zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

16 października - Dzień Szefa

 

 

16 października obchodzimy Dzień Szefa, święto znane w USA jako "Boss Day" już od 62 lat.

To świetna okazja do tego, by poruszyć kwestię liderów w organizacjach. Jaki powinien być współczesny dobry manager? Czego oczekuje od niego zespół? O czym warto pamiętać będąc liderem?

 

Rola lidera wymaga wielu umiejętności, bowiem to osoba, która odpowiada za działania organizacji, ale też współpracę i wyniki swojego zespołu. Szef nie tylko powinien zadbać o integrację teamu, rozwój pracowników czy prawidłową komunikację. Współczesny lider to osoba, której rola wykracza poza tradycyjne zarządzanie zespołem.

 

- W obliczu dynamicznych zmian i nowych wyzwań, liderzy muszą podejmować wiele decyzji bardzo szybko, a ich rola wymaga zupełnie innego podejścia niż jeszcze jakiś czas temu. Kluczowa jest transparentna komunikacja oraz umiejętność aktywnego słuchania. Jasna komunikacja buduje zaufanie, minimalizuje konflikty i wskazuje kierunek rozwoju zawodowego - mówi Marta Szymańska, ekspertka rynku pracy i liderka specjalizacji w Manpower. - W dobie rosnącej popularności pracy zdalnej, szybkiego postępu technologicznego, elastyczność lidera jest nieodzowna, bowiem musi reagować na bieżące wyzwania, ale także przewidywać przyszłe potrzeby firmy i pracowników. Innowacyjność to kolejna cecha, której wymaga się od liderów. Firmy muszą myśleć kreatywnie, a liderzy wspierać swoich pracowników w poszukiwaniu nowych rozwiązań. Niemniej ważne jest zarządzanie różnorodnością. Zespoły są coraz bardziej zróżnicowane pod względem wieku, kultury czy doświadczenia, co wymaga umiejętności integracji, by poprawić efektywność i innowacyjność organizacji - dodaje ekspertka.

 

Wyzwania współczesnego lidera inne, niż dotychczas

 

Wyzwania liderów są liczne i złożone, zarządzanie zespołem bywa naprawdę wymagające. Dopasowanie stylu komunikacji do każdego z pracowników, ale także różne modele współpracy to tylko niektóre z nich.

 

- Praca zdalna, choć korzystna, stawia przed liderami wyzwanie utrzymania zaangażowania

i motywacji zespołu. Regularne spotkania oraz otwarta komunikacja są kluczowe dla utrzymania morale, a liderzy muszą szczególnie angażować się w rozwój talentów, tworząc warunki do rozwoju zawodowego pracowników. Zarządzanie kryzysowe to też dziś nieodłączna część pracy managera, wymaga szybkich i trafnych decyzji, które mają dalekosiężne skutki dla firmy - podkreśla liderka Manpower.

 

Oczekiwania pracowników względem szefa

 

Oczekiwania pracowników wobec liderów ewoluują. Szczególnie dla osób stawiających pierwsze kroki na rynku pracy bardzo ważne jest to, by zachować work-life balance. Dużo mówi się także o tym,

że pracownicy oczekują od swoich szefów elastyczności względem czasu i miejsca wykonywania obowiązków zawodowych. To jednak nie wszystko.

 

- Coraz częściej liderzy są postrzegani nie tylko jako osoby wyznaczające cele, ale również jako mentorzy wspierający rozwój pracowników, dający im większą autonomię. Przejrzystość i otwarta komunikacja to dziś standard, bez którego trudno zbudować zaufanie w zespole. Liderzy muszą także dbać o równowagę między życiem zawodowym a prywatnym swoich pracowników, co przekłada się na ich lojalność i zaangażowanie - dodaje Marta Szymańska.

 

Lider tworzy zespół

 

Rola szefa nieustannie przybiera nową formę, jednak jedno pozostaje niezmienne - niezwykle istotne jest to, by lider działał razem z zespołem, a nie tylko delegował zadania. Dlaczego to tak ważne?

 

- Zaangażowanie managera w codzienne działania, poczucie zespołu, że jest on jego częścią buduje zaufanie i poczucie jedności w organizacji. Lider, który angażuje się w codzienną pracę, zacieśnia relacje z pracownikami, tworzy kulturę współpracy. Pracownicy, widząc swojego managera w akcji,

są bardziej zmotywowani i chętniej angażują się w realizację projektów, nawet tych najbardziej wymagających. To działa w dwie strony, ponieważ wówczas liderzy mogą lepiej zrozumieć wyzwania zespołu, ale także każdego pracownika, co prowadzi do trafniejszych decyzji. Współczesne przywództwo to przede wszystkim umiejętność tworzenia silnych, wspierających się zespołów,

w których każdy czuje się doceniony - podsumowuje ekspertka Manpower.

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.