąży - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.