zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

 

Co hamuje Przemysł 4.0 w polskich firmach

 

Gotowe technologicznie, nieprzygotowane pod względem kultury organizacyjnej i kompetencji pracowników - tak zarządzający firmami w Polsce oceniają ich przygotowanie do wdrożenia rozwiązań Przemysłu 4.0. Badani przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów mają wątpliwości dotyczące opłacalności inwestycji w cyfryzację, automatyzację i inne technologie charakterystyczne dla Czwartej Rewolucji Przemysłowej.

 

 

Automatyzacja, cyfryzacja, nowe technologie wytwarzania, sztuczna inteligencja, a przede wszystkim przetwarzanie i wykorzystywanie na niespotykaną dotąd skalę ogromnej ilości danych to najważniejsze wyróżniki Czwartej Rewolucji Przemysłowej. W tej nowej, wymagającej rzeczywistości próbują odnaleźć się zarządzający firmami na całym świecie. Aż 94 proc. menedżerów z 11 krajów, badanych przez Deloitte, wskazało, że transformacja cyfrowa jest jednym z najważniejszych celów strategicznych w firmach. Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów (GFKM) sprawdziła, jak do tematu Przemysłu 4.0 podchodzą zarządzający polskimi małymi i średnimi przedsiębiorstwami.

 

 

GFKM zapytała zarządzających o ich ocenę różnych aspektów przygotowania firmy do wdrożenia rozwiązań Przemysłu 4.0. Pytano o gotowość pod kątem technologii, przywództwa, działalności operacyjnej, strategii, finansów, kultury organizacyjnej i kompetencji pracowników. Ankietowani, w skali od 1 do 5, najwyżej ocenili wymiar technologiczny (3,43) i przywództwa (3,30). Najsłabiej wypadły: kultura organizacyjna (3,08) i kompetencje pracowników (3,03).

 

 

Wykres 1. Ocena gotowości firmy do wdrożenia rozwiązań Przemysłu 4.0

 

Oceny na skali od 1 do 5: 1 - nasza firma jest całkowicie niegotowa do wdrożenia Industry 4.0 w danym wymiarze, 5 - nasza firma jest całkowicie przygotowana w danym wymiarze.

 

- We wszystkich wymiarach średnia ocena utrzymała się między odpowiedziami "przeciętnie" i "dobrze". To, że żaden wymiar nie został oceniony lepiej niż "dobrze", może wskazywać na to, iż rozwiązania związane z cyfryzacją i automatyzacją, nie mówiąc już o najbardziej wyrafinowanych technologiach Przemysłu 4.0, nie są w polskich małych i średnich firmach postrzegane jako strategiczne - komentuje Dominik Pieczewski, współautor badania GFKM.

 

Niską ocenę kompetencji pracowników ankietowani potwierdzają w odpowiedziach na pytanie dotyczące tego, co przysparza firmom największych trudności w wdrażaniu rozwiązań Przemysłu 4.0. Brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, jako czynnik utrudniający to zadanie, wskazało 35,1 proc. badanych. 

 

Jeszcze większa grupa - nieco ponad 43 proc. uczestników badania GFKM - jako "hamulcowego" wykorzystania technologii Przemysłu 4.0 wskazuje niepewność dotyczącą opłacalności tych inwestycji. Ankietowani jako przeszkodę uznają też brak jasnej strategii firmy uwzględniającej wdrożenie tego typu rozwiązań.

 

- W Polsce wiele firm produkcyjnych jest nadal w trakcie trzeciej - cyfrowej rewolucji przemysłowej. Dlatego wiele organizacji nie jest jeszcze przygotowanych kulturowo do wdrożenia rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0. Można powiedzieć, że zmiany, które widzimy w sektorze technologii, wyprzedzają możliwości zaimplementowania ich w sektorze produkcji - podsumowuje Dominik Pieczewski z Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.

 

 

Wykres 2. Największe trudności w firmie we wdrożeniu Przemysłu 4.0

 

***

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów (GFKM) jest firmą szkoleniowo-doradczą specjalizującą się w szkoleniach i projektach rozwojowych dla kadry kierowniczej oraz personelu średnich i dużych firm polskich i międzynarodowych. Jest jedną z największych i najbardziej doświadczonych firm szkoleniowych w Polsce. Jako jedna z pierwszych wprowadziła na polski rynek program Master of Business Administration - obecnie oferuje je w ośmiu miastach: Gdańsku, Warszawie, Białymstoku, Katowicach, Szczecinie, Kielcach, Zielonej Górze i Płocku, w ramach 21 grup (największa liczba w Polsce). Prowadzi pełne spektrum programów, w tym: Executive MBA oraz MBA profilowane (dla sektorów: energetycznego, hotelarskiego, hotelowego, kolejowego, lotniczego i służby zdrowia), szkolenia firmowe, szkolenia otwarte, studia podyplomowe, programy coachingowe i projekty doradcze, zapewniając klientom wyjątkową synergię jakości i wartości praktycznej.

 

Więcej informacji:

Anna Fibak (Around Brand Consulting)

tel. 606 626 681

e-mail: anna.fibak@aroundbrand.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.