zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Czy wakacje to dobry czas na poszukiwanie pracy?

 

 

Letnie miesiące kojarzą się raczej z odpoczynkiem, urlopem, a co za tym idzie także mniejszą aktywnością zawodową. W kontekście poszukiwania pracy, ten okres może wydawać się mniej sprzyjający, jednak wcale tak nie jest. Tak naprawdę wakacje mogą być korzystnym momentem na szukanie nowego pracodawcy. Dlaczego? Jak wyglądają wakacje okiem rekrutera? 

 

Rynek pracy w wakacje wcale nie odpoczywa, są bowiem branże, dla których letnie miesiące są najbardziej intensywnym czasem działań w całym roku. Z drugiej jednak strony wiele osób poszukujących nowego pracodawcy decyduje się na przerwę, istnieje przekonanie że to niezbyt aktywny moment dla rekruterów. Co to oznacza? Mniej aplikacji na ogłaszane stanowiska, a co za tym idzie, większe szanse na zauważenie kandydata przez rekrutera. Marta Szymańska, ekspertka rynku pracy w Manpower, zwraca uwagę na to, że pomimo letniej aury firmy nie ustają

w poszukiwaniu nowych talentów, pojawiają się także pilne rekrutacje, a organizacje wzmacniają również bazy kandydatów przy okazji przyszłych procesów. - Pracodawcy często mają nagłe potrzeby zatrudnienia, niezależnie od sezonu. W wakacje również mogą pojawić się tego typu pilne oferty pracy, które wymagają szybkiego obsadzenia pracownikiem. Nierzadko są to role menadżerskie czy liderskie, gdzie z założenia mnogość etapów jest większa, a tym samym czas procesu rekrutacyjnego się wydłuża. Lato może być idealnym czasem na przygotowanie się do intensywnych poszukiwań pracy jesienią. Można wtedy skupić się na aktualizacji CV, nawiązaniu kontaktów zawodowych i zdobywaniu dodatkowych kwalifikacji - dodaje ekspertka. 

 

Kiedy rekrutacja się wydłuża...

 

Jak dodaje ekspertka Manpower, wiele osób w firmach, w tym także oczywiście zespoły rekrutacji czy osoby decyzyjne, bywa niedostępnych przez jakiś czas latem. - Może to powodować opóźnienia

w procesie rekrutacyjnym, wydłużenie czasu oczekiwania na odpowiedź. Choć jest to naturalna sytuacja, nie powinna ona zniechęcać kandydatów do poszukiwań nowego miejsca zatrudnienia. Kandydaci muszą uzbroić się w cierpliwość i przyjąć, że poszukiwanie pracy będzie dłuższe.

Niektóre firmy mogą ograniczać liczbę rekrutacji w okresie wakacyjnym, planując większe kampanie rekrutacyjne na okres jesienny głównie ze względu na niższą dyspozycyjność zarówno osób decyzyjnych, jak i kandydatów. Nie dotyczy to jednak ról krytycznych oraz tzw. replacementów,

czyli sytuacji, w których firma musi zastąpić dotychczasowego pracownika - podkreśla Marta Szymańska.

 

Wakacje okiem rekrutera

 

Z perspektywy rekrutera, wakacje mogą stanowić wyzwanie, ale również szansę na znalezienie idealnego kandydata na dane stanowisko. Ponadto, letni okres może być czasem na budowanie relacji z osobami potencjalnie zainteresowanymi naszymi ofertami pracy w przyszłości. Dlatego kandydaci powinni korzystać z zaproszeń na krótkie rozmowy relacyjne, które z pewnością zwiększą ich szanse na znalezienie zatrudnienia zgodnego z ich oczekiwaniami.

 

Poszukiwanie nowej pracy latem w 4 krokach

 

1. Bądź elastyczny: musisz zdać sobie sprawę z tego, że procesy rekrutacyjne latem mogą trwać dłużej. Bądź cierpliwy i gotowy na ewentualne opóźnienia, co oczywiście nie zwalnia to drugiej strony z bieżącej komunikacji na temat konkretnych etapów w procesie. 

2. Korzystaj z mniejszej konkurencji: zwiększ swoje szanse na zauważenie, aplikując na oferty,

które mogą przyciągnąć mniej kandydatów w okresie wakacyjnym. 

3. Buduj sieć kontaktów: wykorzystaj letnie eventy, konferencje i spotkania branżowe do nawiązywania nowych kontaktów zawodowych. Networking może okazać się kluczowy w późniejszym procesie rekrutacyjnym. 

4. Aktualizuj swoje CV i umiejętności: zainwestuj czas w poprawę swojego CV i rozwijanie umiejętności, które mogą wyróżnić cię na tle innych kandydatów. Skorzystaj z kursów online oraz warsztatów, aby podnieść swoje kwalifikacje.

 

- Wakacje mogą być zarówno trudnym, jak i korzystnym czasem na poszukiwanie pracy. Kluczem jest elastyczność, cierpliwość, a także aktywne wykorzystywanie dostępnych możliwości

- podsumowuje Marta Szymańska. 

 

Autor: Monika Majewska | Senior PR & Content Marketing Specialist ManpowerGroup Polska

 

Materiał partnera.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.