zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Audi Q7 - lifting i zmodyfikowane silniki

Rasowy SUV z Ingolstad przeszedł‚ kurację™ odmł‚adzającą…. Teraz Q7 prezentuje się jeszcze bardziej elegancko. Ma też mniejszy apetyt na paliwo.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

 

 

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy - to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

 

Mimo tego, że branża automotive jest w Polsce bardzo silna to w wielu aspektach daleko nam nie tylko do światowej czołówki, ale również do sąsiedniej konkurencji, jak Czechy czy Słowacja. Widać to doskonale jeśli skorzystamy z wskaźnika gęstości robotyzacji w branży - w Polsce wynosi on 103 roboty na 10 tys.  pracowników, w Czechach 325, w Słowacji 709, a u lidera, którym jest Japonia wynosi 1414. Dlatego automatyzacja produkcji to kolejne wyzwanie branży w walce o optymalizację kosztów i zagwarantowanie najwyższej jakości. Wbrew obiegowym opiniom automatyzacja produkcji nie wpływa na ograniczenie zatrudnienia - polska branża motoryzacyjna wciąż rośnie, a wraz za tym wzrostem podąża większe zatrudnienie - przedsiębiorcy zakładają jego stały, kilkuprocentowy wzrost. - Człowiek w wyniku robotyzacji i automatyzacji nie wykonuje już obciążających fizycznie prac, nadal jest jednak niezbędny w łańcuchu produkcji po to by kontrolować jakość i nadzorować pracę maszyn. W mojej ocenie to szansa dla pracowników na zwiększenie swoich kompetencji, a tym samym rozwój zawodowy - mówi Dariusz Wojciechowski, Account Manager Automotive z Rockwell Automation.

 

Zmiana specyfiki branży również wymusza szybsze implementowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych - obecnie nowe modele aut pojawiają się szybciej niż kiedyś, jest ich również więcej. By nadążyć z produkcją fabryki muszą mieć zagwarantowaną elastyczność linii produkcyjnej oraz jej niezawodność, tak by nie dochodziło do przestojów. Nieprzerwaną i sprawną produkcję zapewniają rozwiązania integrujące przepływ i agregację danych z każdego etapu prac oraz technologie zwiększające bezpieczeństwo pracowników. - Duża część branży automotive jest już zautomatyzowana i może być już gotowa na przyjęcie rozwiązań Industry 4.0. Żeby sprawdzić jak zintegrować funkcjonujące już rozwiązania należy przeprowadzić audyt - firmy oferujące technologię Industry 4.0. przeprowadzają go w ramach swoich usług - podkreśla Dariusz Wojciechowski.

 

Na pierwszą potrzebę nowoczesnych przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej odpowiadają rozwiązania takie jak Connected Enterprise, umożliwiające wykorzystanie inteligentnych zasobów fabryki do szybkiego podejmowania decyzji na każdym poziomie przedsiębiorstwa. Pozwala to na bieżący monitoring prac i szczegółowe raportowanie postępów czy przestojów w czasie rzeczywistym. - Rozwiązania Industry 4.0 służą nie tylko menadżerom i inżynierom, ale wszystkim pracownikom - jeśli napotykają niespodziewany problem czy z jakiegoś powodu stracą płynność wykonywania zadań to za pomocą Connected Enterprise otrzymają niemal natychmiast niezbędne wsparcie. - mówi Dariusz Wojciechowski.

Drugim ważnym aspektem czwartej rewolucji przemysłowej jest bezpieczeństwo przedsiębiorstwa. Składa się na nie zarówno zabezpieczenie pracowników jak i dbałość o ochronę danych. W obliczu licznych ataków hakerskich istotna jest realizacja bezpiecznych architektur sieciowych przy zachowaniu najwyższej wydajności i realizacji autoryzowanego dostępu do odpowiednich danych

w odpowiednim czasie.

Otwarta sieć komunikacyjna umożliwia realizację tych wszystkich aspektów. Jest to rozwiązanie dające nowe możliwości, jednak należy je odpowienio implementować. Pomocą służą eksperci od zarządzania sieciami przemysłowymi. Potwierdza to trend oraz konieczność łączenia warstw OT oraz IT w przedsiębiorstwach.

W nowoczesnych, zautomatyzowanych i zrobotyzowanych przedsiębiorstwach wciąż najważniejszy jest człowiek, a najnowsze osiągnięcia techniki mają służyć jego wygodzie i bezpieczeństwu. To z kolei przekłada się na większą efektywność produkcji, w tym mniejszą liczbę jej przestojów.

Przygotowanie się do czwartej rewolucji przemysłowej nie wymaga często kompleksowych zmian

w zakładzie. Wprowadzanie nowych rozwiązań można zaplanować na etapy i realizować implementację według strategii. Dlatego warto zacząć wprowadzać je jak najszybciej by nie wypaść

z gry.

 

O Rockwell Automation

 

Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK), to największa na świecie firma zajmująca się automatyką

i informatyką przemysłową, która zwiększa produktywność swoich klientów oraz przyczynia

się do zrównoważonego globalnego rozwoju. Główna siedziba firmy mieści się w Milwaukee

(stan Wisconsin). Rockwell Automation zatrudnia około 22 000 pracowników obsługujących

klientów w ponad 80 krajach.

 

Media kontakt w Polsce

 

Joanna Orłowska

Rockwell Automation

Tel. +48 22 459 66 08

jorlowska@ra.rockwell.com

 

Sebastian Mańczyk

sebastian.manczyk@consultingandmore.pl

Tel. +48 796 666 498


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.