zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

4 na 10 polskich firm chce inwestować w rozwój kompetencji swoich pracowników w zakresie ESG

 

 

ESG staje się kluczowym elementem strategii biznesowych polskich organizacji, odpowiadając na rosnące oczekiwania inwestorów, klientów i pracowników. Jak pokazują dane ManpowerGroup, pracodawcy planują w ciągu najbliższych 12 miesięcy wdrożyć rozwiązania, które zapewnią przewagę konkurencyjną ich przedsiębiorstwom oraz przygotują je na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem.

 

W ramach analizy ManpowerGroup polscy pracodawcy zostali zapytani o to, jakie decyzje dotyczące zatrudnienia podjęły lub planują podjąć organizacje w najbliższych 12 miesiącach, by zrealizować strategię ESG. Ankietowane organizacje zadeklarowały, że chcą podnosić kwalifikacje oraz szkolić już zatrudnione osoby (39%), a także rekrutować nowych pracowników (34%). Respondenci również wskazywali, że zamierzają skorzystać ze wsparcia zewnętrznych konsultantów (24%). Część organizacji przygotowuje się także do przydzielenia obowiązków związanych z ESG do zatrudnionych już pracowników (23%) oraz zapewnia, że ma w zespole wszystkie talenty, jakich potrzebuje do realizacji działań ESG (16%).

 

- Wdrożenie strategii ESG staje się jednym z najważniejszych zadań dla firm w nadchodzących latach. Bezpośrednim czynnikiem wpływającym na działania przedsiębiorstw jest zbliżający się wymóg szczegółowego raportowania aktywności w tym zakresie. Znaczenie ESG rośnie także z innych powodów, takich jak wzmożone zainteresowanie konsumentów, klientów, dostawców, pracowników i kandydatów tym, czy ich ulubione marki oraz pracodawcy wprowadzają założenia zrównoważonego rozwoju. Ten obszar staje się coraz ważniejszym elementem oceny organizacji i budowania przewagi konkurencyjnej - mówi Luiza Luranc Jaworek, dyrektorka sprzedaży w ManpowerGroup i podkreśla, że dedykowane szkolenia, inwestycje w zespoły to skuteczne metody na doskonalenie organizacji, które jednocześnie otwierają nowe możliwości dla pracowników. - Dynamicznie zmieniający się rynek wymaga otwartości, gotowości do ciągłej adaptacji oraz tworzenia dodatkowych stanowisk, czego bardzo dobrym przykładem jest obszar ESG. Pracodawcy wskazując pracownikom innowacyjne kierunki działania oraz wspierając ich w zdobywaniu odpowiednich kompetencji stwarzają warunki do rozwoju, co jest jedną z najważniejszych potrzeb zgłaszanych przez zatrudnionych - dodaje ekspertka wskazując, że w wielu firmach brakuje doświadczenia i wiedzy na temat wdrożenia strategii ESG, w takim przypadku warto pozyskać ekspertów z zewnątrz, a to o doskonały kierunek rozwoju dla osób, które chcą związać swoją zawodową przyszłość z tą dziedziną lub rozważyć przekwalifikowanie.

 

Priorytet ESG zależy od wielkości organizacji

 

Jak wskazują dane zebrane przez ManpowerGroup, mniejsze firmy zatrudniające do 249 pracowników stawiają w największym stopniu na podnoszenie kwalifikacji oraz szkolenie swoich pracowników. Natomiast przedsiębiorstwa z rozbudowanymi kadrami od 250 do ponad 5000 zatrudnionych skupiają się na poszukiwaniu nowych talentów, które będą odpowiedzialne za inicjatywy ESG.

 

- Analizując wielkość firm, można zauważyć, że mikroprzedsiębiorstwa w największym stopniu deklarują obecność w swoich strukturach osób gotowych do realizacji celów ESG. Może to wynikać z częstej wielozadaniowości pracowników oraz ich zdolności do szybkiego dostosowywania się do innych obowiązków. Małe i średnie firmy również intensywnie inwestują w podnoszenie kwalifikacji i szkolenia swoich kadr. Natomiast duże, a także największe organizacje głównie pozyskują talenty z zewnątrz, uruchamiając rekrutacje oraz tworząc nowe stanowiska. Obecnie przedsiębiorstwa intensywnie przygotowują się do obowiązkowego raportowania ESG, co zwiększa zainteresowanie usługami zewnętrznych doradców. Aż 24% firm wyraziło chęć skorzystania z ich pomocy w budowaniu odpowiedniej strategii - komentuje Luiza Luranc Jaworek.

 

 - Kariera w obszarze ESG to doskonała propozycja dla osób zaangażowanych społecznie czy w kwestie ochrony środowiska, dla których odpowiedzialny rozwój ma istotne znaczenie. Coraz większą uwagę zwraca się na unikalne podejście do wyboru ścieżki zawodowej przez kandydatów z pokolenia Z, którzy oczekują, że ich praca będzie miała głębszy sens i pozytywnie wpłynie na otoczenie. Stanowiska związane z ESG, zarówno w ramach pracy w zespole realizującym strategię firmy, jak i w roli zewnętrznego konsultanta wspierającego organizacje w osiąganiu ich celów, stanowią idealną odpowiedź na te potrzeby - podsumowuje ekspertka ManpowerGroup.

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.