zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Czy wakacje to dobry czas na poszukiwanie pracy?

 

 

Letnie miesiące kojarzą się raczej z odpoczynkiem, urlopem, a co za tym idzie także mniejszą aktywnością zawodową. W kontekście poszukiwania pracy, ten okres może wydawać się mniej sprzyjający, jednak wcale tak nie jest. Tak naprawdę wakacje mogą być korzystnym momentem na szukanie nowego pracodawcy. Dlaczego? Jak wyglądają wakacje okiem rekrutera? 

 

Rynek pracy w wakacje wcale nie odpoczywa, są bowiem branże, dla których letnie miesiące są najbardziej intensywnym czasem działań w całym roku. Z drugiej jednak strony wiele osób poszukujących nowego pracodawcy decyduje się na przerwę, istnieje przekonanie że to niezbyt aktywny moment dla rekruterów. Co to oznacza? Mniej aplikacji na ogłaszane stanowiska, a co za tym idzie, większe szanse na zauważenie kandydata przez rekrutera. Marta Szymańska, ekspertka rynku pracy w Manpower, zwraca uwagę na to, że pomimo letniej aury firmy nie ustają

w poszukiwaniu nowych talentów, pojawiają się także pilne rekrutacje, a organizacje wzmacniają również bazy kandydatów przy okazji przyszłych procesów. - Pracodawcy często mają nagłe potrzeby zatrudnienia, niezależnie od sezonu. W wakacje również mogą pojawić się tego typu pilne oferty pracy, które wymagają szybkiego obsadzenia pracownikiem. Nierzadko są to role menadżerskie czy liderskie, gdzie z założenia mnogość etapów jest większa, a tym samym czas procesu rekrutacyjnego się wydłuża. Lato może być idealnym czasem na przygotowanie się do intensywnych poszukiwań pracy jesienią. Można wtedy skupić się na aktualizacji CV, nawiązaniu kontaktów zawodowych i zdobywaniu dodatkowych kwalifikacji - dodaje ekspertka. 

 

Kiedy rekrutacja się wydłuża...

 

Jak dodaje ekspertka Manpower, wiele osób w firmach, w tym także oczywiście zespoły rekrutacji czy osoby decyzyjne, bywa niedostępnych przez jakiś czas latem. - Może to powodować opóźnienia

w procesie rekrutacyjnym, wydłużenie czasu oczekiwania na odpowiedź. Choć jest to naturalna sytuacja, nie powinna ona zniechęcać kandydatów do poszukiwań nowego miejsca zatrudnienia. Kandydaci muszą uzbroić się w cierpliwość i przyjąć, że poszukiwanie pracy będzie dłuższe.

Niektóre firmy mogą ograniczać liczbę rekrutacji w okresie wakacyjnym, planując większe kampanie rekrutacyjne na okres jesienny głównie ze względu na niższą dyspozycyjność zarówno osób decyzyjnych, jak i kandydatów. Nie dotyczy to jednak ról krytycznych oraz tzw. replacementów,

czyli sytuacji, w których firma musi zastąpić dotychczasowego pracownika - podkreśla Marta Szymańska.

 

Wakacje okiem rekrutera

 

Z perspektywy rekrutera, wakacje mogą stanowić wyzwanie, ale również szansę na znalezienie idealnego kandydata na dane stanowisko. Ponadto, letni okres może być czasem na budowanie relacji z osobami potencjalnie zainteresowanymi naszymi ofertami pracy w przyszłości. Dlatego kandydaci powinni korzystać z zaproszeń na krótkie rozmowy relacyjne, które z pewnością zwiększą ich szanse na znalezienie zatrudnienia zgodnego z ich oczekiwaniami.

 

Poszukiwanie nowej pracy latem w 4 krokach

 

1. Bądź elastyczny: musisz zdać sobie sprawę z tego, że procesy rekrutacyjne latem mogą trwać dłużej. Bądź cierpliwy i gotowy na ewentualne opóźnienia, co oczywiście nie zwalnia to drugiej strony z bieżącej komunikacji na temat konkretnych etapów w procesie. 

2. Korzystaj z mniejszej konkurencji: zwiększ swoje szanse na zauważenie, aplikując na oferty,

które mogą przyciągnąć mniej kandydatów w okresie wakacyjnym. 

3. Buduj sieć kontaktów: wykorzystaj letnie eventy, konferencje i spotkania branżowe do nawiązywania nowych kontaktów zawodowych. Networking może okazać się kluczowy w późniejszym procesie rekrutacyjnym. 

4. Aktualizuj swoje CV i umiejętności: zainwestuj czas w poprawę swojego CV i rozwijanie umiejętności, które mogą wyróżnić cię na tle innych kandydatów. Skorzystaj z kursów online oraz warsztatów, aby podnieść swoje kwalifikacje.

 

- Wakacje mogą być zarówno trudnym, jak i korzystnym czasem na poszukiwanie pracy. Kluczem jest elastyczność, cierpliwość, a także aktywne wykorzystywanie dostępnych możliwości

- podsumowuje Marta Szymańska. 

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.