zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Dookoła Polski i dzielenia się wiedzą w regionach  – projekt Twoja Kariera zakończony

Zakoń„czyła się właśnie pierwsza edycja cyklu konferencji biznesowych Twoja Kariera, realizowana przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Trzy miesiące realizacji, sześć różnych miast, blisko tysiąc uczestników - tak najkrócej podsumować można przebieg projektu.
Konferencja, fot. shutterstock Konferencja, fot. shutterstock

Czas więc na pierwsze podsumowania, nie tylko ze strony organizatorów ale również prelegentów, partnerów oraz samych uczestników.

Konferencja Twoja Kariera realizowana była w sześciu miastach: Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Warszawie. Warto zacząć więc od postawienia sobie pytania: czy warto jest realizować konferencje w różnych regionach Polski?
Zdobyte podczas realizacji konferencji doświadczenie potwierdza ten kierunek dział‚ań. Bardzo różne potrzeby, inna sytuacja mikroekonomiczna oraz często inna specyfika firm, pokazały, że nie ma jednego rozwiązania dla cał‚ej Polski. Różnice szczególnie mocno widoczne był‚y podczas dyskusji panelowych kończących w każdym mieście czꙶć dla pracodawców. Czasem kluczowe było poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą zatrzymać najlepszych przed wyjazdem do Warszawy oraz poza granice Polski. Czasem dyskusje dotyczące rekrutacji skupiały się na problemach związanych ze skutecznych pozyskaniem pracowników na specyficzne stanowiska.

Warto przypomnieć‡, że projekt Twoja Kariera adresowany był do dwóch grup, pracodawców i pracowników. Na konferencji gościli nie tylko właściciele ś›rednich firm, osoby które zarządzają, pracują na stanowiskach menadżerskich oraz licznie reprezentowani przedstawiciele dział‚ów HR. Drugą grupą był‚y osoby, które w przemyślany sposób planują swoją ścieżkę kariery. Nie tylko studenci ostatnich lat ale też osoby, które myślą o zmianie zatrudnienia. Jak pogodzić potrzeby dwóch różnych grup i całkowicie różne oczekiwania? Pomysłem Wolters Kluwer Polska - organizatora konferencji było przygotowanie dwóch różnych bloków wystąpień. Poranna czꙶć dedykowana była przedstawicielom firm, popoł‚udniowa pracownikom. Jednocześnie godziny popoł‚udniowe dawały szansę na spotkanie się obu grup i porozmawianie o swoich oczekiwaniach. Wystąpienia w ramach konferencji poprowadzili eksperci z takich firm jak: PricewaterhouseCoopers, Wolters Kluwer Polska, Monster Worldwide Polska, Personel Plus, Landster Business Development Center, Goldenline.pl, Serwis HR, Sage, PAWO, Garden HR, Morgan Brown Group. Omawiano zarówno sprawdzone rozwiązania, jak i te stosowane od niedawna.

W projekt Twoja Kariera zaangażowanych było wielu parterów. Czꙶć, tak jak PricewaterhouseCoopers, Monster Polska współpracowała w ramach całego cyklu, czꙶć tak jak Sage, PAWO czy Worldwide School, w wybranych regionach. Wszyscy partnerzy, podsumowując projekt, byli zgodni, że istnieje ogromna potrzeba realizowania takich konferencji właśnie w regionach. Joanna Fijałkowska - dyrektor strategiczny Wolters Kluwer Polska, już zapowiedział‚a, że cykl "Twoja Kariera" nie był jednorazowym wydarzeniem. Firma buduje bowiem swoją pozycję na rynku w oparciu o pięć zasad: nastawienie na klienta, innowacyjność, odpowiedzialność, prawość oraz tworzenie nowych wartości, a projekt "Twoja Kariera" idealnie wpisuje się w tą strategię. Dlatego Wolters Kluwer Polska, bę™dąc liderem rynku HR, chce prowadzić działania ukierunkowane na popularyzację najlepszych rozwiązań dotyczą…cych aspektów zarzą…dzania zasobami ludzkimi i już teraz przygotowuje kolejne konferencje i wydarzenia dedykowane dla tego rynku.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.