zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Choć 76% mężczyzn i 66% kobiet z Gen Z dostrzega w swoich firmach realne możliwości rozwoju kariery, w tym awansu, oczekiwania wobec pracodawców są znacznie wyższe. Aż 36% Zetek nie ufa dziś swoim przełożonym. 

Farmacja, FMCG, Handel, Opakowania - jak sobie radzą pracodawcy w kilka miesięcy po rozpoczęciu pandemii?

 

 

Kilka miesięcy po rozpoczęciu pandemii 86% pracodawców z sektora handlowego deklaruje prowadzenie nowych procesów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Jest to o niemal 40 punktów procentowych więcej niż podczas badania przeprowadzonego w kwietniu. O planach większych zwolnień w ramach tej grupy zawodowej informuje 9% organizacji.

 

'Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów', badanie Antal Sales & Marketing przeprowadzone na niemal 400 firmach z sektora produkcyjnego i handlowego w lipcu b.r. wskazuje, że zdecydowana większość firm z sektora handlowego i branży marketingowej nadal prowadzi rekrutacje na stanowiska szczebla średniej i wyższej kadry.

 

 

Sektor farmacji i sprzętu medycznego szybko dostosowuje się do zmian

 

Sektor farmaceutyczny i medyczny dość łatwo dostosował swoje procedury produkcyjne do nowych wymogów, ponieważ bezpieczeństwo, higiena pracy i najwyższe standardy sterylności zawsze były stawiane na pierwszym miejscu. Procedury w przestrzeniach biurowych również zostały szybko i efektywnie zaimplementowane poprzez grupy kryzysowe utworzone wewnątrz organizacji. W branży farmaceutycznej połowa organizacji zadeklarowała, że dostosowała się do zmian usprawniając komunikację online oraz rozwój e-commerce.

 

W Antal widzimy, że branża farmaceutyczno-medyczna, jak i inne gałęzie gospodarki została dotknięta skutkami pandemii poprzez ograniczenia związane z dostępem do klientów, środowiska opiniotwórczego czy bloków operacyjnych. Nie mniej jednak nie będzie to rzutowało na decyzje związane z redukcją zatrudnienia. 88% respondentów badania Antal deklaruje, że nie będą planowali zwolnień, a 33% planuje wręcz prowadzić podobną liczbę rekrutacji i wzrost zatrudnienia. Na pewno atrakcyjnymi kandydatami dla pracodawcy będą osoby związane z obszarem e-commerce. Musimy nauczyć się funkcjonowania w nowej rzeczywistości, a branża farmaceutyczna świetnie zdaje sobie z tego sprawę, dlatego nowoczesne kanały dotarcia do klienta będą wciąż rozwijającym się obszarem - komentuje Marta Lebuda, Team Leader, Antal Pharma & Medical Devices.

 

Większość działów handlowych nadal poszukuje pracowników

 

Branża FMCG zwolniła tempo zatrudniania nowych pracowników, jednak 77% przedsiębiorstw deklaruje prowadzić rekrutacje na podobnym poziomie jak do tej pory. Również rozwój e-commerce deklarowany jest głównie przez firmy związane z handlem detalicznym.

 

Aktualna sytuacja, która większość organizacji zmusiła do licznych działań reorganizacyjnych, jak choćby do zmiany sposobu wykonywania zadań pokazuje, że sprzedaż i marketing czeka rewolucja- więcej digitalu pracy z wykorzystaniem internetowych kanałów sprzedaży i organizacja akcji marketingowych w internecie. Kompetencje techniczne, wraz solidnym warsztatem handlowym będą z całą pewnością w cenie, a liczne organizacje będą w dalszym ciągu szukać wykwalifikowanych specjalistów. Handlowcy nie będą już, co prawda narzekać na zbyt dużą liczbę ofert, niemniej jednak o tych najlepszych walka na rynku będzie trwać - komentuje Krzysztof Borkowski, Senior Consultant, Antal Sales & Marketing

 

Opakowania i FMCG również w formie

 

Gwarancję zatrudnienia dają w większości także organizacje z branży opakowań (94%) i FMCG, gdzie aż 87% firm nie planuje zwolnień specjalistów i menedżerów. Trzeba przy tym zaznaczyć, że zarówno organizacje jak i kandydaci bardzo skrupulatnie podchodzą do procesów rekrutacyjnych i swoich późniejszych wyborów - czasy spowolnienia gospodarczego to czasy łowienia pereł - zarówno pod kątem potencjalnych pracodawców, jak i pracowników.

 

Przystosowanie branży opakowaniowej do zmian, które zaszły na rynku w związku z Covid-19 może posłużyć innym sektorom za wzór do naśladowania. Firmy z tego obszaru bardzo szybko zabezpieczyły produkcję i pracowników pod kątem BHP i w zdecydowanej większości były w stanie nieprzerwanie zaspokajać potrzeby rynku również w ostatnich miesiącach. Odpowiednie przygotowanie i stosunkowo łagodny wpływ epidemii na branżę jest zauważalny również w polityce personalnej - aż 96% firm nie musiało uciekać się do redukcji zatrudnienia. Co więcej 63% deklaruje utrzymanie podobnej liczby procesów rekrutacyjnych, co do tej pory, a żadna z biorących udział

w badaniu organizacji nie deklaruje zupełnej rezygnacji z zatrudniania nowych pracowników- komentuje Anna Bzymek, Packaging Market Leader & Team Leader \ ReX Leader, Antal

 

Wyzwania w czasie pandemii

 

Najwięcej respondentów (65%) wskazuje, że wyzwaniem dla ich działalności jest dostosowanie technologii organizacji do wymogów pracy zdalnej. Kolejnym wyzwaniem jest rekrutacja nowych pracowników, a co za tym idzie zdalny onboarding. Również bardzo ważne jest zapewnienie bezpiecznych warunków pracy w czasie pandemii.

 

 

O badaniu

Badanie na próbie 391 firm z sektora handlu i produkcji zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 6-13 lipca 2020 roku. Poprzednie badanie na próbie 284 firm z sektora handlu i produkcji zostało przeprowadzone metodą CATI w dniach 1-7 kwietnia 2020 roku.

***

O  Antal

 

Antal jest liderem rekrutacji specjalistów i menedżerów oraz doradztwa HR. Marka Antal jest obecna w Polsce od 1996 roku. W ramach Grupy Antal funkcjonuje polska spółka, która powstała w 1996 roku oraz spółka otwarta w 2014 roku w Czechach i spółka Enloyd - na Węgrzech. W Polsce biura w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu oraz Gdańsku prowadzą projekty

w Polsce i za granicą, dla największych globalnych oraz lokalnych przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki. Jako jedna

z pierwszych firm rekrutacyjnych na polskim rynku wprowadziliśmy macierzowy podział zespołów, dzięki czemu nasi konsultanci specjalizują się zarówno w rekrutacji w zakresie sektora, jak i stanowiska. Obecnie w Antal działa 10 dywizji rekrutacyjnych oraz zespoły doradzające firmom w zakresie oceny i rozwoju pracowników, employer brandingu oraz analiz rynkowych. W 2018 roku uruchomiono również dwie innowacyjne usługi: platformę dla freelancerów - REX oraz Agencję Pracy Robotów.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.