zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

BIURO NADAL WAŻNE DLA PRACOWNIKÓW

 

 

Przyjazne miejsca pracy i atrakcyjna lokalizacja to czynniki, które obok poziomu wynagrodzenia

i możliwości rozwoju wpływają na satysfakcję i stanowią ważny aspekt decydujący o przyjęciu oferty pracy. Pracodawcy mają tego świadomość, dlatego na całym świecie środowisko pracy ulega przemianom. Dodatkowo już dziś wiele osób pracuje zdalnie, nieraz wykonując w ten sposób większość zadań. Co obecnie oznacza przyjazne miejsce pracy i czy w perspektywie nadchodzących lat ludzie będą chcieli pracować

w biurowcach? 

 

Zmieniające się preferencje firm i ich pracowników są bardzo dobrze widoczne na rynku nieruchomości, gdzie od kilku lat obserwujemy intensywne zmiany. Obecne trendy na rynku biurowym przypominają sytuację, która kilka lat temu była obserwowana w kontekście galerii handlowych i większych obiektów handlowo-usługowych - początkowo zmiany były dyktowane jedynie kwestią konkurencyjności. Proste mechanizmy rynkowe powodowały, że nowopowstający obiekt handlowy, mający nowocześniejszą ofertę od konkurencji, skutkował znaczącym odpływem klientów ze starszych obiektów. Wraz z upływem czasu klienci kształtowali jednak swoje opinie i preferencje. Dla jednych kluczowa była niewielka odległość od miejsca zamieszkania, dla innych możliwość swobodnego zaparkowania auta. Centra handlowe konkurowały z innymi centrami handlowymi. Poniekąd nadal tak jest, choć lista oczekiwań klientów jest dłuższa i bardziej różnorodna. Centra handlowe definiują swoje podejście do rynku e-commerce, próbują zmierzyć się z ustawą ograniczającą handel w niedziele, wdrażają nowoczesne technologie sprzyjające zakupom. Muszą zmieniać swoją ofertę i dostosować ją do preferencji klientów tak,

aby ci traktowali galerię handlową nie tylko jako atrakcyjne miejsce do robienia zakupów, ale też spędzania wolnego czasu.

 

Patrząc na nieruchomości biurowe transformacja jest równie widoczna. Branża musi się dostosować do wymogów rynku pracy, najmłodszych pokoleń oraz zmieniających się potrzeb pracowników. - Jeszcze kilka lat temu biuro było przede wszystkim miejscem wykonywania pracy, a cała wiedza firmy zgromadzona była w siedzibie organizacji - podkreśla Rafał Żukowski, ekspert Hays Poland. - Obecnie w kolejnych zawodach i specjalizacjach rzeczywistość wygląda inaczej. Patrząc na rozwój technologii można przypuszczać, iż zmierzamy do czasów, w których wykonując swoją pracę nie musimy przebywać w biurze. Dla wielu pracodawców nadal niezwykle ważny jest aspekt kontroli nad pracownikiem, ale to także może się zmienić jeśli tylko okaże się, że pracownicy poza biurem wykonują swoją pracę równie efektywnie - dodaje.

 

MAGIA BIURA

 

Pracodawcy mają świadomość, iż zrozumienie istotnych trendów na rynku i umiejętne dostosowanie się do nowych realiów, daje przewagę w wyprzedzeniu konkurencji i pozyskiwaniu najlepszych pracowników. Odpowiadanie na potrzeby pracowników niesie za sobą ogromne korzyści - nie tylko personalne, czy te związane z budowaniem marki pracodawcy, lecz także finansowe. Dzięki otwartości na innowacje, pracodawcy mają większe szanse na pozyskanie i zatrzymanie utalentowanych specjalistów w strukturze swojej organizacji.

 

Pomimo coraz szerszego wykorzystania rozwiniętej technologii w biznesie, zdecydowana większość zatrudnionych nadal pracuje - i jak wynika z doświadczeń pracodawców - chce przynajmniej przez część czasu pozostawać w przestrzeni biurowej. Dotyczy to zarówno małych firm, indywidualnych przedsiębiorców, jak również wiodących organizacji o międzynarodowej strukturze. Jednak komunikowana potrzeba chociażby okazyjnej współpracy w jednej przestrzeni odbiega od tradycyjnego rozumienia biura. Na całym świecie rozwija się m.in. co-working, czyli współdzielona przestrzeń pracy. Udział tego typu powierzchni w rynku przestrzeni biurowych stale rośnie.

- Co-working to elastyczne przestrzenie do pracy dla osób prowadzących działalność gospodarczą lub małych firm - wyjaśnia Rafał Żukowski. - Mimo iż podmioty te mogłyby funkcjonować w mieszkaniach albo korzystać z przestrzeni publicznych (np. kawiarni), to decydują się na pracę w przestrzeniach biurowych, oferujących komfortowe warunki do wykonywania obowiązków zawodowych. Znaczna część tego typu przestrzeni wynajmowana jest także przez duże firmy, które lokują tam swoje zespoły projektowe.

