zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS podsumowuje 2025 rok: wspieranie innowacji, rozwój talentów i polskiej społeczności IT

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zamyka 2025 rok imponującym dorobkiem inicjatyw edukacyjnych, proinnowacyjnych i społecznych zrealizowanych w Polsce. W minionych miesiącach firma konsekwentnie inwestowała w rozwój talentów technologicznych, wspierała młode przedsiębiorstwa oraz wzmacniała współpracę z lokalnym środowiskiem IT.

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

4 na 10 polskich firm chce inwestować w rozwój kompetencji swoich pracowników w zakresie ESG

 

 

ESG staje się kluczowym elementem strategii biznesowych polskich organizacji, odpowiadając na rosnące oczekiwania inwestorów, klientów i pracowników. Jak pokazują dane ManpowerGroup, pracodawcy planują w ciągu najbliższych 12 miesięcy wdrożyć rozwiązania, które zapewnią przewagę konkurencyjną ich przedsiębiorstwom oraz przygotują je na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem.

 

W ramach analizy ManpowerGroup polscy pracodawcy zostali zapytani o to, jakie decyzje dotyczące zatrudnienia podjęły lub planują podjąć organizacje w najbliższych 12 miesiącach, by zrealizować strategię ESG. Ankietowane organizacje zadeklarowały, że chcą podnosić kwalifikacje oraz szkolić już zatrudnione osoby (39%), a także rekrutować nowych pracowników (34%). Respondenci również wskazywali, że zamierzają skorzystać ze wsparcia zewnętrznych konsultantów (24%). Część organizacji przygotowuje się także do przydzielenia obowiązków związanych z ESG do zatrudnionych już pracowników (23%) oraz zapewnia, że ma w zespole wszystkie talenty, jakich potrzebuje do realizacji działań ESG (16%).

 

- Wdrożenie strategii ESG staje się jednym z najważniejszych zadań dla firm w nadchodzących latach. Bezpośrednim czynnikiem wpływającym na działania przedsiębiorstw jest zbliżający się wymóg szczegółowego raportowania aktywności w tym zakresie. Znaczenie ESG rośnie także z innych powodów, takich jak wzmożone zainteresowanie konsumentów, klientów, dostawców, pracowników i kandydatów tym, czy ich ulubione marki oraz pracodawcy wprowadzają założenia zrównoważonego rozwoju. Ten obszar staje się coraz ważniejszym elementem oceny organizacji i budowania przewagi konkurencyjnej - mówi Luiza Luranc Jaworek, dyrektorka sprzedaży w ManpowerGroup i podkreśla, że dedykowane szkolenia, inwestycje w zespoły to skuteczne metody na doskonalenie organizacji, które jednocześnie otwierają nowe możliwości dla pracowników. - Dynamicznie zmieniający się rynek wymaga otwartości, gotowości do ciągłej adaptacji oraz tworzenia dodatkowych stanowisk, czego bardzo dobrym przykładem jest obszar ESG. Pracodawcy wskazując pracownikom innowacyjne kierunki działania oraz wspierając ich w zdobywaniu odpowiednich kompetencji stwarzają warunki do rozwoju, co jest jedną z najważniejszych potrzeb zgłaszanych przez zatrudnionych - dodaje ekspertka wskazując, że w wielu firmach brakuje doświadczenia i wiedzy na temat wdrożenia strategii ESG, w takim przypadku warto pozyskać ekspertów z zewnątrz, a to o doskonały kierunek rozwoju dla osób, które chcą związać swoją zawodową przyszłość z tą dziedziną lub rozważyć przekwalifikowanie.

 

Priorytet ESG zależy od wielkości organizacji

 

Jak wskazują dane zebrane przez ManpowerGroup, mniejsze firmy zatrudniające do 249 pracowników stawiają w największym stopniu na podnoszenie kwalifikacji oraz szkolenie swoich pracowników. Natomiast przedsiębiorstwa z rozbudowanymi kadrami od 250 do ponad 5000 zatrudnionych skupiają się na poszukiwaniu nowych talentów, które będą odpowiedzialne za inicjatywy ESG.

 

- Analizując wielkość firm, można zauważyć, że mikroprzedsiębiorstwa w największym stopniu deklarują obecność w swoich strukturach osób gotowych do realizacji celów ESG. Może to wynikać z częstej wielozadaniowości pracowników oraz ich zdolności do szybkiego dostosowywania się do innych obowiązków. Małe i średnie firmy również intensywnie inwestują w podnoszenie kwalifikacji i szkolenia swoich kadr. Natomiast duże, a także największe organizacje głównie pozyskują talenty z zewnątrz, uruchamiając rekrutacje oraz tworząc nowe stanowiska. Obecnie przedsiębiorstwa intensywnie przygotowują się do obowiązkowego raportowania ESG, co zwiększa zainteresowanie usługami zewnętrznych doradców. Aż 24% firm wyraziło chęć skorzystania z ich pomocy w budowaniu odpowiedniej strategii - komentuje Luiza Luranc Jaworek.

 

 - Kariera w obszarze ESG to doskonała propozycja dla osób zaangażowanych społecznie czy w kwestie ochrony środowiska, dla których odpowiedzialny rozwój ma istotne znaczenie. Coraz większą uwagę zwraca się na unikalne podejście do wyboru ścieżki zawodowej przez kandydatów z pokolenia Z, którzy oczekują, że ich praca będzie miała głębszy sens i pozytywnie wpłynie na otoczenie. Stanowiska związane z ESG, zarówno w ramach pracy w zespole realizującym strategię firmy, jak i w roli zewnętrznego konsultanta wspierającego organizacje w osiąganiu ich celów, stanowią idealną odpowiedź na te potrzeby - podsumowuje ekspertka ManpowerGroup.

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.