zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

 

Fundraiserzy - zawodowi pośrednicy dobra

 

Twoja dotychczasowa praca już Cię nie satysfakcjonuje? Czujesz wypalenie zawodowe i chciałbyś się przebranżowić? Programowanie, księgowość, własna działalność, a może… fundraising? To jedyny zawód, w którym poczujesz niezależność, a przy tym możesz profesjonalnie czynić dobro. Zaciekawiony?

 

 

Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu we współpracy z agencją PR Inspiration rusza z kampanią 'Be a fundraiser & do more' promującą zawód fundraisera. Jak mówi Robert Kawałko, Prezes Stowarzyszenia: Naszym celem jest edukacja społeczeństwa na temat zawodu fundraisera. Mamy świadomość,

że nie jest to powszechnie znana profesja, a uważamy, że warto by o takiej możliwości rozwoju kariery usłyszały wszystkie osoby zastanawiające się nad wyborem swojej ścieżki zawodowej, a także te,

które myślą o przebranżowieniu. Chcemy trafić m.in. do pracowników korporacji, przedsiębiorców oraz managerów i przedstawić im fundraising jako atrakcyjną zawodową alternatywę dla ich obecnych profesji. 

 

Fundraiser - czyli kto? Zawodowi pośrednicy dobra

 

Fundraising jest niezwykłym zawodem, w ramach którego można realnie wpływać na zmiany

w świecie oraz profesjonalnie czynić dobro. Osoby zajmujące się tą profesją znajdują zatrudnienie głównie w organizacjach trzeciego sektora, a także w instytucjach kultury i nauki, np. w muzeach.

Jak mówi Agata Kozyr, jedna z ambasadorek kampanii, która 12 - letnią karierę top managerską

w biznesie zamieniła na trzeci sektor i prowadzenie własnej organizacji - Fundacji Lęborskie Hospicjum Stacjonarne: Fundraising to budowanie długotrwałych relacji z darczyńcami, w których fundraiser pełni rolę tłumacza - pozwala przetłumaczyć potrzeby i misję organizacji na język darczyńcy, a więc tego, który jest w tym procesie, jak tlen - umożliwia działanie. Kolejna ambasadorka kampanii, Paulina Surman jest ucieleśnieniem idei: rzucam korporację i zaczynam karierę
w fundraisingu. Kiedyś związana z jedną z potężnych korporacji finansowych, dziś integruje lokalne środowisko wspierając dzieci i dorosłych z niepełnosprawnościami. Swój nowy zawód definiuje tak: Fundraiser to 'prawa ręka' organizacji, która jest zarówno jej wizytówką, ale i pomostem łączącym świat potrzebujących ze światem tych, którzy chcą pomagać. Jak podkreśla - Fundraising wciąż błędnie kojarzy się z wolontariatem, a nie pracą, tymczasem jest to profesjonalny zawód dający możliwość samodzielnego pokierowania swoją karierą, bycia niezależnym i nieograniczoną przestrzeń rozwoju i kreatywności. Definicję zawodu trafnie domyka Paulina Kasperska, kolejna z ambasadorek kampanii, pracująca jako fundraiserka w Fundacji DKMS: Fundraiser to osoba, która przenosi dobro z jednych rąk do drugich - która łączy darczyńcę z osobą potrzebującą - jest to więc prawdziwy pośrednik dobra.

 

Fundraising - zawód przyszłości?

 

Fundraising to praca, w której poznaje się wielu wspaniałych ludzi i doświadcza tysiące niesamowitych historii, obcując jednocześnie blisko tych spraw, które wymagają pomocy. Możliwość poszerzania własnych horyzontów, nawiązywanie relacji z darczyńcami, a także świadomość czynienia dobra i realizacji ważnych celów społecznych,  to tylko kilka argumentów, dzięki którym fundraising wyraźnie dominuje nad pracą w sektorze biznesowym. Poczucie sprawczości, którego efektem jest pomoc najbardziej potrzebującym, powoduje, jak zaznacza Paulina Kasperska, że 'jest to zawód, który unosi człowieka'. Oznacza to, że praca ta nie niesie za sobą wypalenia zawodowego, znudzenia czy zniechęcenia, które są przyczyną braku satysfakcji z dotychczas wykonywanej profesji. Jak mówi kolejna ambasadorka kampanii, Dominika Langer - Gniłka, Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia WIOSNA: Najpiękniejsze w tym zawodzie jest to, że współtworzy się dobro, które później procentuje,

a każde spotkanie z potencjalnym darczyńcą i nową osobą, poszerza horyzonty i inspiruje do dalszej pracy. Fakt, że fundraiser każdego dnia mierzy się z nowymi sytuacjami, otaczając się jednocześnie ogromem życzliwości i dobra powoduje, że jest to jeden z najpiękniejszych, a zarazem najbardziej przyszłościowych zawodów na świecie.

 

Kampania 'Be a fundraiser & do more'

 

Kampania 'Be a fundraiser & do more', której celem jest promowanie zawodu fundraisera realizowana jest przez Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu od października do grudnia 2020 r. Opiera się na szeregu działań wizerunkowych realizowanych za pośrednictwem spotu reklamowego, mediów społecznościowych oraz media relations. W ramach działań kampanijnych 25 listopada zostanie zorganizowana także wirtualna debata pod tytułem FUNDRAISER - ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI.

 

 


 

Więcej informacji:

 

https://fundraising.org.pl/

https://www.facebook.com/fundraiserzy

https://twitter.com/fundraisingpl

https://www.instagram.com/fundraising.pl/

 

Dodatkowych informacji udziela:

 

Robert Kawałko

Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu

r.kawalko@pif.org.pl

 

Magdalena Zybała

PR Inspiration

magdalena.zybala@prinspiration.pl

tel. 790 770 220


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.