zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

16 października - Dzień Szefa

 

 

16 października obchodzimy Dzień Szefa, święto znane w USA jako "Boss Day" już od 62 lat.

To świetna okazja do tego, by poruszyć kwestię liderów w organizacjach. Jaki powinien być współczesny dobry manager? Czego oczekuje od niego zespół? O czym warto pamiętać będąc liderem?

 

Rola lidera wymaga wielu umiejętności, bowiem to osoba, która odpowiada za działania organizacji, ale też współpracę i wyniki swojego zespołu. Szef nie tylko powinien zadbać o integrację teamu, rozwój pracowników czy prawidłową komunikację. Współczesny lider to osoba, której rola wykracza poza tradycyjne zarządzanie zespołem.

 

- W obliczu dynamicznych zmian i nowych wyzwań, liderzy muszą podejmować wiele decyzji bardzo szybko, a ich rola wymaga zupełnie innego podejścia niż jeszcze jakiś czas temu. Kluczowa jest transparentna komunikacja oraz umiejętność aktywnego słuchania. Jasna komunikacja buduje zaufanie, minimalizuje konflikty i wskazuje kierunek rozwoju zawodowego - mówi Marta Szymańska, ekspertka rynku pracy i liderka specjalizacji w Manpower. - W dobie rosnącej popularności pracy zdalnej, szybkiego postępu technologicznego, elastyczność lidera jest nieodzowna, bowiem musi reagować na bieżące wyzwania, ale także przewidywać przyszłe potrzeby firmy i pracowników. Innowacyjność to kolejna cecha, której wymaga się od liderów. Firmy muszą myśleć kreatywnie, a liderzy wspierać swoich pracowników w poszukiwaniu nowych rozwiązań. Niemniej ważne jest zarządzanie różnorodnością. Zespoły są coraz bardziej zróżnicowane pod względem wieku, kultury czy doświadczenia, co wymaga umiejętności integracji, by poprawić efektywność i innowacyjność organizacji - dodaje ekspertka.

 

Wyzwania współczesnego lidera inne, niż dotychczas

 

Wyzwania liderów są liczne i złożone, zarządzanie zespołem bywa naprawdę wymagające. Dopasowanie stylu komunikacji do każdego z pracowników, ale także różne modele współpracy to tylko niektóre z nich.

 

- Praca zdalna, choć korzystna, stawia przed liderami wyzwanie utrzymania zaangażowania

i motywacji zespołu. Regularne spotkania oraz otwarta komunikacja są kluczowe dla utrzymania morale, a liderzy muszą szczególnie angażować się w rozwój talentów, tworząc warunki do rozwoju zawodowego pracowników. Zarządzanie kryzysowe to też dziś nieodłączna część pracy managera, wymaga szybkich i trafnych decyzji, które mają dalekosiężne skutki dla firmy - podkreśla liderka Manpower.

 

Oczekiwania pracowników względem szefa

 

Oczekiwania pracowników wobec liderów ewoluują. Szczególnie dla osób stawiających pierwsze kroki na rynku pracy bardzo ważne jest to, by zachować work-life balance. Dużo mówi się także o tym,

że pracownicy oczekują od swoich szefów elastyczności względem czasu i miejsca wykonywania obowiązków zawodowych. To jednak nie wszystko.

 

- Coraz częściej liderzy są postrzegani nie tylko jako osoby wyznaczające cele, ale również jako mentorzy wspierający rozwój pracowników, dający im większą autonomię. Przejrzystość i otwarta komunikacja to dziś standard, bez którego trudno zbudować zaufanie w zespole. Liderzy muszą także dbać o równowagę między życiem zawodowym a prywatnym swoich pracowników, co przekłada się na ich lojalność i zaangażowanie - dodaje Marta Szymańska.

 

Lider tworzy zespół

 

Rola szefa nieustannie przybiera nową formę, jednak jedno pozostaje niezmienne - niezwykle istotne jest to, by lider działał razem z zespołem, a nie tylko delegował zadania. Dlaczego to tak ważne?

 

- Zaangażowanie managera w codzienne działania, poczucie zespołu, że jest on jego częścią buduje zaufanie i poczucie jedności w organizacji. Lider, który angażuje się w codzienną pracę, zacieśnia relacje z pracownikami, tworzy kulturę współpracy. Pracownicy, widząc swojego managera w akcji,

są bardziej zmotywowani i chętniej angażują się w realizację projektów, nawet tych najbardziej wymagających. To działa w dwie strony, ponieważ wówczas liderzy mogą lepiej zrozumieć wyzwania zespołu, ale także każdego pracownika, co prowadzi do trafniejszych decyzji. Współczesne przywództwo to przede wszystkim umiejętność tworzenia silnych, wspierających się zespołów,

w których każdy czuje się doceniony - podsumowuje ekspertka Manpower.

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.