zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Branża dóbr i usług konsumenckich nabiera dynamiki w ostatnim kwartale tego roku - 4 na 10 firm planuje nowe rekrutacje

 

 

Prognoza zatrudnienia na IV kwartał 2024 roku dla sektora dóbr & usług konsumenckich pokazuje, że organizacje planują położyć nacisk na rozwój zespołów. Od początku października do końca grudnia 37% firm tego obszaru chce zatrudniać nowych pracowników, natomiast możliwość redukcji etatów przewiduje jedynie 11% przedsiębiorstw. Większość pracodawców nie chce zmian w zespołach, aż 46% deklaruje pozostawienie dotychczasowej struktury kadrowej, a tylko 6% nie zna jeszcze planów personalnych na najbliższe miesiące. Takie dane przedstawia raport "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia", w ramach którego organizacje zdradzają swoje plany rekrutacyjne na ostatni kwartał tego roku. 

 

Analiza ManpowerGroup pokazuje, że w ostatnim kwartale 2024 roku plany rekrutacyjne pracodawców z branży dóbr & usług konsumenckich są optymistyczne - prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i prezentująca plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr, wyniosła bowiem +25%. To 3 najwyższy wyniki spośród wszystkich 8 analizowanych sektorów. Wskaźnik ten wzrósł o 13 punktów procentowych w porównaniu z III kwartałem 2024 roku, a także o 8 punktów procentowych w ujęciu rocznym.

 

- Dane o prognozach zatrudnienia w branży dóbr i usług konsumenckich napawają optymizmem zarówno w kontekście rynku pracy, jak i samej gospodarki. Należy jednak pamiętać, że ostatni kwartał roku jest zazwyczaj najkorzystniejszym czasem dla tego obszaru. Wpływa na to oczywiście sezonowość związana z okresem świątecznym, a także intensywny sezon sprzedażowy w branżach retail, czy e-commerce generowany wyprzedażami, a także wzmożonym okresem zakupowym - mówi Marcin Bielawski, ekspert rynku pracy, manager regionu w Manpower, dodaje też, że mimo wielu obaw, różnych danych makroekonomicznych, polski rynek pracy daje znaczące sygnały przyszłej koniunktury i przy trudnych warunkach, zachowuje się stabilnie. - Ma to bardzo pozytywny wpływ na gospodarkę, bowiem zwiększona konsumpcja napędza inne gałęzie gospodarki, począwszy od produkcji, a skończywszy na logistyce. Obserwujemy, że liczba ofert pracy utrzymuje się na stabilnym poziomie, a w IV kwartale prognozujemy ich wzrost. Po stronie popytu na rynku pracy również obserwujemy większą aktywność - stwierdza ekspert.  

 

Według Marcina Bielawskiego najwięcej ofert można spodziewać się w obszarze podstawowych stanowisk magazynowych oraz w sprzedaży. - Na perspektywy zatrudnienia szczególnie duży wpływ mają firmy działające w branży retail oraz e-commerce, które w IV kwartale notują największą dynamikę sprzedaży, generując znaczące przyspieszenie w innych sektorach np. logistyce. Ma to przełożenie na rynek pracy ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na sezonowych pracowników. Ostatnie miesiące roku to czas, w którym potrzeby rynku pracy znacząco wzrastają, a zatrudnienie mogą znaleźć osoby, które są otwarte na podjęcie pracy dorywczej, jak np. studenci - podsumowuje. 

 

- Już wczesną jesienią pojawiają się zgłoszenia kandydatów gotowych do pracy sezonowej w ostatnim kwartale. To wszystko świadczy o dobrym przygotowaniu wielu organizacji do piku sezonowego, niemniej jednak jest to okres o bardzo dużej dynamice i zmienności potrzeb. Firmy zabezpieczając procesy, wprowadzają niestandardowe modele wynagradzania czy organizacji pracy, a także zatrudniają osoby spoza swojego sektora. Wszystko po to, by sprostać wyzwaniem związanym z ostatnimi miesiącami roku - dodaje manager Manpower i podkreśla, że branża usług i dóbr konsumpcyjnych przygotowuje się do wyzwań sezonowych znacznie wcześniej, zabezpieczając już teraz swoje procesy, szczególnie w zakresie zatrudnienia.

 

Co oznacza rewolucja technologiczna dla sektora dóbr & usług konsumenckich?

 

  - Branża usług i dóbr konsumenckich należy do obszarów, które najbardziej angażują się w wykorzystanie nowych technologii. Sprzedaż wspierają nowoczesne kanały promocji, takie jak targetowane kampanie reklamowe, a sztuczna inteligencja jest wdrażana zarówno w procesie komunikacji, jak i pomaga zwiększyć efektywność materiałów promocyjnych. Usprawnienia operacyjne, automatyzacja zarówno sprzedaży jak i dostarczenia produktu, mają istotny wpływ na rynek pracy. Oprócz zmian ilościowych w poszczególnych procesach, dzięki automatyzacji ograniczana jest manualna praca, obserwujemy również ewolucje kompetencji. Tradycyjne specjalizacje ustępują innym kwalifikacjom, takim jak wykorzystanie nowych narzędzi, czy umiejętność pracy z różnorodnymi klientami, co jest efektem między innymi zmian pokoleniowych - komentuje Marcin Bielawski, manager regionu w Manpower.

 

Dane dla Polski na tle regionu EMEA

 

Raport ManpowerGroup przedstawia także dane odnoszące się do planów rekrutacyjnych organizacji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Badanie pokazuje, że pracodawcy branży nauk dóbr & usług konsumenckich tego obszaru patrzą na IV kwartał 2024 roku z nieco mniejszym optymizmem niż organizacje z Polski, choć wciąż jest to pozytywna perspektywa. Prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na okres od października do końca grudnia wyniosła bowiem +23%. Intensyfikację działań rekrutacyjnych przewiduje 37% organizacji, 16% bierze pod uwagę konieczność redukcji etatów, natomiast 4% firm nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 43% przedsiębiorstw z branży nauk dóbr & usług konsumenckich EMEA zadeklarowało, że chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie.

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.