zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

EMOCJE NIEKONIECZNIE POZYTYWNE

 

 

Co czwarty pracownik nie czerpie satysfakcji z realizacji zawodowych obowiązków - wynika

z tegorocznego badania Hays Poland - Stres i satysfakcja 2018. Zdecydowana większość zatrudnionych doświadcza wysokiego poziomu stresu, który w wielu przypadkach działa na nich destrukcyjnie. Niesprzyjające czynniki prowadzą do szeregu dolegliwości, które obniżają komfort pracy i życia. Znika zaangażowanie i motywacja, a pojawia się zrezygnowanie i niska efektywność. To sytuacja niekorzystna zarówno dla pracodawców, jak i dla pracowników.

 

Z tegorocznego badania Hays Poland wynika, że najważniejsze czynniki wpływające na satysfakcję

z pracy to dobra atmosfera oraz pozytywne relacje - szczególnie z przełożonym. Aby budować zdrowe relacje oraz motywującą atmosferę w zespole, warto respektować proste zasady, takie jak wzajemny szacunek, uczciwość czy tolerancja. - Kluczowym czynnikiem wpływającym

na efektywność pracowników są dobre relacje w zespole - podkreśla na łamach raportu Paula Rejmer, dyrektor zarządzająca dywizją rekrutacji do pracy stałej i tymczasowej w Hays Poland. - Współpraca i zaufanie są źródłem dobrej energii i decydują o poczuciu zadowolenia oraz efektywności. Szczęśliwi pracownicy są bardziej kreatywni i pracują wydajniej - dodaje. Ważnym czynnikiem wpływającym na satysfakcję jest także atrakcyjne wynagrodzenie oraz możliwości rozwoju. Adekwatna pensja nie wystarczy jednak, aby w dalszej perspektywie motywować pracownika. Po osiągnięciu pewnego poziomu wynagrodzenia pracownik nie odczuwa takiego zadowolenia jak wcześniej, a pracodawca jest zmuszony do poszukiwania innych motywatorów.

 

Źródło: Raport Hays Poland, Stres i satysfakcja 2018

 

Na satysfakcję z pracy wpływają ponadto emocje towarzyszące podczas wykonywania zawodowych obowiązków. Okazuje się jednak, że w pracy doświadczamy niekoniecznie tych pozytywnych. Ponad połowa respondentów tegorocznego badania wskazuje, że często - a nawet codziennie - doświadcza stresu, złości i irytacji. Negatywne emocje to oczywiście nieodłączny element pracy, ale jeśli towarzyszą nam przez długi czas, to działają na nas destrukcyjnie - zmniejszają naszą skuteczność

i obniżają ogólną jakość życia. Dla osób pełniących funkcje kierownicze negatywne emocje wiążą się

z podwójnym ryzykiem, bo narażają na spadek efektywności działania również podwładnych.

 

NEGATYWNE SKUTKI

 

Praca w stresie prowadzi do szeregu obniżających komfort pracy i życia dolegliwości. Efektywność spada, pojawiają się trudności z koncentracją oraz podenerwowanie czy nieuwaga. W konsekwencji to, co zwykle zajmuje trzy kwadranse, przeciąga się do kilku godzin. Już nawet co trzeci pracownik doświadczył negatywnych konsekwencji wysokiego poziomu stresu w miejscu pracy - najczęściej wymienianymi dolegliwościami są podenerwowanie i irytacja, kłopoty ze snem oraz zmęczenie.

 

 

Źródło: Raport Hays Poland, Stres i satysfakcja 2018

 

- Niewielka dawka dobrze zarządzanego stresu może być sprzymierzeńcem każdego pracownika - wprowadza organizm w stan gotowości, co umożliwia pracę na wyższych obrotach - podkreśla na łamach raportu Agnieszka Czarnecka, Manager of HR Consultancy w Hays Poland. - Codzienne doświadczanie stresu działa jednak destrukcyjnie. Firmy mają świadomość, że stale zestresowany pracownik najprawdopodobniej wkrótce będzie szukał innego miejsca zatrudnienia. Dlatego tak ważne jest dążenie do tworzenia przyjaznych miejsc pracy, w których eksperci mogą cieszyć się komfortem i liczyć na wsparcie przełożonych, ale również mieć możliwość podejmowania ambitnych wyzwań.

 

DOBRE ROZWIĄZANIA

 

Złe samopoczucie, zwiększająca się rotacja, wypalenie zawodowe dotykające kluczowych pracowników - to ogromne wyzwanie dla firm. Brak zaangażowania i obniżona motywacja zatrudnionego przekłada się na niską efektywność całej organizacji. Dla biznesu jest to zwyczajnie nieopłacalne. Dlatego firmy coraz częściej dbają o kulturę organizacyjną promującą odpowiednie postawy i zachęcającą do zdrowego rozdzielenia obowiązków zawodowych od prywatnych.

Oferują też elastyczny czas pracy i świadczenia, które pomagają w zachowaniu równowagi.

 

- Pracodawcy coraz lepiej rozumieją, że obecność pracownika w miejscu zatrudnienia nie gwarantuje większej efektywności, a 8 godzin spędzonych w biurze nie zawsze przekłada się na wykonanie wszystkich zadań - podkreśla na łamach raportu Paulina Łukaszuk, Communications Manager w Hays Poland. - Bez względu na obowiązujące w firmie metody pracy, kluczem do sukcesu pozostaje kultura organizacyjna oparta na zaufaniu. Praca zdalna i elastyczne godziny pracy są rozwiązaniem korzystnym dla obu stron. Pracownicy otrzymują większą niezależność w planowaniu rozkładu tygodnia, a pracodawcy zyskują atut w walce o najlepszych ekspertów na rynku.

 

Stres i pogarszające się samopoczucie prowadzą do wypalenia zawodowego, a także przekładają się na osiąganie gorszych wyników. Dlatego też kultura nadgodzin i tolerowanie nadmiernej presji

w miejscu pracy, są zwyczajnie nieopłacalne z punktu widzenia obu stron. Dlatego też firmy coraz więcej uwagi poświęcają atmosferze pracy oraz zagadnieniom work-life balance. Tylko w ten sposób będą

w stanie sprostać coraz bardziej sprecyzowanym oczekiwaniom pracowników.

 

Raport Hays Poland - Stres i satysfakcja 2018 powstał na podstawie wyników badania,

w którym udział wzięło 3 200 osób.

 

KONTAKT DLA MEDIÓW

 

Paulina Łukaszuk

Communications Manager

M: +48 661 610 554

E: lukaszuk@hays.pl

Zofia Nowak

PR Excecutive

T: +48 22 584 56 73

E: znowak@hays.pl, media@hays.pl

 

Informacje o Hays Poland

Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc, która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od 50 lat, Hays posiada 257 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich niemal 11 000 ekspertów w 20 specjalizacjach.

 

W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 190 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu oraz Szczecinie.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.