 

Okazuje się, że pracownicy potrzebują biura, jako miejsca spotkań, aby odpowiedzieć na swoją potrzebę przynależności, nieformalnego poczucia bycia częścią społeczności. Ta podstawowa idea jest obecnie odkrywana na nowo. Przynależność oznacza możliwość czerpania, dawania i wymiany - zarówno wiedzy, spostrzeżeń, jak i opinii. W przestrzeniach co-workingowych dla najemców organizowane są spotkania i warsztaty, podczas których mogą się poznać i omówić interesujące tematy. Różnorodność sprzyja wymianie poglądów, powstają nowe pomysły i wspólne przedsięwzięcia. Poczucie przynależności buduje także możliwość korzystania z dodatkowych usług oferowanych najemcom. Pojawiają się firmy, które swoim najemcom poza pracą we wspólnych przestrzeniach mogą również wynajmować mieszania w pobliżu miejsca pracy. Innym rozwiązaniem jest wstęp na własną siłownię czy możliwość zapisania dzieci do prywatnej szkoły.

 

W Polsce konkurencyjność na rynku biurowym jest równie duża. Część biurowców oferuje różnego rodzaju wydarzenia, prezentacje, wykłady, zajęcia sportowe dla najemców. Inne przygotowują specjalne aplikacje, które umożliwiają efektywne wykorzystanie przestrzeni biurowej, a także ułatwiają mniej formalne interakcje pomiędzy pracownikami. Jeszcze inni tworzą wręcz małe miasteczka, integrujące najemców z lokalną społecznością.

 

Tym, co przyciąga pracowników do biura jest również technologia. Paradoksalnie to, co pozwala pracować zdalnie, staje się motywacją, aby tego nie robić. Inteligentna infrastruktura w niedalekiej przyszłości pozwoli firmom maksymalnie efektywnie wykorzystywać przestrzeń biurową, zarezerwować sale, miejsce parkingowe, ale też sterować oświetleniem lub klimatyzacją.

Umożliwi też zbieranie i analizowanie danych, aby jeszcze bardziej dopasować przestrzeń do trybu pracy.

 

PRZYSZŁOŚĆ ZACZYNA SIĘ DZISIAJ

 

Nowoczesne technologie pozwalają na załatwienie wielu codziennych spraw bez wychodzenia

z domu. Dostępność towarów i usług jest ogromna, spadają koszty dostawy, a formy płatności pozwalają na natychmiastowe zaksięgowanie transakcji. Mimo to nadal chętnie korzystamy ze sklepów stacjonarnych i spędzamy czas w kolejkach. Czynnik ludzki okazuje się atrakcyjniejszy niż kontakt z robotem. Podobnie jest z wykonywaniem pracy. Mimo iż coraz więcej osób mogłoby pracować zdalnie, to chcemy mieć okazję do spotkań z innymi ludźmi. Pracownicy czerpią większą radość, jeśli mogą dzielić się sukcesami ze współpracownikami, wymieniać opinie i wzajemnie się inspirować. Kontakt z innymi zaspokaja naturalne potrzeby przynależności, uznania, wspólnego interesu, ale też ciekawości.

 

Pracownicy chcą mieć elastyczność w pracy, ale dotyczy to przede wszystkim możliwości wykonywania zadań z innego miejsca o dowolnej porze, połączonej z dostępnością atrakcyjnej przestrzeni biurowej. Młodzi ludzie wypracowują zupełnie nowy styl pracy. - Podczas rozmów rekrutacyjnych pytania o możliwość zdalnego wykonywania części obowiązków lub zastosowania elastycznych godzin pracy stają się standardem - podkreśla Dorota Nakonieczna, HR Business Partner w Hays Poland. - Jednocześnie znaczenie ma lokalizacja firmy, standard biura, dostępne udogodnienia. Jeśli firma chce nie tylko pozyskać, ale i zatrzymać talenty, to powinna już teraz rozpocząć wprowadzanie zmian ukierunkowanych na lepsze dopasowanie środowiska pracy do potrzeb pracowników.

 

Długoterminowe trendy, obejmujące dalszy rozwój technologii, wskazują jednoznacznie, że sposób wykonywania pracy i charakter biura będzie się zmieniać. Nowe narzędzia oznaczają coraz większe możliwości. Mimo to wiele wskazuje na to, że ciągle będziemy potrzebowali miejsca do pracy. Zmieni się jednak ich przeznaczenie - bo z miejsc służących do realizacji zawodowych zadań, staną się

w pierwszej kolejności przestrzenią do przebywania z innymi. Obowiązki zawodowe będzie można wykonywać z dowolnego miejsca na świecie.

                                         

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

 

Paulina Łukaszuk                                                       Zofia Nowak
Communications Manager                                            PR Excecutive

M: +48 661 610 554                                                     T: +48 22 584 56 73

E: lukaszuk@hays.pl                                                      E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Informacje o Hays Poland

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc,

która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od 50 lat, Hays posiada 257 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich niemal 11 000 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 190 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu oraz Szczecinie.

 

Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.

Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto 'powering the world of work'.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.